Kabler til X1, hva & hvor ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler til X1, hva & hvor ?

Har lest noen tusen X1 relaterte sider/faq'er/whatever nå, og finner svært lite konkret info om hva slags signaltyper X1 støtter & ikke minst hvor man finner alle disse sære kablene det ser ut til at man trenger.

Spørsmål:

1) Støtter X1 interlaced RGB i VGA kontakten ? Noen sier ja, andre sier nei. Støtter den i så fall synch på grønn eller må det en egen plugg til composite kontakten i tillegg ? Dette med tanke på spillkonsoller som f.eks Playstation 2 som (normalt) ikke støtter progressive video. Har liten lyst til å begynne å rote med en synch splitter.
    Alternativt er det mulig å disable de-interlacer'en på 7-pin DIN kontakten ?

2) Støtter 7-pin DIN kontakten interlaced RGB fra en SCART kilde ? Igjen noen sier ja, andre sier nei. Jeg tenker her på tilkobling av satelitt tuner hvor de-interlacing forsåvidt er ønskelig (i motsetning til spillkonsoller).

3) Støtter X1 progressive RGB i VGA kontakten fra en SCART kilde ? Jeg har noe så sjeldent som en DVD spiller som støtter progressive (analog) RGB (testet på en Sony 21" 31KHz only PC monitor, synch fra composite i DVD spillerens SCART utgang (SCART til 4 BNC)), og det skal jo i teorien gi bedre bilde enn component video fra DVD.

4) Og hvor får man kjøpt disse sære kablene ? 7-pin DIN til SCART, VGA til female SCART o.l. Jeg har pratet med Norek der jeg kjøpte X1, og de har ikke peiling på hvor man kan få tak i en VGA til component kabel engang... En ringerunde til en drøss med A/V butikker ga samme nedslående resultat. En tur til InFocus sin europeiske hjemmeside inneholdt kun en link til en amerikansk webshop som kun leverte til USA...

5) Er det noen som kan gi meg en rasjonell forklaring på hvorfor InFocus lager slik en excellent prosjektør for deretter å ødelegge alt ved å ikke legge ved helt nødvendige kabler/adaptere ??? Alle jeg har snakket med så langt bare rister på hodet over denne praksisen.

...og for virkelig å helle salt i kundens sår var det bundlet en drøss med ubrukelige kabler med prosjektøren... Alle av den typen man enkelt kan kjøpe hvor som helst skulle man likevel trenge dem...

Er takknemlig for litt hjelp her.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med "tiger" og "Hifil" ! De vet vel hva som er verdt å vite om Infocus X1 :!:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Jeg mener nei, selv om enkelte andre projektorer støtter dette ved bruk av en egen 4 RCA adapter.

2: Via egen adapter (komponent til s-video) så skal X1 støtte interlaced komponent.

3: Ref. 1.

4: Rart svar fra Norek da: http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=120688&cks=SER Alternativet er å ringe Infocus Norge og be om telefonnummer til nærmeste Infocus parner der du bor. Gjorde det selv og det gikk greit å skaffe kabel da...

5: Infocus sendte med alle kabler på de første modellene av X1. Hvorfor de sluttet blir spekulasjoner, men jeg tipper de ønsker at forbrukerne heller kjøpte SP4800...som jo teknisk er samme projektor, men et dyrere produkt...

Se ellers her: http://www.infocus.com/service/x1/x1..._region=3&

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Nei X1 kan ikke det, mulig du kan disable noe men det er for mer avanserte, uansett S-video til interlaced komponent fungerer helt fint.

4. Supra kabler lager de fleste og de merkeligste kabeltyper, hør med dem.

5. Fordi de kan ta 700 kr for overgangen til komponent :shock: , fikk nesten sjokk når jeg hørte prisen.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er derfor man bestiller fra komplett 299.- koster den der :>

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har ikke S-Video til komponent bare VGA-Komponent !

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, trudde det var den det var snakk om ops:
    Men den kablen koster også 800 på hificenter kjeden til oplysning! :? :?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO