Oversikt over innstillingene til ferdig kalibrert projektor!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oversikt over innstillingene til ferdig kalibrert projektor!

Hei, er det noen som har en side der det ligger en oversikt over hvilke innstillinger div projektorer er satt til for å oppnå best mulig bilde?
    Regner med at det er en "standard" setting for hvert merke, siden diverse forhandlere tilbyr å for hånds kalibrere projektorer.

Har selv en HC7000 og til den fant jeg en test hvor de hadde publisert sine innstillinger, og da jeg testet de opp mot min referanse så jeg at resultatet var mye det samme, altså godt bilde.

Hadde vært flott om dere som er "guruer" på projektorer kan publisere hvilke innstillinger der har på projektoren slik at de som skal stille inn sin nye projektor for første gang, eller ønsker å prøve deres innstilling opp mot sin egen. har ett godt utgangspunkt.

Ligger selv ved innstillingene til Mitsubishi HC7000

Gamma : User mode: High = -1, Medium = -1, Low = 0 (These numbers are based on starting with the Cinema gamma setting.
    Contrast: -1 (0)
    Brightness: 3 (0)
    Lamp Mode: Standard (unless noted otherwise)
    Iris: On
    Color Saturation: -6 (0)
    Tint: -1 (0)
    Zoom at mid-range, All other settings at default

White (100 IRE): 6490K
    Light gray (80 IRE): 6522K
    Medium gray (50 IRE): 6425K
    Dark gray (30 IRE): 6514K

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir dessverre bare tull. Det er til dels store forskjeller fra enhet til enhet, så innstillinger på en enhet kan være helt håpløse på en annen. Kalibreringen som gjøres f.eks på AVShop er en *individuell* kalibrering av hver enhet, det er ikke at de går inn i menyene og setter inn et sett standardverdier.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gain på lerret, farge, overflate, m.m. vil jo også påvirke.
    samt pærens alder

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lampans ålder kan väl inte ha betydelse? då skulle du ju få kalibrera om projektorn hela tiden vilket skulle bli dyrt väldigt snabbt?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av masong
    lampans ålder kan väl inte ha betydelse? då skulle du ju få kalibrera om projektorn hela tiden vilket skulle bli dyrt väldigt snabbt?
    Fargetemperaturen forandrer seg hele lampens levetid, men mest de første timene. Hvis du har muligheten og kunnskapen til å kalibrere selv så "burde" man kalibrere ganske ofte, men som de fleste av oss som får projektoren kalibrert blir nok bare projektoren kalibrert en gang i løpet av lampens levetid.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Fargetemperaturen forandrer seg hele lampens levetid, men mest de første timene. Hvis du har muligheten og kunnskapen til å kalibrere selv så "burde" man kalibrere ganske ofte, men som de fleste av oss som får projektoren kalibrert blir nok bare projektoren kalibrert en gang i løpet av lampens levetid.
    Husker sist jeg gadd å kalibrere pc-skjermer på jobben, stod det i manualen at LCD-skjermer skulle kalibreres 2 ganger i måneden om man hele tiden skulle ha best mulig resultat.

Jeg driver dog ikke lengre med "estetisk" arbeid på pc, så jeg gidder ikke kalibrere mer.. sitter på min gamle eizo-skjerm som ble kalibrert for noen år siden :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •