0 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp XV-Z17000 3D projektor

LAS VEGAS, NV, January 6, 2011 --

3D projection compatible with “IR Link”
    Full-HD panel (1920 x 1080 pixels) delivers 40000:1 high contrast ratio
    2 pairs of 3D glasses included
    Exceptional image brightness (1,600 lumens in High Brightness mode)
    Full digital projection with DLP® system and 2 HDMI terminals

Sharp Electronics Corporation presents its first 3D ready high-definition DLP theater projector for the consumer market. Delivering outstanding 3D visual experiences, the XV-Z17000 has a full-HD panel (1920 x 1080 pixels) with a 40,000:1 contrast ratio and exceptional image brightness (1600 Lumens brightness in High Brightness mode). The model is 3D projection compatible via “IR Link” and is sold with 2 pairs of 3D active shutter glasses for added value and convenience.

“The XV-Z17000 offers the consumer a formidable and flexible platform for projecting 3D movies, sporting events, Internet video or any compatible programming,” said Bruce Tripido, associate vice president, Entertainment Products Division, Sharp Electronics Corporation. “It can also be used to dramatically deliver all manner of 2D content, for day-to-day watching or special events. The included glasses, which can be adjusted to view content in either 3D or 2D, allow consumers to begin enjoying this projector immediately.”

The XV-Z17000 features DLP technology for superior color accuracy, creating truer, more vibrant colors. The XV-Z17000 offers extensive connectivity with 2 HDMI® inputs (HDMI 1.4 3D over HDMI), as well as computer/component (mini D-sub 15 pin), component (3 RCA), S-Video and video (RCA) inputs. Low fan noise of 23dB (Eco+Quiet: on), reduces distraction while viewing.

The XV-Z17000 features vertical and horizontal Keystone Correction, which corrects spherical and trapezoidal distortion of an image on a flat screen. Image Shift Function vertically shifts images projected in a 16 x 9 format to maintain superior images without distortion in limited spaces.

The XV-Z17000 integrates Consumer Electronic Control (CEC) functionality for One Touch Play, System Standby and other convenience features. An RS-232C port enables the projector to be operated via universal control systems. This model also offers several features for energy savings, including low standby power consumption and expanded lamp life when operated in eco mode. The life of the 250-watt projection lamp is projected at 3,000 hours (Eco+Quiet: on) at a rated voltage of AC 100 ~ 240V, which may vary based on usage condition.

A flexible design with sliding cover protects the projector lens. The XV-Z17000’s anti-theft features include a Kensington security standard connector and security bar. The projector incurs lower maintenance costs due to its sealed DLP chip and filter-free design.

Availability and Pricing
    The XV-Z17000 will be available in February 2011 at a Manufacturer’s Suggested List Price (MSLP) of $4,999.99

Today3D: Sharp Finalizes Pricing, Availability of XV-Z17000 3D-Ready HD DLP Projector:

After its official announcement at the CEDIA Expo a few months back, Sharp'sXV-Z17000 has generated a fair amount of interest. At the time, pricing and specific availability was not disclosed, but those important details were firmed up at this week's Consumer Electronics Show in Las Vegas.

As our own Rachel Cericola reported when the XV-Z17000 was first announced: the XV-Z17000 boasts 1080p resolution with a reported contrast ratio of 40,000:1 (an increase from the previously-expected 30,000:1). And As Rachel said with respect to the Sharp's 3D delivery, the XV-Z17000 "can deliver the 3D goods via IR Link and DLP Link technologies. Even better, Sharp wants to promote domestic tranquility so they're packing not one but two pairs of active shutter 3D glasses right inside the box."

Sharp has also included Consumer Electronic Control (CEC) functionality, Keystone Correction and Image Shift Function for maximum installation flexibility. The latter can vertically shift images in a 16:9 format, promising a big picture in a small space or simply more flexible installation options.

Other features include two HDMI 1.4 inputs, a computer/component (mini D-sub 15 pin), component (3 RCA), S-Video and video (RCA) inputs, as well as an RS-232C port. Sharp also says that the unit is whisper quiet, with about 23dB of fan noise. Packing a 250-watt projection lamp, the projector is expected to provide about 3,000 hours of entertainment, depending on usage, before a bulb change is necessary.

As aforementioned, portions of the above are taken from Rachel's initial report, but this week's big CES news is that the XV-Z17000 will become available in February at a List Price of $4,999
    CES: First Impressions of Sharp's 3D Projector From "3D TV News: Explore3DTV.com

We’ve said before that 3D in the home should be as big an experience as you can make it. With that in mind, we were excited to check out Sharp’s new single-chip 3D DLP projector at the company’s CES booth this week.

The XV-Z17000 is Sharp’s first 3D projector. It uses the active shutter glasses method of resolving 3D. Control of the glasses is done via IR Link in which an IR signal is sent from the projector to the screen, and then bounced back to the viewer’s glasses. The XV-Z17000 will ship with two 3D glasses.

Aside from 3D, the XV-Z17000 sports a 1080p resolution, 40,000:1 contrast ratio, 1,600 lumens light output (in high brightness mode) two HDMI 1.4d inputs, vertical lens shift and an RS-232 port.

At Sharp’s demonstration theater, the XV-Z17000 was one of the best 3D demos in the convention hall. On the large projection screen, the image was incredibly bright, and showed no crosstalk or flickering artifacts. The 3D effect was much more pronounced than on 3D TVs due to the size of the screen (about 100 inches). I was able to move around the room to view the image from different angles as well as tilt my head from side to side, and still I didn’t pick up any noticeable shift in the 3D image. The rainbow image effect that some people notice in DLP projectors also wasn’t a problem.

At an MSRP of $4,999 (available in February), it’s one of the more affordable ways to get an immersive 3D experience. We hope to check it out in more detail when it becomes available.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sharp xv-z17000 : New dlp full hd 3d projector - AVS Forum

Er vel ikke noen god projektor dette her? For lav lysstyrke ? For dyr i forhold til specs/kvalitet ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Det er på ingen måte en high-.end projektor, men det var likevel en av de projektorene som desidert best 3D opplevelse da vi var på IFA. Dessverre ser det ut til at prosen blir noe drøy...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    29990 ble nevnt av de skandinaviske representantene fra Sharp, noe jeg ikke synes er spesielt dyrt.. Denne hadde et meget godt 3D bilde totalt blottet for crosstalk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    Spennende, kanskje jeg kommer til å ha en 2 projektorløsning med en til 2D og en til 3D etterhvert da jeg ikke syns LCos er bra nok på 3D enda...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Spennende, kanskje jeg kommer til å ha en 2 projektorløsning med en til 2D og en til 3D etterhvert da jeg ikke syns LCos er bra nok på 3D enda...
    Du må ha 3 da Andreas. 1 til gaming også:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Fant ein review av den
    Sharp XV-Z17000 Home Theater Projector Review - Overview

høres ikkje så verst ut da, spørs om eg blir å bytte ut min Infocus IN82 snart.
    da eg har lerret på 92" og bek mørkt kino rom, burde vel den kunne gi nok lys eller?
    Er fornøyd med mitt nåverende svartnivå, og det virker som denne skal kunne gi meg noe tilsvarende ivertfall.

desverre trur eg at eg er over gjennomsnittet plaget av crosstalk, så det spørs hvor bra 3D en er på den...
    Dere som har sett den, hvordan var den med tanke på crosstalk i forhold til de LED tv ene som florerer på markedet?, har sett på noen av de og synes det stort sett er en ganske dårlig opplevelse (eneste tv som er godkjent i mine øyne er Plasma tvene, Panasonic med Samsung i helene)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så denne på IFA-messen i fjor, og må si jeg ble veldig imponert... DLP egner seg veldig godt til 3D. Nesten ingen crosstalk å snakke om på det materialet jeg så (dog var dette kun en kortere demo, så litt farlig å konkludere på bakgrunn av bare det selvsagt). Lysutbyttet er også veldig imponerende på denne saken!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg så denne på IFA-messen i fjor, og må si jeg ble veldig imponert... DLP egner seg veldig godt til 3D. Nesten ingen crosstalk å snakke om på det materialet jeg så (dog var dette kun en kortere demo, så litt farlig å konkludere på bakgrunn av bare det selvsagt). Lysutbyttet er også veldig imponerende på denne saken!
    Enig, Sharpen var i mine øyne den "nest beste" på 3D på nevnte messe (etter VW90).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Sharp vs InFocus

Tenkte eg skulle legge opp tidlege erfaringer med denne projektoren.
    har bare kjørt den en dag enno, så eg treng nok litt mere tid før eg kan vere 100 % sikker på hvor fornøyd eg blir.

Eg har eit Grandview 92" grått lerret 0.8 gain. Dette påvirker nok i positiv retning når det gjelder kontrast, men kansje ikkje heilt gunstig med tanke på 3D.
    Rommet har 100% lyskontroll, alt av vegger og tak er kledd i sort scenemoloton.

Legg opp noen bilder med litt forskjellige instillinger, 4 forskjellige klipp, med forskjellige iris instillinger. I alle klippene er:
    a: movie 1, iris 1 - High Brightness, iris 2 - off
    b: movie 1, iris 1 - High Brightness, iris 2 - on
    c: movie 1, iris 1 - High Contrast, iris 2 - on
    d: movie 1, iris 1 - High Contrast, iris 2 - off

Iris 1 er manuell, iris 2 er automatisk.

Infocus IN82 er til venstre i alle bilda
    Sharp xv-z17000 er til høyre.
    Pæra på IN82 har gått over 2200 timer, iris er 100% åpen, og den står i eco modus.
    Pæra på sharp er helt ny. Pæra står i movie 1 på sparemodus (mye mindre lys enn når eg slår på normal istedet for movie 1 eller 2.
    Begge projektorer er ukalibrerte, noe som kansje heller litt i favør til in82, da den nok er ganske nær perfekt i utgangspunktet, men det a pæra har gått så langt påvirker sikkert fargene noe i de siste seriene.

I serie 1 er det sort bakgrunn med stjerner og noen kometer som flakser forbi. Her er IN 82 ein klar vinner med tanke på sortnivået, c og d er best på sharp, men bilder er lysere enn på infocus.

i serie 2 er det samme mørke bakgrunn, men det er en del av den blå jorden i øvre del av bildet, det virker som om in82 takler dette dårligere, og sharp er tydelig sortere med c som beste alternativ.

i serie 3 ser man klar forskjell på hudfarger på de to projektorene, har lagt ved bilde b og c. Eg har ikkje klart å fått det tydelig nok fram i bilda, men det virker på meg som om sharp har noe for mykje rødt i bildet når den står i High Contrast. Både Infocus og sharp har litt mere rødt i blidet enn det eg klare å gjengi her.
    Men eg sitter igjen med følelsen at infocus viser hudfarger bedre enn sharp.

i serie 4 ser man tydelige forskjeller i fargene på de to, mest trolig er sharp nermest korrekt farge og det heller er på tide å bytte pære på min infocus.

i serie 5 ser man det samme, brightness mode på iris 1 ser mere naturlig ut, mens contrast mode blir litt for rødt etter min smak.

samme i serie 6.

3D:

i 3D er det alt for lite lys til å bruke movie 1 og 2, da må man opp på Natural eller Dynamic. Eg tror heller ikkje eit hvitt lerret hadde hjulpet i movie 1 og 2.
    I natural og dynamic er bilde absolutt akseptabelt med tanke på lysnivå, og bildet ser ganske enkelt greit ut.
    Har bare Monster House, Resident Evil og ein film med delfiner og hvaler i 3D, så utvalget er lite... men blir nok og sjå alle disse flere ganger i løpet av de neste dagene, så eg skal komme tilbake med inntrykk etter hvert.

Har sett noe av den delfin filmen og ca. 1/3 av monser house i natt før eg sovna... undervannsfilming har jo sine begrensinger, og partikler og luftbobler i vannet mellom det man skal filme og kamera er litt slitsomt. Teksting i tilleg til disse forstyrringene er håpløst plagsomt og anbefales å slås av under 3D visning.

Monsterhouse var en posetiv overraskning etter at eg var dypt bekymret etter å ha sett den delfin filmen...
    Bildet er klart, uten noen antydning til crosstalk. så langt min beste 3D opplevelse noen sinne, skal komme tilbake med meir info senere i kveld etter at eg nok har sett resten av filmen også.

PS3 3D:
    Spillte først litt GranTurismo5 i 3D, dette er en heilt ny opplevelse for meg, eneste eg har spilt før var motostorm 3d demo på ein samsung 3D tv.
    3D følelsen er superb, bildet hakker/klipper litt på en måte, ala JVC i raske panoreringer. Dette tror eg skyldes de raske bevegelsen i eit bilspill, veien og det du skal se på rett frem er klart og fint, men til sides og nært bilen klipper det litt.

Crysis 2 i 3D på ps3:
    Ord kan liksom ikkje heilt beskrive den opplevelsen man får i det spillet, grafikken fungerer heilt perfekt for 3D og det overgår alle forventninger.
    Crosstalk eksisterer ikkje, og klippinga fra GT5 er borte.

SKY Sports 3D side by side:
    Har sett ein halv rugby kamp, bare for å se hvordan det vart.
    Dette bildet er ikkje så bra som foregående nevnte kilder, på målstengene som er filmet opp mot himmelen er det noen veldig smale skygger som kan minne om crosstalk skygger. Hva dette kommer av vet eg ikkje, men crosstalk er det ikkje da de ikkje forsvinner om eg lukker eine øyet.

Alt i alt er eg kjempe fornøyd, kommer tilbake i natt med meir inntrykk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Da har eg spillt litt mere Crysis 2, virker veldig bra men det er ikkje noe lettere å spille fps i 3D det er bra sikkert. Merker at bildet klipper litt når eg snur meg fort, men det er ikkje noko som gjer noko.

Såg første 25 minutta av Resident Evil 3D, da skulle eg ta en pizza ut av ovnen og Blu ray spilleren gjikk i pause modus eller noe sånt... etter det var det umulig å starte plata igjen, fikk reklama og alt før filmen men klarte ikkje laste menyene. Spilleren hang seg hver gang og eg måtte dra ut strømmen for å få den i gang igjen. Trur eg blir å reklamere på den med ein gang.
    Det eg fikk sett, var utrulig bra, ikkje noe crosstalk, hakking i panoreringer eller noe annet tull.

Byttet film og så Monster House 3D i stedet, den er jo animert og bildet var så godt som perfekt. Ikkje noe crosstalk, hakkete panoreringer eller noe annet å utsette på bildet der heller.

Konklusjonen så langt etter å ha sett ca. 1.5 timer på X3, ca. 30 min på Sony, og no altså ca. 6 timer på Sharp, er at om noen ville gitt meg ein av de tre gratis, så hadde eg valgt Sharp som så langt har gitt en overlegen bra 3D opplevelse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    Det høres veldig spennende ut. Fraværet av crosstalk er også helt i tråd med egne erfaringer, etter å ha sett projektoren på IFA.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Ser ut som denne gruser de fleste av konkurrentene i 3D, men hvor god er den på 2D? Noen som har grunnlag for å sammennligne med noen av Epsons TW modeller (5000/5500/4400)? Og hvordan er det med 3D flimmer? Jeg har kikket på en del 3D TVer, men hittil er det kun Panasonics plasma som har vært i nærheten av akseptabel 3D med tanke på flimmer og crosstalk, men de mangler til gjengjeld litt punch/lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av PJ Harvi
    Ser ut som denne gruser de fleste av konkurrentene i 3D, men hvor god er den på 2D? Noen som har grunnlag for å sammennligne med noen av Epsons TW modeller (5000/5500/4400)? Og hvordan er det med 3D flimmer? Jeg har kikket på en del 3D TVer, men hittil er det kun Panasonics plasma som har vært i nærheten av akseptabel 3D med tanke på flimmer og crosstalk, men de mangler til gjengjeld litt punch/lysstyrke.
    Kan bare samenligne med in82, som du ser av bilda ovenfor.
    InFocus IN82 Home Theater Projector Review - Overview - projectorreviews.com

men bildet er bra i 2D og 3D, problemet er jo det at eg er fornøyd når eg ser en film på min infocus og det var eg også når eg så "King Arthur" i 2D i førgårs, som du ser på bilda så er det jo ein del forskjell...
    Hadde det ikkje vert for at eg ville ha 3D hadde eg nok kjøpt ein annen projector.

Crosstalk finnes ikkje, er ikkje heilt sikker på hva du mener med flimmer, men har ikkje noe å klage på.

Dynamisk iris fant eg ut at var best å ha avslått pga. at det var alt for lett å sjå når den justerte seg, kan plutselig skifte fra max til min. åpen midt i ei scene.

Har bestilt alt eg fant av 3D film hos platekompaniet, kan komme tilbake med inntrykk etter å ha sett noen av de :-)

Eg kjører sørover til Oslo på Torsdag eller Fredag, kan altids ta den med meg så kan noen som har samenligningsgrunnlag få låne den eit par dager og komme med flere tilbakemeldinger.

edit:
    la inn innstillingene fra Projectorreviews, bildet ble bedre, ikkje fult så rødt. Er fremdeles ikkje sikker på hvilken eg liker best, men fargene er bra på begge men synes sort er bedre på infocus

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Med 3D flimmer mener jeg effekten av ferre bilder pr. sek. på hvert øye. Gleder meg til å lese flere erfaringer med denne. etter å ha lest tester og erfaringer virker plutselig DLP interressant. Jeg må prøve å få sett en demo et eller annet sted. Kult at noen er entusiastisk overfor 3D! Jeg synes selv at denne teknologien er noe av det mest spennende som har skjedd innenfor visuelle medier på mange år. Til tross for at 3D innenfor film og foto har eksistert lenge, tror jeg at vi vil oppleve en aldri så liten revolusjon på denne fronten i løpet av de neste årene og personlig gleder jeg meg stort! Jeg forstår godt at mange venter på bedre og billigere teknologi, men de som tror at 3D blir en kortvarig hype har nok ikke helt forstått mulighetene i denne utviklingen. Eller som Marty McFly Sa: "I guess you guys aren't ready for that yet…But your kids are gonna love it!"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av PJ Harvi
    Med 3D flimmer mener jeg effekten av ferre bilder pr. sek. på hvert øye. Gleder meg til å lese flere erfaringer med denne. etter å ha lest tester og erfaringer virker plutselig DLP interressant. Jeg må prøve å få sett en demo et eller annet sted. Kult at noen er entusiastisk overfor 3D! Jeg synes selv at denne teknologien er noe av det mest spennende som har skjedd innenfor visuelle medier på mange år. Til tross for at 3D innenfor film og foto har eksistert lenge, tror jeg at vi vil oppleve en aldri så liten revolusjon på denne fronten i løpet av de neste årene og personlig gleder jeg meg stort! Jeg forstår godt at mange venter på bedre og billigere teknologi, men de som tror at 3D blir en kortvarig hype har nok ikke helt forstått mulighetene i denne utviklingen. Eller som Marty McFly Sa: "I guess you guys aren't ready for that yet…But your kids are gonna love it!"
    Ja 3D er nok kommt for å bli ja, at man vil vente til at det blir billigere er nok naturlig men problemet er jo at det altid snart kommer noe som er bedre...

men av det eg har sett så langt er DLP veien og gå,
    Denne projectoren gir bedre 3D opplevelse enn Jvc, Sony, og på Bygdekinoens dlp med Xpand aktive "IR" 3D briller til 400 000 er det crosstalk... det er det ikkje på sharp...

Eg så forresten litt av Avatar 3D på ein VT20 for noen månader siden, der stod Film mode 24P påslått. Syntes bildet "hakket" alt for mye for min smak før eg slo av 24p, da ble bildet mye bedre.

Såg grusome meg i 3D i går, morsom film med gode efekter. Null crosstalk selfølgelig, menyene og rulleteksten demnstrerer virkelig hvor bra den er på å vise ting som kommer ut av skjermen :-)

må stikke, skal hente mitt nye BD 1.4, da spent på korles den økte lysstyrka vil påvirke bildet :-)

skriv ein epistel i kveld...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Ja da har eg sett noen filmer på det nye lerrete, savner sortnivået litt men jøss kor deilig det var med mere lys i 3D.

fikk hengt opp lerrete på Tirsdags kveld, og eg fikk kalibreringsutstyr i posten samme dag.
    Desverre så reiste eg på sjøen Torsdag kveld og blir borte i 4 uker, og eg ble nødt til å bite i det sure eplet og innse at å lære seg og kalibrere med profft utstyr var ikkje gjort på to dager.

CalMan viser noen sykt høye blå verdier, som eg ikkje klarer å stille ned...

men det få bli til eg kjem heim igjen, kansje eg blir å kjøpe ein sånn boks som man kalibrerer istedet for å plages med projektoren... eller gir opp og sender den til Gorm... jaja time will show.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Ja da har eg sett noen filmer på det nye lerrete, savner sortnivået litt men jøss kor deilig det var med mere lys i 3D.

fikk hengt opp lerrete på Tirsdags kveld, og eg fikk kalibreringsutstyr i posten samme dag.
    Desverre så reiste eg på sjøen Torsdag kveld og blir borte i 4 uker, og eg ble nødt til å bite i det sure eplet og innse at å lære seg og kalibrere med profft utstyr var ikkje gjort på to dager.

CalMan viser noen sykt høye blå verdier, som eg ikkje klarer å stille ned...

men det få bli til eg kjem heim igjen, kansje eg blir å kjøpe ein sånn boks som man kalibrerer istedet for å plages med projektoren... eller gir opp og sender den til Gorm... jaja time will show.

BlackDiamond lerretet trekker en del mot blått, så skal du få Gorm til å kalibrere må du nok få han til å komme til deg...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    BlackDiamond lerretet trekker en del mot blått, så skal du få Gorm til å kalibrere må du nok få han til å komme til deg...
    Hehe, ja eg var klar over det på forhånd egentlig, men trodde det skulle la seg gjøre med litt tweaking. Problemet er sikkert at den ikkje har eit fullverdig CMS system.

Tror kansje det blir litt dyrt å hente han hit, Flybilletter er ikkje billige vettu :wink:
    Tenkte egentlig meir på å låne ei prøve eller noe fra projectorlerret så han kunne kalibrert mot, men eg håper å få det til selv :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •