Infocus 4805 bestilt :-) Men hvordan setter jeg den opp best

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4805 bestilt :-) Men hvordan setter jeg den opp best

Ja da har dere overtalt meg til nok en investering, dere burde være stolte av dere selv...

Men jeg har ikke hatt egen prosjektor før og trenger litt hjelp til å sette den opp med riktige kabler og slikt.

Det jeg skal koble til er Xbox, Progressiv DVD spiller og Dreambox/Force 1155s.

Jeg ser at Infocusen støtter RGB men på hvilken inngang er det? Jeg regner med at den ikke har noen Scart inngang? :lol:

Er det component (YPbPr) kabel som gjelder? Hvis så, hvordan får jeg koblet til min Dreambox/Force når den ikke har component?

Hadde tenkt å handle inn component kabel til xbox'en og koble denne til en component splittboks slik at jeg kan ha en kabel opp til PJ og 2 små component kabler nede fra Dvd og Xbox til splittboksen!!! Høres det greit ut? Vil det funke?

Så var det dette med kabler, hvor kjøper jeg en 10 m lang AV component kabel til en grei pris? Er ikke intressert i å betale noe særlig mer enn 1500,- for kabel. Lest noe om Supra kabel, hvor får man kjøpt det for en billig penge?

Mye spørsmål her men jeg håper noen med litt peil på PJ kan hjelpe en skikkelig newbie på dette området... ops:

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har jo kabler og plugger. http://www.mamut.com/dynabel
    Ellers er jeg spent på hva folk som kjenner Dreambox sier. Synes å huske at det var noen som sa at den støttet komponent via scart.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DB skal visst gjøre det men hvordan skal man finne en overgang? Det er neimen ikke lett :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sabla spent på det med force-tuner og RGB signal tilkopla 4805. Si fra hvordan det går. Har kanskje en lignende problemstilling hvis resultatet blir bra Alternativet er å bruke s-video.

Ang xbox så har du bare et alternativ sånn som jeg har forstått. xbox high def pack og komponent kabel!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayrod
    Jeg er sabla spent på det med force-tuner og RGB signal tilkopla 4805. Si fra hvordan det går. Har kanskje en lignende problemstilling hvis resultatet blir bra Alternativet er å bruke s-video.

Ang xbox så har du bare et alternativ sånn som jeg har forstått. xbox high def pack og komponent kabel!
    Force problemstillingen har hodet ikke helt kommet til ennå, det er foreløbig det minst viktige :-) DVD og Xbox har prioritet... Men er fortsatt åpen for forslag altså 8)

Will keep you posted....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da henger den i taket og har bestilt 8 m Supra componentkabel, component og digital ut til Xbox og 1:3 component switchboks så nå skal alt være klappet og klart for hjemmekino Brukte forresten universal opphenget til SMS så PJ henger godt oppunder taket.

Må bare si jeg er meget fornøyd med bildekvalitet og støy, det viste seg at jeg trodde helt feil da jeg var redd for at den skulle støye for mye. I økonomimodus blir den klart overdøvet av Xbox'en så det er ikke noe problem. Samtidig som den bare summer i stille scener på DVD. Jeg er superhappy med kjøpet :-)

Nå er det bare å finne egnet lerret. Har et gammelt nedtrekkslerret som jeg har fått på jobben, men det skal legge inn et innlegg om i lerret topicen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •