Ny PJ, BenQ W1000+ godt valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny PJ, BenQ W1000+ godt valg?

Hei.
    Endelig er planen å skifte ut min HD ready Optoma HD70 til ein full HD PJ.
    Ser dei har fine priser på W1000+ og tenker å slå til på ein slik, men når eg bruker prosjektorkalkulatoren: BenQ W1000+ Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size Så kjem eg over på den "røde sona", eg skal ha PJen på ca 3.8 meter frå lerretet og 90" (har ikkje mulighet til større skjerm pga. bredden på veggen og høyttalarar på sida)

Kva vil den "røde sona" eigentlig bety? er dette som stopper meg frå å kjøpe PJen når eg ikkje veit kva dette vil sei, håper nokon kan fortelle meg om eg kan bruke den eller ikkje, eventuelt kva som vil skje med kvalitet osv. osv. (har lite peiling på dette)
    Håper på rask var, har en lite brukt W1000 for hand til ein røverpris 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter akkurat å lurer på kjøpe en Benq W1000+ jeg å. Til meg så blir kasteavstanden akkurat 3m. Jeg har tenkt å bruke et 92" rammelerret.

Synes kalkulatoren til projectorcentralen er missvisende og lite oversiktlig.Prøver du å justere litt på målene så kommer du alltid i rødsonen.

Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile W1000+

Kjøpte en W1000+, samt 135" lerret i høst. syns retningslinjene for montering var greie, ikke noe problem. Men ganske liten toleranse på avstand, ikke mye å stille på. gÅR GREIT Å BRUKE OM DAGEN OGSÅ. (Men ikke i sollys sef.) Etter kalibrering med dvd ble det knallbra. Mange har vært overrasket over bra bilde med dvd og oppskalering.
    Brukte først billig dvd(pioneer, 1300 kr) og da var det mye fargestøy. Med en noen år gml. Denon dvd-2930 ble det en ny verden, både lyd og bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Hei.
    Endelig er planen å skifte ut min HD ready Optoma HD70 til ein full HD PJ.
    Ser dei har fine priser på W1000+ og tenker å slå til på ein slik, men når eg bruker prosjektorkalkulatoren: BenQ W1000+ Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size Så kjem eg over på den "røde sona", eg skal ha PJen på ca 3.8 meter frå lerretet og 90" (har ikkje mulighet til større skjerm pga. bredden på veggen og høyttalarar på sida)

Kva vil den "røde sona" eigentlig bety? er dette som stopper meg frå å kjøpe PJen når eg ikkje veit kva dette vil sei, håper nokon kan fortelle meg om eg kan bruke den eller ikkje, eventuelt kva som vil skje med kvalitet osv. osv. (har lite peiling på dette)
    Håper på rask var, har en lite brukt W1000 for hand til ein røverpris 8)
    Den røde sona sier bare ifra at når du har pj'en så nærme med et så "konsentrert" bilde (92") så vil lysstyrken være sterkere, det sier seg selv. Hvis du sitter i en batcave vil du sansynligvis få et litt for sterkt bilde mtp lysstyrke, hvis du derimot har litt lys (ambient light i proj central) vil det fungere knall. Husk at den blir mer brukanes på dagen også siden du oppnår sterkere lysstyrke.8)
    Vil tro du har problemer med å få lite nok bilde fra pj'en på 3,8m hvis du klarer rundt 3,6 meter (altså litt nærmere) hvil det hjelpe, da har du litt å gå på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •