optoma HD100x vs BenQ W1000+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

optoma HD100x vs BenQ W1000+

Heisann. Jeg har plutselig funnet ut at jeg vil kjøpe meg projektor til å ha i min lille kjellerstue.
    Har ikke så veldig stor budsjett på dette, så har kikket på disse 2 :

Komplett.no - Optoma Projector HD100X

BenQ W1000+ projektor - Elkjøp

Projektoren skal nok brukest mest til PS3 spilling og litt film.
    Er det noen som har en anbefaling mellom disse 2?

Har også kikket på projektorcentral sin kalkulator for å finne ut hvor stort bilde og lerret jeg klarer å presse inn.
    Rommet er ikke lengre enn 3,5 meter. Så hvis selve prosjektoren er ca 25cm så har jeg ca 3,25 meter fra lensa til veggen.
    Men de verdiene jeg da får, er det størrelsen på bildet jeg vil få på veggen eller størrelsen på lerret?
    Kjønner ikke helt hvordan jeg skal se hvor stort bilde jeg får fra denne avstanden.
    Er helt grønn på dette
    Hvis det skulle ha noe å si så vil sitte avstanden fra lerret/veggen være ca 3,25 det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at w1000+ projektoren selges i en pakke med 90" lerret.
    Vil blir dette for stort når projektoren er 3,25m ifra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på sitteavstanden er 90" heilt perfekt. Har 90" med en avstand på nett under 3 meter, men eg vurderer denne PJen sjøl og når eg bruker prosjektorkalkulatoren BenQ W1000+ Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size kjem den over på den "røde sona" noe som betyr at den trenger mer avstand eller noko sånt, eg er ikkje sikker, har laga en tråd uten å få svar enda (la den nettopp ut) der eg lurte på kva dette betydde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble innkjøp av w1000+ på meg. Fikk den i hus idag, men venter på takfeste for å få den skikkelig på plass. Bare laget meg en middlertidlig løsning med pj`en midt på bordet. Med en avstand fra linsa til veggen på 240cm så ble bildet 140cm bredt og 80 høyt når den er på max zoomet ut.
    Har heller ikke fått lerret på plass enda så den skyter bare på en hvit vegg.
    Men må si meg sinnsykt fornøyd med bildet allerede nå. Gleder meg til alt er på plass :-D

Fikk hvertfall holdt den sånn ca i den posisjonen jeg skal montere den. og da fikk jeg et max bilde på 187cm i bredden. Dette ble kanskje litt vel stort for den avstanden jeg sitter. Men det funket i hvertfall bra. Meget fornøyd med kjøpet så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kjempebra ut! driver å vurderer denne også. Men 180cm bredt på 3 meter avstand er ikkje for mykje. Sjøl har eg 200cm bredt(90") med ca 2,5 meter avstand fra sofa-lerret Perfekt i mine auge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •