Ny lampe til Panasonic PT AE 700E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Ny lampe til Panasonic PT AE 700E

Hadde ikke brukt min Panasonic mere enn ca 1000 timer selv om den er litt over 5 år gammel. Synes likevel at det er rart lampen skulle klikke når den vistnok skulle holde minst 2500 timer.
    Ny lampe er for dyr i forhold til ny budjetprosjektor.
    Kunne likevel tenkt meg å bytte lampe siden den er for bra til å kastes....og jeg hadde tenkt å vente litt med ny til 3D variantene ble litt litt billigere.

Noen som har noen forslag? Import? Brukttips?

Setter pris på gode ideer.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lampe bestilt

Takk for veldig godt tips. Da er pære bestilt via e-bay hos en forhandler i Hong Kong. Prisen ble like under 600,- inkl. frakt. Toll og moms kommer i tillegg. Det var noe annet enn like under 4000,- her hjemme. Ikke noe vondt om AV-Shop, har bare positive opplevelser med dem.
    Legger inn en liten kommentar når den har annkommet og blitt innstallert.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du må montere den nye lampen i eksisterende "lampe-sokkel" (og vær ekstra varsom når du håndterer den). Tipper det er en slik du får basert på den lave prisen

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å forlenge livet til akkurat maken proj. selv. Ser ut som der er to typer pærer (bulb, uten "lampe-sokkel") til salgs. Den ene med og den andre uten ledninger, siste en ti-dollar mer i pris. Denne så mer solid ut.

At samme pære (med "lampe-sokkel") koster vel 300 % mer hos oss kan vel neppe skyldes fraktutgifter for forselgeren?

Tipper hansker er absolutt påkrevd ved håndtering, hudfett forkorter levetida på lampa.

Rover, setter pris på tilbakemelding!

Ny lampe til Panasonic PT AE 700E-00-1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett lampe?

Var veldig usikker på tittelen på lampen da jeg bestilte. Det står en U bak700 istedenfor en E. Noe som vet om det er forskjell? Ser ingen forskjell på bildene på de to. Regner med at den dukker opp en gang neste uke. Skriver noen ord etter at den har kommet. Regner med at det blir noe montering med hansker her ja....håper jeg ihvertfall. Den med ledning så jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lampa kommet

Da har lampa kommet. Slapp toll og tull siden de hadde satt vardien på pakken til 10 dollar.
    Montering og forhåpentligvis testing i kveld. Resultat i morgen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rover
    Var veldig usikker på tittelen på lampen da jeg bestilte. Det står en U bak700 istedenfor en E. Noe som vet om det er forskjell? Ser ingen forskjell på bildene på de to. Regner med at den dukker opp en gang neste uke. Skriver noen ord etter at den har kommet. Regner med at det blir noe montering med hansker her ja....håper jeg ihvertfall. Den med ledning så jeg ikke.

U står for USA utgave, E for Europa
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Lampa ferdig montert.

Da ble lampa satt inn i går kveld. Det var den med ledningskobling som kom. Butikken hadde satt verdien på pakken til 10 dollar, slapp derfor toll og moms. Total pris ble da kun litt under 600 kr.
    Tullet litt med innsettingen, bruksanvisning hva er det? Demonterte litt unødvendig mye før jeg så hvor lampa satt. Når den var lokalisert var det en grei sak. Noe vanskelige klips på lampekanten, ellers greit. Brukte hansker.

Bildet ble overraskende bra, selv om orginallampa hadde gått i knas og en glassplate var noe oppskrapet. Måtte ha eksplodert da den gikk i stykker.
    Har enda ikke fått testet på BD, men HD kanalene på canal digital så bra ut. Hudfarge så ekte ut og grønn og rød merket jeg ingen feil på. Skal forsøke å kalibrere i kveld for å se om det gjør noen forskjell.
    Kan være noe feil i bredde høydeforhold på bildet nå, men er ikke sikker. Det kan være at jeg da har fått USA modell av pære som påpekt over som gjør det.

Totalt sett er jeg kjempefornøyd. Alternativet var å kassere en ellers brukbar prosjektor. Nesten 3000,- er for mye til at det var et alternativ, og det uorginalt. Da hadde det blitt ny prosjektor istedenfor.

Skal legge inn noen flere kommentarer i løpet av de nærmeste dagene om kvaliteten. Levetid er selvsagt ukjent.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten 3000,- er for mye til at det var et alternativ, og det uorginalt. Da hadde det blitt ny prosjektor istedenfor.
    Og HVOR mange ganger skal jeg måtte stave for deg at du fint får en ORIGINAL ny pære (med hus) for under 3000 kroner?
    Skjønner ikke på noe vis at du på død og liv skal måtte sammenlikne med feilaktige priser? :-?

Ellers har jo pæra fint lite med høyde-/breddeforhold. Det må være noe annet som har skjedd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, under 3000,- for orginal med hus. Uorginal enda noe billigere. Uansett med et hus jeg ikke hadde bruk for. Har ikke funnet uten hus i Norge, mulig det finnes. 2000,- ble besparelsen omtrent. Må si det var verdt det.
    Så Sherlock Holmes i går. Bildet var bra det. Det jeg først trodde var noe feil i høyde og breddeforhold lå på canal digital sin sending.
    Mulig bildet har et lite blåstikk i forhold til før. Men jeg har ikke kalibrert enda og kjører nå lampa i høy modus mot lav på den forrige.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, under 3000,- for orginal med hus. Uorginal enda noe billigere. Uansett med et hus jeg ikke hadde bruk for. Har ikke funnet uten hus i Norge, mulig det finnes. 2000,- ble besparelsen omtrent. Må si det var verdt det.
    Så Sherlock Holmes i går. Bildet var bra det. Det jeg først trodde var noe feil i høyde og breddeforhold lå på canal digital sin sending.
    Mulig bildet har et lite blåstikk i forhold til før. Men jeg har ikke kalibrert enda og kjører nå lampa i høy modus mot lav på den forrige.
    Kunne du sendt meg eksakt nummer på pæra, firma-info og mail i en pm til meg da jeg har tenkt å gjøre det samme...? Bildet har begynt å bli noe mørkere/blassere i det siste merker jeg. Vet ikke om det har med pæra å gjøre men den må uansett skiftes i løpet av fremtiden da den har gått opp mot 2000 nå... Betaler man med kort eller hvordan fungerer det? og hvor lang tid tok det? Er litt nybegynner når det gjelder handling på nett og import osv...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden beskriver at lampen ble bestilt 04.01.11 og kom 18.01.11.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra du fikk skikkelig pære fra Asia. Jeg trenger å bytte selv, min pære er vel snart på 3100 timer. Og forventer vel at den skal gå i løpet av ganske kort tid. Kan du sende en link eller noe til hvor du kjøpte den, Rover? Vil egentlig kjøpe med hus, men om det gikk greit å bytte pære og det var såpass billig kan jeg lett la meg overtale til å gjøre det samme. :wink:

Takk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •