Valgets Kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets Kvaler

Skal ha meg prosjektor nå, 32 tommeren skal ut, Tar opp lit for mye plass i en alt for liten leilighet, å med tanke på at jeg Kun bruker den til film, ser generelt ytterst sjeldent på TV programmer.

*Avstand fra vegg til vegg i plasseringområdet er Ca 330 CM.

*Valget virker som det havner på LCD, pga lavt støy. DLP er ett alternativ hvis støynivået er lavt.

*Prosjektor skal plasseres på en Hylle.

*Pris rundt 15000 inkluder lerret evt en ok kabel.

Noen av modellene jeg har vurdert;

*Hitatchi PJ-TX 10
    *Optoma H30
    *Panasonic AE500
    *Epson TW10

For å nevne det så er DVD spilleren en H\K DVD 25

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    offtopic, men dog.

jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg var deg.

jobb to-tre ekstra dager så du får skrapt sammen nok til å kjøpe deg en benq7800 for 18k.
    kjøp deg deretter ikea "greyline" til 259 kr. har du dvi/hdmi på spilleren koster dvi/hdmi kabelen endel. komponent er billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja har sett litt på den, men det oppgitte støynivået virket litt for drøyt for meg, Pga plass og plasseringsmuligheter så blir proj, stående over hode På en hylle på veggen, Så den bør være stillegående. begrensede muligheter for støydemping.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en projektor stående på en hylle over hodet ditt må du nok grave dypere i lommeboka. Du er da nemlig nødt til å kjøpe en projektor med lens-shift.
    Stillegående proj med lens-shift til en rimelig penge = Hitachi TX100 (veiledende 20 tusen).

Takmontering er et bedre valg. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Martyrium.

Lite støy og plassering på ei hylle festet ca. 60 cm under takhøyden medfører at en Panasonic AE500 er et klart valg innen ditt budsjett.

AE500 er stille.

Da trenger du ikke linseskift.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må den vel ligge oppned på hyllen. Tåler AE500 å ligge oppned? Ingen kjøling som blir blokkert?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Skal du ha en projektor stående på en hylle over hodet ditt må du nok grave dypere i lommeboka. Du er da nemlig nødt til å kjøpe en projektor med lens-shift.
    Stillegående proj med lens-shift til en rimelig penge = Hitachi TX100 (veiledende 20 tusen).

Takmontering er et bedre valg. :wink:
    Leiligheten er en betongbunkers. Hadde en bekjent over med borr (jobber med såmt til daglig han, hjalp meg med litt opsett av lamper), Knakk 3 bor for å borre 2 hull til lampene mine, Han hadde adri sett på maken, han stod bare å klødde seg i hodet.

Denne blokka her er tryggeste stedet i telfellet atomnedslag. Mangler bare nødrasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må den vel ligge oppned på hyllen. Tåler AE500 å ligge oppned? Ingen kjøling som blir blokkert?
    En mulighet kan jo være å finne en litt dyp hylle og evt skru den fast under hyllen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm Så AE500 er å foretrekke forran de andre nevnte? Er det evt andre alternativer i denne prisklassen? alle mulighter må sjekkes ut:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 slipper varmen ut bak. Men AE500 slipper ut mye varmere luft enn X1.

Å legge den opp-ned på en hylle på 4 nøytrale gummiknotter er ikke noe problem. Har en kamerat som har montert den slik i lang tid.

Å montere den opp-ned under ei hylle er jo selvsagt en løsning det også, om enn en mer komplisert løsning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martyrium
    Hmm Så AE500 er å foretrekke forran de andre nevnte? Er det evt andre alternativer i denne prisklassen? alle mulighter må sjekkes ut:-)
    Av de 4 du nevner så ville jeg personlig valgt H30, men siden du indikerer at støy er et seriøst problem, så er vel AE500 en "killer"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært og hørt på H30, lydnivået var akseptabelt på den, fikk Demo nede på Hifi klubben. Var samtidg nedom på Hifi-center kjeden å fikk demo av infocus sin nye, pent bildet men Alt for mye støy. Så det pakketilbudet slo jeg ifra meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes luftanlegget overdøvde pj'en på hifi-center jeg da men.. Mulig den ikke sto i eco modus da du var der?

Mvh

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å la den ligge oppned med gummiknotter på en hylle eller henge den oppned i et stativ burde være samme sak. Det er kanskje en fordel å la den ligge oppned på en hylle for da har du ingen plater e.l. som dekker over der hvor varmluften normalt vil stige oppover.

John Roger

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    .....for da har du ingen plater e.l. som dekker over der hvor varmluften normalt vil stige oppover.

John Roger
    Brukte en perforert plate for å unngå dette problemet :wink:

Bidda

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en stille projektor som er meget plasseringsvennlig og med relativt bra bilde, bør du teste ut Hitachi PJ TX10 eller TX100. TX 100 er ca 6000 dyrere, men vesentlig bedre bilde. Jeg har hørt fra noen her på Forumet at TX100 kan importeres for ca kr 15000, men vet ikke om dette stemmer.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min Hitachi PJ TX10. Selvfølgelig har den sine begrensninger, men til prisen er det et meget bra kjøp. Du kan sikkert også få denne brukt til en billigere penge. Jeg kjøpte min brukt for kr 8500.

Det negative med TX10 er noe manglende sortnivå (men det koster mye å få dette 100%). I tillegg vil du kunne se rutemønsteret eller screendoor, dersom du sitter nærme lerretet (plager ikke meg nevneverdig, kan evt defokusere litt). Dette er en del mindre synlig på TX100. Det positive er meget lav viftestøy, vertikal og horisontal lens shift og 2xzoom. Den er altså veldig fleksibel. Optoma har kun 1,2xzoom, ikke lens shift og støyer MYE mer (ble avgjørende for meg). Panasonic har jeg ikke testet, men jeg har en kamerat som har en tidligere modell av Panasonic. Den støyer mer + mindre plasseringsvennlig.

For meg høres det ut som om du absolutt bør teste Hitachi. Se link til min hjemmekino under. Jeg har min PJ stående på en hylle på veggen.

Jeg anbefaler å kjøpe komponentkabel, da dette gir vesentlig bedre bilde. Jeg har Supra 15m. Kostet ca 1400. Kortere kabel koster mindre.

Lykke til.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

optoma h30

Har selv en h30 og synes den er helt perfekt.bruker den til dvd(harman 25) samt playstation. sitter på 5m avstand til lerret på 120tommer. Har ingen problemer med screendoor,regnbue effekt, eller støy :lol: :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •