Maksimere for størrelse - 2 meter fra lerret til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maksimere for størrelse - 2 meter fra lerret til projektor

Jeg har et lite filmrom med skråtak. Lerret henger på rett vegg, projektor må plasseres i skråtak. Jo lenger ned projektor kommer jo nærmere hodet til de som ser på film, dvs. støy rett i øra. Vil helst henge projektor ca 2 meter fra lerret da er den fortsatt greit vekk fra hodene til tilskuerne. For å få den lenger vekk må den altså ned mot hodene våre i skråtaket. Hvordan skal jeg få maks størrelse på lerret med disse målene? Akkurat nå har jeg en gammel Panasonic PT-AE700E, men går ikke av veien for å kjøpe ny projektor dersom det finnes en med bedre kastavstand og mindre støy.

Trenger tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lek deg med kalkulatoren på Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com. Hvor stort bilde du får er avhengig av prosjektoren din. Trykker jeg inn 2 meter lengde fra prosjektor til lærret får jeg 97" lerret max. Vil du ha større bilde må du lengre ut med prosjektoren

Men du har ikke nevnt hvor langt borte du sitter fra lerretet? Her vet du selv egne "begrensninger". 96-100" på 3,5 meter er gjerne det maks størrelse for mange.

Skal du ha ny prosjektor, se etter en med max zoom og max lens-shift. Epson og JVC er bra her, Sony bl.a. er ikke fullt så bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •