Erstatte Hitatchi PJ-TX200 med ny FullHD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatte Hitatchi PJ-TX200 med ny FullHD

Har ikke fulgt med på projektorer siden jeg kjøpte min Hitatchi PJ-TX200 i sin tid. Min tredje pære har tatt kvelden, selvfølgelig i dag, fredag, slik at helga er "ødelagt". Uansett, jeg har lenge sagt til meg selv at jeg skal bytte projektor når pæra ryker, da fargene har begynt bli litt blasse, og rett og slett feil, med for mye støv og skit inne i projektoren. Har også prøvd å rense hele greia uten at det hjalp i det hele tatt egentlig. Så derfor må det bli ny FullHD projektor i julegave til meg selv.

Men som sagt, jeg har ikke fulgt med og har ikke peil på hvilken fullHD projektor som er tingen i dag...

Den skal stå i stua på en hylle på pipa, ikke langt under taket. Derfra til lerretet (16:9, 2,04m bredt) er det ca 3,8m. TX200 kunne fint vise større bilde en lerretet. Den nye må selvfølgelig klare å fylle ut 2 meter bredt bilde på 3,8m.

Håper noen kan komme med noen fornuftige forslag til projektor under 10.000,-, har du en kort begrunnelse for anbefalingen/forslaget sier jeg ikke nei til det heller.

Kobles med HDMI via forsterker til PS3, TV (Get HD-dekoder), og HTPC. Brukes mest på HTPCen med film og tv-serier (mye .mkv avspilling), noen fåtalls BluRay filmer via PS3, deretter PS3 spilling og til slutt litt tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endte opp med BenQ W1000+. Var billig (billigst på HiFi-klubben) og grei til mitt bruk. Og jeg er imponert. Plassert i stua (opp ned på en hylle litt under taket, siden den mangler lens-shift) så blir bildet veldig bra og lyssterkt, selv med lyset på. Det hadde jeg faktisk ikke forventet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •