Benq PE7700, lyser rødt på "temp"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PE7700, lyser rødt på "temp"

Projektoren har plutselig begynt å lyse rødt på "temp". Problemet starter etter ca 40-50 sek, i oppstartfasen. Projektoren slår seg av og det lyser rødt.. Noen som har vært borti lignende? Kan det være lampen?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjent problem ja, det kan være pæren, hvor mange timer har den gått? Det kan også være en defekt vifte eller problemer med mye støv.
    Har du vært flink med å holde den støvfri? Har du sjekket støvfilteret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jEPP, PÅ MIN VAR DET FORDI VIFTENE VAR OPPBRUKT... oops caps ,,, fantt en ok guide på nett til å skifte disse, men til advarsel, du må plukke nesten hver en bit inni der i filler.. men den kan jo bli en iorden PJ istedet for en død PJ, så man har jo ikke så mye å tape heller. Min fungerer fint igjen nå. etter en del ekstra triksing. det slipper du nok om du finner "originale" vifter, eller hvertfall tilnærma identiske. Det er 2 stk 80x80x25mm vifter. kan finne navn til deg, og forklare eventuelle triks nærmere om du ønsker. Men det er ikke et arbeid for en som ikke liker seg inni duppeditter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprted1
    jEPP, PÅ MIN VAR DET FORDI VIFTENE VAR OPPBRUKT... oops caps ,,, fantt en ok guide på nett til å skifte disse, men til advarsel, du må plukke nesten hver en bit inni der i filler.. men den kan jo bli en iorden PJ istedet for en død PJ, så man har jo ikke så mye å tape heller. Min fungerer fint igjen nå. etter en del ekstra triksing. det slipper du nok om du finner "originale" vifter, eller hvertfall tilnærma identiske. Det er 2 stk 80x80x25mm vifter. kan finne navn til deg, og forklare eventuelle triks nærmere om du ønsker. Men det er ikke et arbeid for en som ikke liker seg inni duppeditter...

hei. har du linken til guiden for å bytte vifter og hvor jeg får takk i viftene. oss meg er det 3 vifter. ser ut til at den lille vifta ved pæra som er gåen og de 2 i front bråker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hei. har du linken til guiden for å bytte vifter og hvor jeg får takk i viftene. oss meg er det 3 vifter. ser ut til at den lille vifta ved pæra som er gåen og de 2 i front bråker
    FunctionalChaos.NET - PE7700
    FunctionalChaos.NET - PE7700

Men jeg ville ikke begitt meg utpå dette her sånn uten videre. men en død PJ er like god som ingen PJ, så det er fritt valg.

Vifta til å kjøle lampa fant jeg kun på amerikanske nettsider til dyrt dyrt. de 2 andre burde det gå an å få tak i fra BenQ´s serv iceverkster , forsåvidt begge..
    Men den bytta jeg ikke. den turbinvifta mitt inni PJ.

jeg tok noen std pc vifter på 80*80*25/20 (husker ikke sikkert om de var 20/25)
    og fikk litt problemer. Dette trolig fordi den tredje pinen på disse viftene som gir en puls tilbake til kortet, og dermed rapporterer farten på vifta, ikke ble helt som den før hadde vært. Grunnet forskjellig turtall på forskjellige vifter....
    dette løste jeg med å kun kjøre - og den gule lederen tilbake til kortet, og kjørte +/- til en ekstern strømforsyning, og mata på til det fungerte. må ta power på PJ for å resette feilmeldingen man får når den ikke vil starte opp.

Så nå har jeg ledninger utav kanona i alle retninger, og den sviver. Dessverre døde HDMI kortet etterpå, så jeg kjører nå sliteren på Component inntil den er TOTALT ferdig....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for linker. mye skruing her ;-). jeg for se om det er noen som har vifter . vis ikke for jeg kjøpe en ny projektor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •