Projector til lydtransparent lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projector til lydtransparent lerret

Har nå bestilt et audiotransparent lerret fra Screen Reseach med bredde på 228 cm. Kommer til å kjøre høytalere fra SpeakerCraft bak lerret.

Nå trenger jeg litt hjelp for å finne en projektor som kan fungere. Avstand til lerret blir ca 3,7 m.

Har lest en del på ulike fora, og det virker for meg som om en skal være forsiktig med LCD-projektorer pga moire....

Håper det er noen der ute som kan gi meg noen nyttige innspill...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du bør absolutt være forsiktig med en LCD-projektor på de fleste lydtransparente duker (unntaket er vel foreløpig kun 4K-duken til Screen Excellence), sats heller på SXRD eller D-ILA hvis du har rom i budsjettet for dette. Du får svært sjelden moire ved bruk av SXRD / D-ILA, men det kan jo forekomme der også på visse typer lydtransparente duker, så generelt er vel tipset å gjøre en avtale med forhandler at projektoren kan returneres ved behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk før innspill. Ja, det er også mitt inntrykk etter å ha lest på ulike fora. Jeg får bare undersøke mer, og om jeg finner ut noe smart, så skal jeg holde deg underrettet...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg undersøkt nærmere. ScreenReseach sine lydtransparente lerret er vevd med patenterte fiberløsninger, og ikke perforert. Følgelig skal en på ScreenReseach sine ClearPix-lerret ikke ha problem med moirè. Har likevel endt opp med en DLP-projector....

Uansett; høytalerne ankommet, og har nå tatt hull i vegg til samtlige. Venter spendt på lerret som skal ankomme rundt 12. desember....:-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også sett og testet ScreenResearch sin duk, og disse kan definitivt få moire-problemer til tross for at duken er vevet. Jeg ville med andre ord anbefalt at du i det minste ordner deg returavtale på DLP-projektoren - for det er mulig du unngår moire, men på ingen måte garantert.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Lygren. Dette med mindre det er 4K duken til ScreenReseach da. Men den er vel såpass dyr, at et alternativ med bedre projektor og litt billigere lerret nok er å foretrekke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for tilbakemelding.

Det er mulig det er jeg som er helt på jordet, men jeg trodde moire var et problem knyttet til LCD-prosjektorer, og at DLP mer hadde utfordringer knyttet til regnbueeffekt...?

I forhold til type lerret, så er jeg litt usikker på hvilken duk Gorm refererer til...8) , men spesifikasjonene er ScreenReseach ClearPix3 Supreme White (1.0).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moire er knyttet til duken, ikke projektoren. Eller rettere sagt, det er interferens mellom strukturen i duken, og piksel-rasteret fra projektoren. Siden LCD og DLP-projektorer har et godt synlig piksel-raster, kan det være problematisk å bruke sammen med vevd duk (med synlig vev).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •