Optoma HD86/HD87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD86/HD87

Disse er det ikke skrevet mye om her inne på forumet. Den eneste testen av HD86 som jeg har sett er publisert er her: Optoma HD8600 1080p Home Theater Projector Review .
    Ser også et de har hatt en shootout med Sony VW85,hvor den kom bra ut.
    1080p Shootout: Sony VW85 vs. Optoma HD8600
    Disse skal også være 3D-ready,med en Optima 3D adapter som kommer over nyttår til en grei pris.
    Optoma EMEA
    Noen som har sett og erfart noen av disse? Prisene her i Norge på disse er ikke avskrekkende i forhold til prisene i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en optoma hd86 på hifiklubben denne uka! Skall komme i slutten av uke 45. Fant heller ingenting på norsk eller på forumet om denne. Valget sto mellom sony vpl hw 15 og denne. Har ikke funnet noen direkte sameligningstest mellom disse to, men etter det jeg ser fra amrikanske tester, virker det som optomaen stiller i klassen over, og er vesentlig dyrere "over there" enn sonyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Master chief
    Bestilte en optoma hd86 på hifiklubben denne uka! Skall komme i slutten av uke 45. Fant heller ingenting på norsk eller på forumet om denne. Valget sto mellom sony vpl hw 15 og denne. Har ikke funnet noen direkte sameligningstest mellom disse to, men etter det jeg ser fra amrikanske tester, virker det som optomaen stiller i klassen over, og er vesentlig dyrere "over there" enn sonyen.
    Hei.
    Har du mottat og gjordt deg noen erfaringer av denne? HD86 er utsolgt nå,så det blir en HD87 hvis jeg går for Optoma. Det som jeg syntes gjør disse interessante er at de er klar for 3D med Optomas 3D adapter som kommer. Så på hjemmesiden deres noen forhånds omtaler av denne,som virket veldig lovende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samenlignet med min gamle panasonic pt ae700 ble dette en ny verden. Spesielt fornøyd med kontrastene og skarpheten i bildet på lysere sener. F.eks blir detaljer i ansikt tydligere her en i virkeligheten...
    Projectoren er også svært lys sterk, fungerer utmerket med lyset på.
    Uten noe særlig samenligningsgrunlag, synes jeg mørke sener flyter noe sammen.
    Reflekterte aldrig noe over dette med panasonicen, men gjør det trolig nå pga at alle andre detaljer er så mye bedre.
    Viftestøyen er også merkbar.
    Optomaen er tydligvis mere kravstor til signalet da den mistet signalet med den gamle hdmi kabelen.

Ang 3d blir det spenende og se hva som skjer, og hva et slikt adapter vil koste.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene sier ca 4-500$ for adapteren. Så da snakker vi om en 3D projektorløsning til under 25k totalt. Skulle visst komme i Januar der borte..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det virker som om at deres hjemmekino serie"Theme scene",ikke er kompatible med denne adapteren. Det tok jeg som en selvfølge.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det ser det ut som du har helt rett i.
    Det er jo meget skuffende, det hadde vært en spennende løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Jøss, det ser det ut som du har helt rett i.
    Det er jo meget skuffende, det hadde vært en spennende løsning.
    Ser at du har kjøpt deg en HD87. Hvordan opplever du bilde,viftelyd og interpolering på denne ut fra dine sammenligninger og forrige p.j ?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jeg gikk for denne, og angrer ikke! Glimrende bildedynamikk og kontrast, bra farger, skarp og bra sortinvå. God rett ut av esken og du har CMS for de mer interesserte.
    Interpolering fungerer veldig bra sålenge du ikke overdriver. En god oppgradering fra puremotion 2.

Gikk over til denne fra Sony VPL HW-15, syntes det var en fin oppgradering. Negative aspekter iforhold til Sonyen er at irisen er synligere i drift og viftestøyen er mere hørbar, ( rundt 35db, men suset er behagelig og jeg legger ikke mye merke til den. )
    Det som gjorde at jeg byttet ut Sonyen er at jeg ikke syntes det ble skarp nok. Det er derfor jeg nok engang havnet på en DLP.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Høres jo litt spennende ut, men 35dB er jo en dealbreaker for de aller aller fleste skulle en tro... Hvordan virker irisen når den først er i action da - føler du at fargene / gråskalaen forholder seg stabil? Har ikke noe i mot Optoma i utgangspunktet, men det jeg har sett derfra så langt har ikke imponert nevneverdig...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har grader av hvor mye irisen jobber, den fungerer best om du ikke overdriver her også, gråskalaen er ikke så aller værst, men det kunne ha vært enda bedre, men nå har jeg riktig nok ikke tuklet for mye med CMS foreløbig.

Du har i tillegg manuel iris hvor du selv kan bestemme hvor mye lys du vil stenge av. Bra fleksibilitet og muligheter til å justere etter eget behov. Alt i alt godt fornøyd med dette og gråskalaen foreløbig.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fransk test oversatt i Babelfish:

Oversettelsesresultat for http://www.audiovideohd.fr/tests/249-Optoma-HD87-5.html

* Høydepunktene direkte oversatt:

What one likes:

The flexibility of the lens shift
    Many optics
    Complete adjustments of colors
    Video treatment
    The 120hz mode
    The luminosity
    Contrast
    Colorimetry at exit of box
    Correction of the defects of the HD86

What one regrets:

Nothing!!!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må jeg legge til at man lett kan bytte linse.
    Ved kjøp av denne kommer linsen i egen eske ved siden av som må monteres. Sette på dlinsen tok meg 47 sekunder.
    Jeg gikk for standard linsen som gir et bilde på max 106" fra ca 4 meter.
    Så har du muligheten for long/short trow samt 2:35:1 linsesats som kan monteres i forkant av projektor. Her hadde drømmen vært å fått til dette inne i selve projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv HD86, men jeg gikk for HD82 etter anbefaling fra produsent.
    Er egentlig veldig fornøyd med hd82en, så lenge man ikke kjører motionengine mer enn laveste nivå.. he he.. ser helt latterlig ut om man slår på de funksjonene på maks (alt går FOR GLATT)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt mere tid med denne kan jeg si at gråskalaen holder seg bra med moderat iris, i full drift kan jeg se antydninger til rødstikk.
    Jeg har enda ikke hatt mulighet til å kalibrere den skikkelig da jeg mangler måleutstyr.
    Noen i Oslo området som har måleutstyr å låne meg? Eller har lyst å ta en tur? :P

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å poste de kalibrerte innstillingene du endte opp med på hd87?
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •