Min første projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min første projektor

Hei!

Jeg har i lengre tid tenkt å anskaffe meg en ny tv, ettersom jeg er lei av den gamle hd-ready plasmaen min. Hadde egentlig bestemt meg for å spare opp til Panasonic 50V20E helt til min bedre halvdel stillte spørsmålet "hva med projektor?".. Letter satt ut begynte tankene å spinne, og vi kom frem til å oppgradere soverommet til en liten hjemmekino! Ettersom vi bor i en leilighet er ikke rommet spesielt stort, og det blir nok ingen optimal hjemmekino, men bedre enn ingenting tenker jeg!

Rommet er på litt over 3 meter i projeseringsretningen og ca 3 meter i bredden, nøyaktige mål kommer når jeg har utstyr til dette. Spørsmålet mitt er hva jeg burde gå for? Jeg har lest litt rundt på forumet uten å egentlig finne svar på det jeg lurer på. Budsjettet ligger på ca 10000. Er de billigste full-HD projektorene bedre enn hd-ready projektorer? Jeg vil ha best mulig bilde, til billigst penge ettersom jeg vet jeg kommer til å kjøpe et nytt beist den dagen jeg får mitt første skikkelige hjem.

Jeg lurer også på om det er noen som vet om jeg kan gå å se en DLP-projektor i aksjon i Bergensområdet? Vil helst finne ut om jeg legger merke til dette RGB-flimmeret det er så mye snakk om.

Håper det er noen som kan hjelpe meg, og kan tilgi meg dersom jeg reposter noe som uansett har blitt spurt om før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neivel

Her var det jo ikke kjemperespons, men men..

Jeg har nå egentlig bestemt meg for å kjøpe Optoma HD600X fra komplett til 3999,-. Dette er vel ingen upris?

Har søkt litt rundt på denne, uten å finne veldig mange omtaler.

Jeg fant en tråd på avforums.com hvor det var bilder og en liten omtale:

HD600x / HD 65 min focus distance? - AVForums.com

Jeg synes selv dette ser meget bra ut, og tror jeg kommer til å bli fornøyd.

Fant forsåvidt en minitest på projectorpoint også:

Optoma HD600X projector

Er det noen her på forumet som har en formening om denne projectoren? Setter stor pris på alle svar!

Hans Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som jeg legger merke til på HD600X er at den ikke har full HD.
    I denne prisklassen behøver det ikke å bety så mye på kvaliteten, men jeg ville like vel ha brukt noen kroner ekstra på å få full HD.

Du nevner ett budsjett på 10.000,- gjelder dette kun for prosjektoren eller for hele hjemme kinoen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke fullhd

Nei, jeg vet den ikke er fullHD. Det er litt kjedelig egentlig, men nå vil dette bli en budsjettprojektor til midlertidig bruk. Har et håp om å selv eie enebolig om ikke altfor lenge og da skal projektøren byttes ut uansett. Budsjettet er på 10.000 for projektor og lerret.

Mener folk at jeg får mye mer for pengene dersom jeg går for Optoma HD200x til 7995,- som er full HD? eller HD600x til 3999 som er hd-ready?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at dette kun skal være midlertidig bruk og inkludere lerret samt prosjektor viller jeg gått for HD600X.

Du vil nok kunne se forskjellen på bildet mellom disse 2, men det skulle også bare mangle. I denne prisklassen bør en prosjektor som er dobbelt så dyr levere bedre bilde. Men om denne leverer så bra at den er verdt dobbelt så mye tviler jeg på.

Selv har jeg kjørt en HD ready PJTX200 noen år nå som jeg har vært (og er) veldig fornøyd med. Denne skal nå byttes ut, men da jeg kjøpte den måtte jeg opp mange tusen for å få en full HD prosjektor som leverte bedre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten tvil om at en full HD projektor gir bedre bilde enn en hd ready, og har nå egentlig bestemt meg for å gå for Optoma HD600X pga pris. Når pæren ryker kommer jeg sikkert til å bytte den ut uansett.

Sitter på jobb i skrivende stund, og før jeg går hjem i kveld skal jeg ha bestilt en projektor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop.no / DreamScreen V2 BrightWhite Black AutoManual 170cm/77"
    Där är ett bra lerret till 1300.

Epson EH-TW3200 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omProjektorer

TW3200. Du kommer några få hundringar över 10,000 men du får ju något helt annat än Optoma'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Optoma HD67 som jeg testet i noen dager. Synes bildet den ga var ganske så bra. Den er nok ikke så veldig forskjellig fra 600x.

Litt viftestøy, men ikke veldig plagsomt.

Er et bra kjøp til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

takker for alle svar! Jeg har nå bestilt meg en Optoma HD600X og et Dream Screen AutoManual V2 177cm i grått!

Tenker jeg skal legge opp en liten mini review når jeg har fått det i hus og testet det litt!

blir nok pretty good å endelig få et dedikert kinorom! type budsjett, men bedre enn ingenting!

*glede seg glede seg*

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har testet HD600x i forbindelse med 3D visualisering på jobb. Etter min mening vil den være fullstendig uegnet i en liten dedikert hjemmekino. ALT for høyt lysutbytte og forholdsvis mye støy. Lysstyrken begynner først å bli akseptabelt når du får på deg briller og viser 3d - og da er lysstyrken mer en halvert....

Hvis du kan så anbefaler jeg retur av Optomaen, jeg ville heller ha kjøpt f.eks Epson EH-TW3200 - selv om den er en del dyrere enn Optomaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første inntrykk

Jeg har nå fått Optoma HD600X i hus, og testet den kjappt på en hvit vegg, lerretet fra AVShop har selvsagt ikke ankommet. Jeg er fornøyd med første inntrykket, og tror ikke jeg kommer til å returnere denne. Ingen jeg kjenner i Bergen har hjemmekinoprojektor, og jeg kommer derfor ikke til å sammenligne den med noe med det første

Når lerretet er på plass kommer en litt mer utvidet review

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Jeg har nå fått Optoma HD600X i hus, og testet den kjappt på en hvit vegg, lerretet fra AVShop har selvsagt ikke ankommet. Jeg er fornøyd med første inntrykket, og tror ikke jeg kommer til å returnere denne. Ingen jeg kjenner i Bergen har hjemmekinoprojektor, og jeg kommer derfor ikke til å sammenligne den med noe med det første

Når lerretet er på plass kommer en litt mer utvidet review
    Så bra, det viktigste er at du blir fornøyd:-D
    Gled deg til du får lerretet på plass. Jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å merke stor forskjell fra den hvite veggen din8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fml

Sitter på skolen.. deriverer og integrerer arcsiuns, arccosinus og arctangens.. ser jeg ut vinduet så ser jeg rett på bilen.. inne i bilen ligger det ett lerret.. hvorfor må det være eksamen snart!?!?! :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •