Se 3D-film uten 3D-framviser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se 3D-film uten 3D-framviser

Jeg har nylig sett en film med 3D-briller(type papp). 3D versjonen av Journey to the center of the earth.
    Jeg ser også at det nå kommer 3D framvisere(TV og projektorer). Hva er forskjellen på å se 3D-BD på PJ som ikke er 3D-klar og en 3D-BD på en PJ som er 3D-klar?

Endret pga elendig formulert spørsmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ingen forstår spørsmålet... ops:

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Jeg har nylig sett en film med 3D-briller, men noterer meg samtidig at det kommer 3D-framvisere(TV og projektorer). Hva er forskjellen på å sette inn en Blu-Ray 3D og en framviser i 3D?

? du må ha begge deler for å se blu-ray 3d.......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    ? du må ha begge deler for å se blu-ray 3d.......
    Hæ?
    Jeg har da sett Journey to the center of the earth i 3D. Riktig nok med pappbriller...
    Og PJ'en er ikke 3D-klar..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du reformulere det opprinnelige spørsmålet?

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FWIW: Trådstarter har sett en film laget i "gammeldags" 3D, som man ser med passive papp-briller. Tilfeldigvis var den (også) på Blu-ray.

Spørsmålet går ut på Blu-ray-filmer merket 3D som man må ha annen type utstyr for å benytte. Akkurat det kan sikkert andre svare på 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker du på sånne papp briller med to farger i brillene? det er anaglyph 3d. I anaglyph 3d trengs det ikke vises dobbelt så mange bilder pr sekund.
    Det gjør det med 3d systemer som bruker briller som enten er av lukker typen eller polariserings typen, og for å vise det trenger du en 3d prosjektor eller skjerm og BD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kan du reformulere det opprinnelige spørsmålet?
    Nå er den reformulert.. Litt vanskeligheter med å forklare, men håper du skjønner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeifB
    tenker du på sånne papp briller med to farger i brillene? det er anaglyph 3d. I anaglyph 3d trengs det ikke vises dobbelt så mange bilder pr sekund.
    Det gjør det med 3d systemer som bruker briller som enten er av lukker typen eller polariserings typen, og for å vise det trenger du en 3d prosjektor eller skjerm og BD spiller.
    Jepp!

Takk for godt svar. Nå skjønner jeg...

Vil TV'er og PJ'er som ikke er 3D-merket være vanskelig å selge på samme måte som DVD-spillere er vanskelig å selge da vi nå har Blu-Ray?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enda tror jeg. "3D" er fortsatt stort sett en hype, siden det er så begrenset antall titler tilgjengelig. Ikke er det noe som tyder på at markedet vil flomme av nye titler i nærmeste fremtid heller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke enda tror jeg. "3D" er fortsatt stort sett en hype, siden det er så begrenset antall titler tilgjengelig. Ikke er det noe som tyder på at markedet vil flomme av nye titler i nærmeste fremtid heller.
    Flott!
    Ikke noe særlig å nettopp ha investert 17000,- i ny full HD-PJ uten 3D hvis 3D banker på døra over nyttår...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!
    Ikke noe særlig å nettopp ha investert 17000,- i ny full HD-PJ uten 3D hvis 3D banker på døra over nyttår...
    3D banker jo på døra som bare det nå, den satsingen som er lagt i 3D nå tror jeg ikke kommer til å bli en flopp, men det drøyer nok en stund før dette blir allemannseie. Og kildemateriale er på gang, men det er enda ganske lite på markedet. Det lages en god del 3D film nå så dette vil ta seg opp, jeg personlig har allerede 6 3D filmer i hylla( og det slippes ganske mange titler før jul) og 3D projektor bestilt, men den kommer selvfølgelig til å brukes mest til 2D...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    3D banker jo på døra som bare det nå, den satsingen som er lagt i 3D nå tror jeg ikke kommer til å bli en flopp, men det drøyer nok en stund før dette blir allemannseie. Og kildemateriale er på gang, men det er enda ganske lite på markedet. Det lages en god del 3D film nå så dette vil ta seg opp, jeg personlig har allerede 6 3D filmer i hylla( og det slippes ganske mange titler før jul) og 3D projektor bestilt, men den kommer selvfølgelig til å brukes mest til 2D...
    Hvilken 3D-PJ har du bestilt? Regner med du selger den gamle?

Jeg får klare meg uten 3D en god stund. Ikke bare koster det for nye receiver, men jeg må ha PJ(som for tiden er veldig dyr). Og ny PJ klarer ikke avstanden til lerret(med mindre Epson kommer med en 3D-modell).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson kommer ikke med noen "3D" projektor denne sesongen, da de mener både markedet og teknologien er umoden. De har allerede byttet teknologi i sine nye toppmodeller (fra LCD til LCoS), slik at de med letthet kunne taklet dagens "3D" teknologi, men venter altså med implementering til både markedet og teknologien er bedre utviklet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken 3D-PJ har du bestilt? Regner med du selger den gamle?

Jeg får klare meg uten 3D en god stund. Ikke bare koster det for nye receiver, men jeg må ha PJ(som for tiden er veldig dyr). Og ny PJ klarer ikke avstanden til lerret(med mindre Epson kommer med en 3D-modell).
    Ny receiver trenger du ikke, da flere 3D spillere kommer med 2 HDMI utganger så du kan bruke en til lyd og en til bilde og da kan du fortsatt bruke den gamle. 3D projektorene er dyre nå, men hvis dette tar av kommer det bare til å bli billigere. Det er jo faktisk første generasjon 3D projektorer som er på vei.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Ny receiver trenger du ikke, da flere 3D spillere kommer med 2 HDMI utganger så du kan bruke en til lyd og en til bilde og da kan du fortsatt bruke den gamle. 3D projektorene er dyre nå, men hvis dette tar av kommer det bare til å bli billigere. Det er jo faktisk første generasjon 3D projektorer som er på vei.
    Forskjellen på HDMI 1.4 og 1.3(i hovedsak) er at 1.4 takler både bilde(3D) og lyd, men 1.3 gjør bare én av delene?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Epson kommer ikke med noen "3D" projektor denne sesongen, da de mener både markedet og teknologien er umoden. De har allerede byttet teknologi i sine nye toppmodeller (fra LCD til LCoS), slik at de med letthet kunne taklet dagens "3D" teknologi, men venter altså med implementering til både markedet og teknologien er bedre utviklet.
    Epson er et firma og har følgelig ingen meninger. Informasjonen markedsavdelingen deres gir fra seg er kun et apparat for å sikre sin egen profitt. Hva slags meninger ledelsen og ingeniørene i Epson har om 3D er mer interessant i denne sammenhengen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •