Problem med TW4400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med TW4400

Hei, nettopp gått til innkjøp av en Epson TW 4400 som jeg fikk full proff kalibrert av Avshop. Koblet denne til en Yamaha RX-667. Har nå DVD spilleren koblet til HDMI 1 og en Xbox 360 i HDMI 2 begge i Yamahaen som da går til prosjektoren. DVD'en funker fint men når jeg setter på Xbox'en kommer det bare svart skjerm med noe "støy" inni mellom. Jeg kan skimte Xbox skjermen men den vil ikke "stabilisere" seg?
    Har prøvd og ta alt i rett rekkefølge etc. Har ikke muligheten til og prøve direkte da den henger i taket og du må den tilpassede HDMI kabelen og den er for kort.
    Noen som kan hjelpe meg med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hud1973
    Hei, nettopp gått til innkjøp av en Epson TW 4400 som jeg fikk full proff kalibrert av Avshop. Koblet denne til en Yamaha RX-667. Har nå DVD spilleren koblet til HDMI 1 og en Xbox 360 i HDMI 2 begge i Yamahaen som da går til prosjektoren. DVD'en funker fint men når jeg setter på Xbox'en kommer det bare svart skjerm med noe "støy" inni mellom. Jeg kan skimte Xbox skjermen men den vil ikke "stabilisere" seg?
    Har prøvd og ta alt i rett rekkefølge etc. Har ikke muligheten til og prøve direkte da den henger i taket og du må den tilpassede HDMI kabelen og den er for kort.
    Noen som kan hjelpe meg med dette?
    Har du prøvd å bytte? Sett HDMI'en som går til DVD'en til Xboxen og vice versa. Hva skjer da?
    Du kan også prøve den medfølgende kontakten til Xboxen og se om du får bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Har du prøvd å bytte? Sett HDMI'en som går til DVD'en til Xboxen og vice versa. Hva skjer da?
    Du kan også prøve den medfølgende kontakten til Xboxen og se om du får bilde.
    Ja, har prøvd det. Men fikk opp denne frekvensen støttes ikke en stund men så kom det samme "skrabbla" bildet med et skimt av Xbox bakom etter en stund mellom svart skjerm? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med DVD'en når du velger HDMI 2? Du får altså ikke bildet med på Xbox med verken HDMI 1 eller 2? Får du bilde med Xbox'en andre steder? TV'en? Kan det være noen innstillinger?

Jeg har fått meg TW4400 jeg også, så jeg skal pakka opp Xbox'en(har pakket den ned for å sende den til reparasjon) og prøve om jeg sliter med bilde.
    Men nå bruker jeg RGB(den medfølgende bildekabelen).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hva skjer med DVD'en når du velger HDMI 2? Du får altså ikke bildet med på Xbox med verken HDMI 1 eller 2? Får du bilde med Xbox'en andre steder? TV'en? Kan det være noen innstillinger?

Jeg har fått meg TW4400 jeg også, så jeg skal pakka opp Xbox'en(har pakket den ned for å sende den til reparasjon) og prøve om jeg sliter med bilde.
    Men nå bruker jeg RGB(den medfølgende bildekabelen).
    Stemmer, ikke bildet hverken på HDMI 1 eller 2, men da må jeg bare si at jeg enda ikke har fått prøvet den direkt da den ikke rykker opp og jeg har ingen til evt og holde den oppe for meg.
    På TV'en funket det fint gjennom HDMI. Må ellers bare si at det forykende service på dette forumet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe galt med xbox-en, den er bare satt opp til å vise en oppløsning og/eller frekvens som prosjektoren ikke støtter. Forsøk å koble både den medfølgende analoge bildekabelen OG hdmi fra xbox-en til prosjektoren. Deretter skal det være en meny i xbox-en som lar deg endre oppløsning og frekvens. Har ikke xbox selv, men er du usikker finnes det sikkert noen på forumet som vet hvor en finner disse innstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ha i både den analoge bildekabelen og HDMI samtidige. Det er ikke plass hos meg, uansett hvor tynn HDMI-kabelen er. Nå kan det være plass på nyere modeller.

Hos meg gikk det fint med HDMI, men jeg fikk ikke mer enn 720p med den analoge bildekabelen, selv om den skal støtte 1080p. Med HDMI derimot fikk jeg 1080p.

Gå gjennom innstillingene og se om du finner noe du kan endre på. HVis dette ikke går, lån deg en Xbox og se hva som skjer med denne. Du kan da sammenlikne innstillingene dine mot denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmte det med innstillingene, koblet den til en annen tv og reduserte ifra 1080 til 720. Da fikk jeg bilde, men er litt forundret at jeg måtte redusere oppløsningen?
    Men nå funker det hvertfall.
    Takker for hjelpen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kanskje HDMI-kabelen din som ikke takler båndbredden ved full-HD? Hvilken oppdateringshastighet var den satt til når den kjørte ut 1080? Hvis du kjørte spill eller DVD som egentlig er 50 eller 60 hertz, så er det ikke rart om kabelen sliter?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da er det kanskje HDMI-kabelen din som ikke takler båndbredden ved full-HD? Hvilken oppdateringshastighet var den satt til når den kjørte ut 1080? Hvis du kjørte spill eller DVD som egentlig er 50 eller 60 hertz, så er det ikke rart om kabelen sliter?
    Stemmer det, gikk direkte med lånt kabel og det ordnet saken. Bestillt ny på AVshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ny kabel ifra AVshop i hus pluss ny Playstation 3. Får nå kjøre 1080I men ikke 1080P? Det går hvis jeg går direkte i projektor men ikke gjennom forsterker? Projektor sier ingen signal? Litt frustrert nå.....(hører kanskje under audio denne nå?) Noen som kan hjelpe?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang kabel bruker du? Erfaringsmessig sliter mange HDMI-kabler på lange strekk, gitt båndbredde tilsvarende 1080p 50Hz eller 60Hz. Har du sjekket om den takler 1080p 24Hz, altså standard HD-signal? Hvilken type kildemateriale er det du spiller av? Hvis kildematerialet ikke er full-HD, så er du bedre tjent med å sende det ut av Xbox uten oppskalering. For det første er ikke Xbox spesielt bra på oppskalering, og projektoren vil definitivt gjøre en bedre jobb her. Det andre er at hvis du ikke oppskalerer i Xbox, så eliminerer du båndbredde problemet i kabelen. Eller er det full-HD spill du kjører? I så tilfelle, med hvilken oppdateringshastighet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang kabel bruker du? Erfaringsmessig sliter mange HDMI-kabler på lange strekk, gitt båndbredde tilsvarende 1080p 50Hz eller 60Hz. Har du sjekket om den takler 1080p 24Hz, altså standard HD-signal? Hvilken type kildemateriale er det du spiller av? Hvis kildematerialet ikke er full-HD, så er du bedre tjent med å sende det ut av Xbox uten oppskalering. For det første er ikke Xbox spesielt bra på oppskalering, og projektoren vil definitivt gjøre en bedre jobb her. Det andre er at hvis du ikke oppskalerer i Xbox, så eliminerer du båndbredde problemet i kabelen. Eller er det full-HD spill du kjører? I så tilfelle, med hvilken oppdateringshastighet?
    Bruker DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m, og det er nok noe i det da det fungerer forsåvidt når jeg kobler direkte i projektoren. Får ikke 1080p i det hele tatt med "lang" kabel. Trodde at det nå skulle fungere. Har brukt PS3 med bluray filmer, men er kjipt at jeg ikke får "full" HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hud1973
    Bruker DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m, og det er nok noe i det da det fungerer forsåvidt når jeg kobler direkte i projektoren. Får ikke 1080p i det hele tatt med "lang" kabel. Trodde at det nå skulle fungere. Har brukt PS3 med bluray filmer, men er kjipt at jeg ikke får "full" HD.
    Bytt kabel til en kabel av høyere kvalitet, så skal du se at du får bilde. Jeg slet med det samme da jeg økte avstanden. Måtte da kjøpe en dyrere kabel for å få bilde.

Nå vet jeg ikke kvaliteten på Dremscreen sine kabler, men etter prisen å dømme er det en nokså rimelig kabel. Nå kan selvsagt billig være bra, men erfaringsmessig gjelder ikke det HDMI-kabler med langt strekk - 10 meter ++

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er bluray via PS3 du prøver å spille av, så ville jeg reklamert på kabelen. 1080p 24fps skal kabelen nemlig takle uten problemer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er bluray via PS3 du prøver å spille av, så ville jeg reklamert på kabelen. 1080p 24fps skal kabelen nemlig takle uten problemer.
    Ok,men kabelen ser ut til og takle xbox 360 med 1080p? Tenker jeg må prøve med en "vanlig" blueray spiller? Kjipe greier, men siden det går med direkte kobling så har dere kanskje et poeng.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at PS3 sender litt svakere signal ut på kabelen, og at kabelen derfor sliter mere med å overføre 1080p? Jeg bruker ikke PS3 mot projektor selv, så jeg har ingen erfaring med denne i kombinasjon med lange kabelstrekk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at PS3 sender litt svakere signal ut på kabelen, og at kabelen derfor sliter mere med å overføre 1080p? Jeg bruker ikke PS3 mot projektor selv, så jeg har ingen erfaring med denne i kombinasjon med lange kabelstrekk.
    Har sendt mail til AVshop og forespørt om "oppgradering" og tilbakesending av den jeg mottok av de. Så får vi se hva som skjer.:?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags reciever har du? Får du 1080p via xbox gjennom reciever, men ikke PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    hva slags reciever har du? Får du 1080p via xbox gjennom reciever, men ikke PS3?
    Har en flunka ny Yamaha RX-667, men har prøvd 10 meteren rett i PS 3'en også. men som sagt går det direkte med kortere HDMI.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •