TW3200 eller 60" LG Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TW3200 eller 60" LG Plasma?

Har det vanskelig for å bestemme meg hva jeg burde gå for. Prosjektor+lerret+oppheng kommer på ca 12000kr men for 10000kr kan jeg få den LG 60" plasma tven som er til salgs hos komplett.

Jeg skal bruke dette her mye oftere enn bare å se på film. Fotball, TV spill og mye serier via pcen skal jeg også bruke dette til. Så jeg lurer på om det er bedre at jeg går for en 60" plasma tv siden jeg skal bruke den ofte?

Takker for alle svar.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En projektor er ingen god erstatning for et fjernsynsapparat, kjøp sistnevnte.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre innspill? vil så gjerne ha prosjektor men ser på pros vs cons på begge to...

lampetiden, støy og pris er det som trekker ned på prosjektor, også har jeg hørt at man må rense et filter i ny og ne?

på tven så er det jo størrelsen som er det negative.. pris er jo gunstig..

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter i akkuratt samme situasjon.
    Skulle ha projektor, men så så jeg på den Lg tv'en.
    Vett heller ikke helt hva jeg skal gjøre.
    Men mye tyder på at jeg kommer får å gå får Lg tv'en hvis refleksjons ikke er helt galne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke kjøpt prosjektor om jeg ikke hadde hatt tv.

For min del blir det Tv i stua (vanlig tv-titting)
    og prosjektor i kjelleren til kos. (film/fotball)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde projektor i steden for tv i en liten periode for noen år siden. Følte meg nesten som en huleboer etter hvert. Ikke å anbefale hvis du ikke har noen annen tv i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten stille deg selv noen spørsmål:

1.Har du TV fra før?
    Hvis ja, hvor stort?

2. Hvis du går for prosjektor, hvor stor lerret vil du da ha?
    Skal du da ha nedtrekkbart(manuell eller motorisert).

3. Hvor sitter du i forhold til PJ?(tenker på støy)

For det første kan det bli slitsomt å trekke ned lerret hele tiden(enten det er motorisert eller manuelt). Dersom du har ramme slipper du dette.

For det andre krever nok PJ mer lyskontroll enn tv(korriger meg gjerne) og å se på PJ på lyse sommerdager er ikke noe særlig. Du må da mørklegge rommet..føler deg litt huleboer(som ble påpekt).

For det tredje er levetiden på PJ-pæra laaaangt lavere enn levetiden på TV'en.
    Du kan selvsagt bytte pæra, men koster deg gjerne mellom 2-3000,- og litt arbeid med å bytte.

Dersom du har en brukbar tv, men ikke er fornøyd med den grunnet størrelse, dårlig kvalitet etc ville jeg gått for TV og spart til PJ, så du kan ha begge. Jeg ville ikke hatt PJ i stedet for TV. TV først, deretter PJ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten stille deg selv noen spørsmål:

1.Har du TV fra før?
    Hvis ja, hvor stort?
    Har mange tver, 1stk 24 tommer i rommet og en 60 tommer LED i stua. Denne prosjektoren her er ment for kjelleren.

2. Hvis du går for prosjektor, hvor stor lerret vil du da ha?
    Skal du da ha nedtrekkbart(manuell eller motorisert).
    135" Nedtrekkbart

3. Hvor sitter du i forhold til PJ?(tenker på støy)
    "Blir ca rett foran den, dvs titter jeg opp så ser jeg den ikke, men begynner jeg å se bakover i taket så ser jeg prosjektoren"

For det første kan det bli slitsomt å trekke ned lerret hele tiden(enten det er motorisert eller manuelt). Dersom du har ramme slipper du dette.
    Lerretet skal være trukket ned hele tiden, tenkte å spare en god del penger på å kjøpe et 135 tommers lerret nedtrekkbart

For det andre krever nok PJ mer lyskontroll enn tv(korriger meg gjerne) og å se på PJ på lyse sommerdager er ikke noe særlig. Du må da mørklegge rommet..føler deg litt huleboer(som ble påpekt).
    Kjelleren min har alltid hatt lite lys..

For det tredje er levetiden på PJ-pæra laaaangt lavere enn levetiden på TV'en.
    Du kan selvsagt bytte pæra, men koster deg gjerne mellom 2-3000,- og litt arbeid med å bytte.

Dersom du har en brukbar tv, men ikke er fornøyd med den grunnet størrelse, dårlig kvalitet etc ville jeg gått for TV og spart til PJ, så du kan ha begge. Jeg ville ikke hatt PJ i stedet for TV. TV først, deretter PJ.
    Det er jeg enig med, men jeg ser på TV kanskje max 2 timer per dag og kanskje 3-4 timer i helgene (fotball)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, da går du får projektor. 135" (det er veldig stort, kan godt være du blir mer fornøyd med 90-110") kan ikke sammenliknes med en 60" TV. Skal du se på TV ser du på LEDen din. Fotball, spill og film blir knall på projektor i kjelleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting til, hvordan er bildekvalitet på en full hd prosjektor vs en full hd plasma?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhans33
    en ting til, hvordan er bildekvalitet på en full hd prosjektor vs en full hd plasma?
    For å svare på spørsmålsinnlegget først. Klart du bør velge PJ når du allerede har TV i stua!

Jo mindre bildet er, jo skarpere er det. Derfor er det lite å hente med full HD-TV på 32" Jeg mener det først er å hente noe når du er over 50".

Jeg er ingen ekspert, men av erfaring vil jeg si at kvaliteten er bedre på en 60" plasma enn 60" lerret. Følelsen av at bildet er skarpere er der. Dette tror jeg også avhenger av hvilken PJ du har.

Men er det fotballkamp og jeg har valget mellom 60" TV og 135" lerret faller valget på lerret. Gitt at oppløsningen er lik på begge.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker deg 135 tommer (3 meter bredde, og neste 1,7 meter høyt), så skjønner jeg ikke at du i det hele tatt nevner 60 tommer plasma ;-)
    Du trenger i så tilfelle en lyssterk projektor til å fylle et så stort lerret. Hvilken projektor, og hvilket lerret er det du refererer til i første innlegg?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå satt opp TW3200 på et 120" lerret.. er ikke helt imponert av kvalitet.. bildene når jeg ser på fotball kamp ser nærmere ut SD enn HD kvalitet.. bare når det er closeup av spillere eller andre ting ser jeg at det er HD... det er skarpheten på bildet som ikke er av høy klasse mener jeg.. har også kalibrert den etter en artikkel jeg fant på nettet.. kan hende jeg sitter for nærme? sitter ca 4 meter unan skjermen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå satt opp TW3200 på et 120" lerret.. er ikke helt imponert av kvalitet.. bildene når jeg ser på fotball kamp ser nærmere ut SD enn HD kvalitet.. bare når det er closeup av spillere eller andre ting ser jeg at det er HD... det er skarpheten på bildet som ikke er av høy klasse mener jeg.. har også kalibrert den etter en artikkel jeg fant på nettet.. kan hende jeg sitter for nærme? sitter ca 4 meter unan skjermen
    Hvilken kanal?
    Sikker på at sendingen var i HD?
    Jeg aner ikke hvor TW3200 ligger i forhold til TX-300, men med 92" og 2,66m avstand er det ikke tvil at det er HD.

Enten er ikke fokus innstilt riktig(noe jeg egentlig forventer du har justert) eller så var ikke sendingen i HD, selv om det sto at den var i HD.
    Hva skjer når du setter over på Blu Ray?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh så newbie er jeg ikke at jeg ikke har stilt in fokus..

det var premier league kamp på Premier league HD1, Manchester vs Stoke.

Bildet var av bra HD kvalitet når jeg så på nærbilder av spillerne. Men når baller var i bevegelse så ble både publikum og grass blurry når bildet beveget seg.

Prøvde meg også med en bluray tv episode, og det var mye hakking av bildet når det var bevegelse....

hentet så en Sony VPL-HS50 fra naboen og den var MYE bedre på bildekvalitet, mye skarpere og klarere bilder, selv når det var mye bevegelse i bildet. Er 99% sikker på at jeg returnerer denne TW3200 og kjøper meg enten en bedre prosjektor eller gir bud på naboen sin. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Sonyen er vel en modell fra 2004/2005 eller noe. hmmm. noe feil med din kanskje?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fader, nå ble jeg nervøs her...
    Har selv bestilt tw 3200, men får den ikke før om 2 uker.
    Hørtes da merkelig ut at den skal være så dårlig.
    Har jo fått best i test osv.

JAJA, er den så dårlig som du skal ha det til så får jeg levere den tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh så newbie er jeg ikke at jeg ikke har stilt in fokus..

det var premier league kamp på Premier league HD1, Manchester vs Stoke.

Bildet var av bra HD kvalitet når jeg så på nærbilder av spillerne. Men når baller var i bevegelse så ble både publikum og grass blurry når bildet beveget seg.

Prøvde meg også med en bluray tv episode, og det var mye hakking av bildet når det var bevegelse....

hentet så en Sony VPL-HS50 fra naboen og den var MYE bedre på bildekvalitet, mye skarpere og klarere bilder, selv når det var mye bevegelse i bildet. Er 99% sikker på at jeg returnerer denne TW3200 og kjøper meg enten en bedre prosjektor eller gir bud på naboen sin. hehe
    Er ganske sikker på at det ikke skal være slik. Snakk med butikken du har handlet den fra. Det kan hende det er fabrikkfeil.
    Ser egentlig for meg at det er noe galt med innstillinger, men her har jeg ikke kunnskap nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den sony prosjektoren er fra 2005 ja, den hadde en veil pris på ca 40.000kr tror jeg.. og får jeg den for under 5000kr nå så går jeg for den, eller så skal jeg prøve en DLP prosjektor

det kan hende jeg har gitt litt feil intrykk.. som sagt så er det klare hd bilder med PS3 og bluray.. men panorering er hakkete (ikke hakkete som at det hakker, men hakkete som at du ser 3 personer nærme hverandre når personen står stille og kameraet går forbi den personen)... men selve skarpheten på bildet er jeg ikke så imponert over.. og når noe er i bevegelse så er det litt blur på f.eks grass eller publikum i bakgrunnen..vi må ikke glemme at dette er den nest minste modellen av de nye epson modellene..

men er det noen som kan anbefale en DLP prosjektor i samme prisklasse? jeg har ikke lyst til å gå opp ekstra i pris for en Sony HW-10, men jeg kan godt leve med den HS-50 i et år eller to, lampetiden på den er under 300 timer, så mye igjen på den...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •