HITACHI PJ-TX100 og Pioneer DV-668

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HITACHI PJ-TX100 og Pioneer DV-668

Hei!

Noen her som har testet HITACHI PJ-TX100 sammen med Pioneer DV-668? Noen som har noen erfaringer her?
    Er DVI og komponent blitt sammenliknet da, og hva ga best resultat?

Vurderer å kjøpe meg disse, sammen med et godt lerret, så lurer derefor å på en anbefaling av et lerret. Rommet det kommer til å være i kommer til å være tilnærmet 100% mørkt..

Tommy!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HITACHI PJ-TX100 og Pioneer DV-668

Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hei!

Noen her som har testet HITACHI PJ-TX100 sammen med Pioneer DV-668? Noen som har noen erfaringer her?
    Er DVI og komponent blitt sammenliknet da, og hva ga best resultat?

Vurderer å kjøpe meg disse, sammen med et godt lerret, så lurer derefor å på en anbefaling av et lerret. Rommet det kommer til å være i kommer til å være tilnærmet 100% mørkt..

Tommy!

Desverre har jeg ikke testet Hitachi PJ-TX100. Men jeg har testet Pioneer 668 og 868 via dvi på Panasonic AE500 - som vel kan sammenlignes med TX100 (1280x720 lcd).

Pioneer 868 ga et ganske mye bedre bilde enn 668. Om dette er på grunn av at 868 kan kjøre 1:1 pixelering (720) eller om den rett og slett har bedre bilde behandling.....vel det vet jeg ikke.

Uansett klarer 668 kun å kjøre 576 linjers oppløsning (868 klarer 1080). Dette er jo nok oppløsing for dvd formatet.

Så mitt råd er at du gjerne også tester Pioneers 868. Hvis du ikke har tilgang til htpc da.

Når det gjelder komponent vs dvi så er min erfaring at dvi er komponent overlegen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tommy.
    Hvis du må velge mellom DVI eller komponent, er DVI det rette valget. Jeg ville brukt begge deler, siden jeg syns noen filmer blir litt "harde" via DVI. Dette skyldes ofte dårlig bitrate (Mbps) eller overdrevet edge enhancement på DVD platene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •