Infocus X1 kontra X2.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 kontra X2.

Har tenkt å kjøpe prosjektor for første gang. Følger en del med i debatten om forskj. prosjektorer på dette forumet. Har testet X1 og synes denne er et ok første gangs kjøp av prosjektor. Dessuten koster den jo nå under 8000 kr. Hadde også tenkt å kjøpe meg et Grey line lerret. Nå koster jo ikke X2 mere enn tusenlappen mere enn X1, men er det allikevel verdt pengene å kjøpe X2 som har høyere ANSI lumen? ANSI lumen er vel ikke det viktigste, men trodde at ettersom jeg satset på et Grey line lerret, så vil det bli bedre med 1500 (X2) enn 1100 ansi lumen (X1).
    Takknemlig hvis noen har et godt råd om dette.
    Er det dessuten noen som har testet Infocus X2?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett x2 "in action" og den passer ikke til å se film! Er for lys sterk til dette formålet! Se heller litt på Benq 6100 hvis du ønsker en billig Projektor til å se film med!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen til forumet! I den forrige generasjonen, så var X1 og hjemmekinovarianten screenplay4800 2 alen av samme sort. De nye modellene er anderledes sånn sett. X2 er en ren presentasjonsmodel, mens screenplay4805 er for hjemmekino. x2 har for mye lys, den bråker for mye, og viktig: de har fjernet faroudja brikken fra x2. så glem x2 for hjemmekino.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Nå kommer jeg ihvertfall ikke til å kjøpe X2, slik som jeg ellers ville ha gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser følgende i forumet på et annet forum:
    "Vær obs på at ikke alle projektorer støtter linjeflettet(interlaced) komponentsignal. Dette gjelder f.eks Infocus X1 og BenQ 6100".
    Vil dette si at jeg ikke har mulighet til å bruke denne prosjektoren til TV fremvisning via parabolen? Kunne vært OK å sett en skikkelig fotballkamp også på storskjerm. Vi har også en X-box hjemme, og hadde tenkt å koble oppdenne også til prosjektoren. Er det noen som vet om dette går bra?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x1støtter interlaced komponent via overgangen som følger med, komponent til mini-din (ser ut som en s-video kontakt, bare at det er to ekstra pinner) uansett, skal du koble til tv bilder, så kan man benytte kompositt eller s- video. utgangspunktet er dårlig uansett.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogu
    Leser følgende i forumet på hjemmekino.no:
    "Vær obs på at ikke alle projektorer støtter linjeflettet(interlaced) komponentsignal. Dette gjelder f.eks Infocus X1 og BenQ 6100".
    Vil dette si at jeg ikke har mulighet til å bruke denne prosjektoren til TV fremvisning via parabolen? Kunne vært OK å sett en skikkelig fotballkamp også på storskjerm. Vi har også en X-box hjemme, og hadde tenkt å koble oppdenne også til prosjektoren. Er det noen som vet om dette går bra?
    Jeg har min benq6100 koblet opp med component mot dvd og s-video mot sat tuner som fungerer helt fint...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er vel avhengig av et s-video signal ut da, så har du en tuner som gir det er du redda. hvis ikke kan du, som jeg, bruke en s-vhs spiller og ta det fra tuneren der. det funker jo, men ikke forvent deg mye når det gjelder kvaliteten...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via overgang til VGA (siden X1 ikke har egen komponentinngang) vil ikke Interlaced signal fungere og du vil ikke kunne bruke denne koblingen til X1

Hvis du kikker i punktet nedefor så vil du se denne koblingen som fungerer på X1:

Dette er en dyr kobling så enklest er nok å bruke S-Video. DVD spilleren kan du koble til via progressiv komponent. (hvis du har dette på spilleren)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, jeg har en X1. Og lurte på ny DVD, en Pioneer 575.
    Den har progressive scan og komponent utgang.
    Betyr dette at jeg ikke kan bruke komponent til vga overgang på denne
    slik som den øverste figuren din?
    Eller går det likevel? Takknemlig for svar.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kjører progressive signaler går det fint.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, takk!

Hvis jeg nå bare kunne få X1en til åvære litt mer stille

Ergates

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg startet dette emnet, så kan det kanskje være på sin plass at jeg forteller om utfallet av valget. Det ble verken X! eller X2, men derimot en 4805. HI-FI hadde tilbud på denne nå, sammen med lerret og komponentkabel til kr. 15.995. Jeg er fornøyd med prosjektoren. Eneste minuset var at den første brant opp for meg etter ca. 3 driftstimer. Fikk ny nesten med en gang, så det var god service. La opp kabel fra Force satelittuneren, koblet også opp X-box, så nå har vi flere valg. Satser også på å få en PC tilkoblet etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg har sett x2 "in action" og den passer ikke til å se film! Er for lys sterk til dette formålet!
    Hvordan kan en prosjektor være for lyssterk?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tjohei
    Hvordan kan en prosjektor være for lyssterk?
    Fordi mye lys medfører f.eks. at det som skal være sort i filmene blir lyse grått. Vi snakker da om projektor for å se film med i rom der lyset er dempet, eller avslått, slik som på kino.

Gjelder det å se fotballkamp i stua på dagtid i godt opplys stue med kompisene så kan lysstyrke ha sin fordel...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fordi mye lys medfører f.eks. at det som skal være sort i filmene blir lyse grått. Vi snakker da om projektor for å se film med i rom der lyset er dempet, eller avslått, slik som på kino.

Gjelder det å se fotballkamp i stua på dagtid i godt opplys stue med kompisene så kan lysstyrke ha sin fordel...
    Ah... Takker. Hvor mye er passende lysstyrke for film/spilling i dempet belysning/mørke? Kan det passe med Eco mode på f.eks BenQ 6100?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke (AnsiLumens) rundt 500-1000 har det blitt oss fortalt. Gitt en kontrast på ca. 2000:1

Se forøvrig denne projektortesten: http://www.avforum.no/forum/images/test.WMV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke (AnsiLumens) rundt 500-1000 har det blitt oss fortalt. Gitt en kontrast på ca. 2000:1
    Hva med 1300:1 som på Panasonic PT-AE500E? Skal det da være mer eller mindre?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tjohei

Ah... Takker. Hvor mye er passende lysstyrke for film/spilling i dempet belysning/mørke? Kan det passe med Eco mode på f.eks BenQ 6100?
    Vi bruker videomode på benq6100 når vi ser film! i hvertfall jeg!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

6100/6200 gir 705/735 AnsiL i video-mode. Eco mode gir ca 1100 på 6100.

Bidda

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •