ny projektor trenger litt hjelp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her håpte jeg å få noen tips ang prosjektor da jeg selv er ute etter en ny til hjemmekino.

Håpet kanskje på å få en diskusjon mellom w5000 vs hc 3800 etc.

Men dette har tydeligvis sporet helt av, og går nå ut på en diskusjon angående reklamasjon, tv2 hjelper deg, fraktkostnader og gudene vet hva. Ta dette i en egen tråd kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiala
    Så mange misforståelser av forskjellig art i denne tråden.

Dette er vel og greit, men det er mye papirarbeid å drive med jus, man går ikke bare til dommeren og sier hei jeg har en mangel kan du fikse det for meg. Det er uansett vanskeligere å ta en sak til retten, enn det er å ta det under garanti, dersom dette er mulig.

Det opprinnelige poenget var nettopp dette. Det er ikke lett å ta saker for retten, fordi man gjerne må jobbe litt ekstra da.
    Nettopp, dette er og blir hovedpoenget.

Ingenting er selvsagt i jussen, det trodde jeg du av alle visste... 8)
    At ingenting er selvsagt i jussen er nettopp mye av kjernen her. Men med "selvsagt" i akkurat denne sammenhengen menes at reklamasjonsretten i utgangspunktet gjelder inntil fem år. Hvorvidt man vil nå frem med reklamasjonen er imidlertid på ingen måte selvsagt.

En skulle håpe det, men så har du jo moderert utsagnene dine litt da, uten at jeg ser hvorfor (bortsett fra "klargjøring", muligens)

Vel, jeg kan ikke se at jeg har moderert mine utsagn på noen måte, men jeg har derimot forsøkt å gjøre dem mer forståelig overfor dem som synes ikke å være i stand til å skille mellom produsentens 'garanti' og 'reklamasjonsrett' etter loven.

At jeg poengterer at det er praktisk enklere å få reparert et produkt i hht. garantien enn ved reklamasjon, betyr ikke at jeg dermed sier at reklamasjonsretten ikke gjelder, slik noen synes å tro. Men dette har åpenbart vært vanskelig for enkelte å fatte. Honnør til deg for at du umiddelbart tok poenget i hvert fall. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seini
    Her håpte jeg å få noen tips ang prosjektor da jeg selv er ute etter en ny til hjemmekino.

Men dette har tydeligvis sporet helt av, og går nå ut på en diskusjon angående reklamasjon, tv2 hjelper deg, fraktkostnader og gudene vet hva. Ta dette i en egen tråd kanskje?

Gode diskusjoner oppstår som regel spontant og off topic. Men typiske feil på projektorer du spør om, og mulighet til å få utbedret feil på disse, er av absolutt relevans for din vurdering.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seini

Jeg anbefaler deg å ta en kikk på projecktorene om mulig, helst under samme forutsetninger. Det er ofte forskjeller på støynivå, sortnivå, hastighet på fargehjul (mtp regnbueeffekt), m.m. Samt selvsagt designet av pj, som for noen er alfa omega.

Beklager mitt bidrag til OT, men jeg kunne ikke la vær å kommentere den påstanden om reklamasjon, da jeg føler man ikke kan yttre slike ting - som kan få forbrukere til å gå fra sin rett.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •