Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 231
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9

Da ligger data for de kommende JVC projektorene på AVnytt

-jvc_dla-x3_front-jpg

Tekniske data er som følger:

-dla-x3-x7-x9-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet man når disse er forventet å komme i butikk/salg?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er endelig kaninen ute av hatten!

Veldig spennende modeller dette her... 1300AL er jo nesten 50% mer enn sist gang, og er en viktig forbedring.

Videre sa den japanske sjefsingeniøren på IFA-messen at også X3 vil få et korrekt fargerom fra fabrikk, og selv om den mangler full CMS er det altså slik at denne skal se bra fra fabrikk, altså ikke oversaturert ala HD350/550.

Det eksemplaret vi fikk se på IFA var for øvrig langt fra ferdig, så det er litt vanskelig å gjøre seg opp en reell mening om ytelsen, men noen inntrykk har en jo:

1. 3Den kan fremstå noe flimrete da de bruker 50 oppdateringer pr. øye pr. sekund (samme som de fleste plasmaer og LCD-TVer), der Sony VW90 vil ha 120 oppdateringer pr. øye pr. sekund og fremstår mer stabil i 3D-gjengivelsen.

2. Det er tydelig at projektoren har fått en hel del høyere lysutbytte, hvor mye den måler i praksis (dvs. i kalibrert modus, oppgitt lysutbytte er jo alltid i en helt uinteressant dynamisk modus) er imidlertid vanskelig å si pr. dato...

3. Nytt, forbedret kalibreringssystem med 7-aksers CMS, blir spennende å leke seg med...

4. Chassiet var relativt STORT, men så veldig "industrielt" ut og etter mitt syn svært vellykket...

5. Fremdeles HQV-prosessering, men har de denne gangen fått implementert støyreduksjon i HD? Jeg tror siste revisjon av HQV-chippen har dette implementert...

JVC har altså lagt mest fokus på 2D-ytelsen, med forbedret lysutbytte, korrekt fargerom selv på innstegsmodellen samt nytt CMS-system på X7/X9. 3D er imidlertid etter mitt syn "kjekt å ha", og selv om det nok blir en del bedre på neste generasjon er det jo tross alt ikke slik at en ser alt for mye film i 3D uansett. Spørsmålet er selvsagt om 50 oppdateringer pr. øye rett og slett blir for slitsomt å se på i praksis, demoen på IFA var i det minste ikke veldig imponerende i så måte, men dette var jo også prototyper som vi jo må forvente at blir bedre mot lansering...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ikke så bra ut i forhold til 3D. Så kommer det jo litt an på pris også, da. Sony sin kommer nok til å bli dyr. Siden JVC kommer med flere modeller er det jo håp om folkelige priser? Men jeg har 3D tv og kan fint vente til neste år og neste generasjon. Men skal bli spennende og lese om div tester når disse prosjektorene begynner å treffe markedet. Så mye 3D film fins jo ikke ennå, og man vet jo ikke helt hvordan dette blir i framtiden, så jeg kan pent avvente litt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prisene ser du jo på AVnytt, og selv om 40k for X3en er noe mer "folkelig" enn tidligere er jo ikke dette "billigvarer", for å si det slik... Såfremt fargerommet faktisk sitter bra på X3en synes jeg imidlertid at JVC denne gangen har lagt opp til en fin range - X7 for entusiasten og X3 for den normalt høyt kvalitetsbevisste kjøperen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Vet man når disse er forventet å komme i butikk/salg?
    Det står november på det scannede arket...

Ellers så syns jeg de har lykkes godt med designet på de nye projektorene. Så X7 hos JVC på IFA og syns den viste ganske bra potensiale. I 3D var det den som hadde best lysutbytte av alle projektorene som ble vist på messen, men med "bare" 50Hz per øye er det kanskje ikke så rart. Ellers så hadde den en del artifakter i 3D som hakking og crosstalk. Sony VW90 er mye bedre på dette området, men den blir veldig lyssvak i forhold i 3D , men det kan kanskje skyldes 120Hz per øye?. Men nå er jo dette første gen 3D og jeg syns det er rart at de fleste projektorene ble vist kun i 3D, skulle likt å se f.eks Sony VW90 i 2D i tillegg selv om den sannsynligvis blir veldig lik VW85 på dette området.

Jeg ser frem til November og er selv spent på hva som havner i min kino denne gangen...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det står november på det scannede arket...

Jeg ser frem til November og er selv spent på hva som havner i min kino denne gangen...:-D
    Ah, så jo ikke dette i farta. Avventer som sakt div tester av dette. Spennende nye tider:-D

NB: har sjekket ut litt av filmen "Cloudy Meatballs" BD3D på min 63" plasmaskjerm og føler at selv den ikke blir heelt stor nok. Så min neste PJ ser jeg helst har 3D funksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen kalibreringsdisker som har mer enn 6 farger for fargeromskalibrering?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den 7. fargen er bare for å perfeksjonere hudtoner (orange), og det må i hovedsak gjøres visuelt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver Intrepid AV

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    den 7. fargen er bare for å perfeksjonere hudtoner (orange), og det må i hovedsak gjøres visuelt.
    Det blir litt vanskelig siden filmer varierer endel på fargene. Noen filmer så ser det ut som personene lider av gulsot.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis filmene varierer så voldsomt i fargegjengivelse, så er det neppe noe poeng å kalibrere projektoren. ;-)

Jeg vil tippe at feilkalibrering av orange, fort blir synlig på aksen mellom grønt og rødt. Om vi har noe behov for justering av orange er også et legitimt spørsmål, likeså hvorfor JVC har implementert dette. Kan det ha noe med det nye fargefilteret å gjøre? Kanskje trengs det korrigering av orange, for å "kompensere" for det nye fargefilteret? Time will show
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser de gamle modellene allerede er ute av sortimanget til Avshop.
    Er det mulig å håpe på en god pris på noen av de gamle modellene tro...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord avvente...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD350 skal vel re-introduseres som et "rimelig" alternativ, etter hva jeg har forstått. Mener å huske JVC-representanten nevnte noe rundt 25K ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis filmene varierer så voldsomt i fargegjengivelse, så er det neppe noe poeng å kalibrere projektoren. ;-)

Jeg vil tippe at feilkalibrering av orange, fort blir synlig på aksen mellom grønt og rødt. Om vi har noe behov for justering av orange er også et legitimt spørsmål, likeså hvorfor JVC har implementert dette. Kan det ha noe med det nye fargefilteret å gjøre? Kanskje trengs det korrigering av orange, for å "kompensere" for det nye fargefilteret? Time will show
    Haha, alltid så skal du være så vanskelig

Har man noe å kalibrere etter så gjengir ivertfall projektoren rett bilde, for filmene kan man jo ikke gjøre noe med.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo unektelig lekkert ut. Og fint å se at JVC er gått tilbake til symetriske projektorer med midtplassert linse, ser såå mye kulere ut
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD350 skal vel re-introduseres som et "rimelig" alternativ, etter hva jeg har forstått. Mener å huske JVC-representanten nevnte noe rundt 25K ?
    Jeg mener å huske at de sa 29.900, men det er ikke sikkert jeg husker riktig....

Når det gjelder de nye modellene så ser de spennende ut, men basert på det vi fikk se så var det på ingen måte revolusjonerende. 2D fikke vi ikke se noe videre, mens 3D var så som så, og ikke i nærheten av hva Sony viste med VW90. JVC kjører som kjent også bare 50 oppdateringer per øye, noe som utvilsomt vil gjøre at man blir sliten etter kun kort tid. Er det lov å håpe på at de kjører opp hastigheten før projektorene blir tilgjengelige?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jason på Avsforum har bekreftet at JVC RS40(X3) får full 3D CMS(6-axsis). Hvis det er korrekt så vil denne modellen bli populær.

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •