Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 231
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå kan vel ikke akkurat AVShop klandres for at JVC har tullet til kalibreringssystemet på de nye modellene. Det er vel JVC som må komme på banen og hoste opp et nytt system, og dette er noe de jobber med da det er et "stort" tema på flere store forum.
    Klandrer ikke avshop, men fremdeles er det viktig å følge opp kunder som har betalt for en tjeneste og kjøpt ett produkt under noen forusetttninger.

Dette er helt utrolig at preproduskjons modellen ikke hadde denne feilen, men all andre etter det har denne feilen. JVC har gjorten slett jobb her:?

Jeg fikk vite at det var flere X7 som var solgt å var perfekte etter kalibrering.
    Den først jeg kjøpte var helt på viddene å ble forkastet av Avshop på stedet, nr 2 ble via calman 4 bra målingsmessig, men når du så på 007 og andre filmer var bilde helt gult og sortnivå var ikke eksisterende.

Gorm kom spore straks hjem til meg, men intet nyttet, så via fjernkontrollen
    lagte han en midlertidig løsning.
    Selv med å bruke ekstern CMS boks har vi ikke kunnet kalibrer den.
    min frykt er at X7 er ikke blir bedre etter oppdateringen, å da vil den bli returnert og JVC må da fikse dette med AVshop og dekke deres utgifter med å måtte kalibrere nr 3 på nytt.
    Gorm har virkelig stilt opp - sendt rapportet til JVC - Gørna er i samtale med Calman som tydligvis ikke skjønner det nye fargespekteret til JVC ny lamper på X7/9 modelene. Sier at det er 40% for lite blått bl.a

PerS

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Klandrer ikke avshop, men fremdeles er det viktig å følge opp kunder som har betalt for en tjeneste og kjøpt ett produkt under noen forusetttninger.

Dette er helt utrolig at preproduskjons modellen ikke hadde denne feilen, men all andre etter det har denne feilen. JVC har gjorten slett jobb her:?

Jeg fikk vite at det var flere X7 som var solgt å var perfekte etter kalibrering.
    Den først jeg kjøpte var helt på viddene å ble forkastet av Avshop på stedet, nr 2 ble via calman 4 bra målingsmessig, men når du så på 007 og andre filmer var bilde ble helt gult og sortnivå var ikke eksisterende.

Gorm kom spore straks hjem til meg, men intet nyttet, så via fjernkontrollen
    lagte han en midlertidig løsning.
    Selv med å bruke ekstern CMS boks har vi ikke kunnet kalibrer den.
    min frykt er at X7 er ikke blir bedre etter oppdateringen, å da vil den bli returnert og JVC må da fikse dette med AVshop og dekke deres utgifter med å måtte kalibrere nr 3 på nytt.
    Gorm har virkelig stilt opp - sendt rapportet til JVC - Gørna er i samtale med Calman som tydligvis ikke skjønner det nye fargespekteret til JVC ny lamper på X7/9 modelene. Sier at det er 40% for lite blått bl.a

PerS
    Jeg syns det er utrolig dårlig av JVC å gi ut disse projektorene med disse feilene, hvorfor ikke bare fortsette med det CMS systemet de hadde i HD750(etter firmwareoppdatering) og HD950. Dette systemet fungerte jo perfekt.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å påpeke, pre-produksjons modellen hadde ikke samme problem med dårlig linearitet i fargegamut'en, men den hadde heller ikke CMS. Den hadde veldig bra THX-fargerom (som ikke kunne endres på), og den hadde bra gråskala-verktøy. Med CMS-en i firmware v1.0 kom også alle problemene.
    X7 og X9 har nytt fargefilter, og det er antakelig dette som skaper alle problemene. Jeg er imidlertid trygg på at teknikerne hos JVC klarer å løse problemene. Spørmålet er jo hvorfor de har valgt et fargefilter som klarer ekstreme DCI-fargerom, når det ikke finnes kildemateriale å avspille likevel. Ikke er noen som helst planer om å gi ut DCI kildemateriale til privatmarkedet heller.

Et enda større problem er det imidlertid at fargefilteret i X7/9 lurer alt av måleutstyr, siden det tydeligvis ikke bare filtrerer men også flytter en del lys inn mot spektrumet der blått ligger (450-475 nm), og således lurer måleutstyret til å tro at blått må justeres ned. Både K-10, Microspec og Gørans i1pro og C-5, måler helt feil (primært gråskala) på X7. Da skal man jo ha tungen rimelig rett i munnen, for ikke å bli lurt selv. :roll:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare for å påpeke, pre-produksjons modellen hadde ikke samme problem med dårlig linearitet i fargegamut'en, men den hadde heller ikke CMS. Den hadde veldig bra THX-fargerom (som ikke kunne endres på), og den hadde bra gråskala-verktøy. Med CMS-en i firmware v1.0 kom også alle problemene.
    X7 og X9 har nytt fargefilter, og det er antakelig dette som skaper alle problemene. Jeg er imidlertid trygg på at teknikerne hos JVC klarer å løse problemene. Spørmålet er jo hvorfor de har valgt et fargefilter som klarer ekstreme DCI-fargerom, når det ikke finnes kildemateriale å avspille likevel. Ikke er noen som helst planer om å gi ut DCI kildemateriale til privatmarkedet heller.

Et enda større problem er det imidlertid at fargefilteret i X7/9 lurer alt av måleutstyr, siden det flytter store mengder lys (grønt og rødt) inn området til blått spektrum, og således lurer måleutstyret til å tro at blått må justeres ned. Både K-10, Microspec og Gørans i1pro og C-5, måler helt feil (primært gråskala) på X7. Da skal man jo ha tungen rimelig rett i munnen, for ikke å bli lurt selv. :roll:
    Interessant sak dette med de nye fargefilterene, og det er jo ikke veldig gunstig at det ikke finnes måleutstyr som klarer å måle korrekt når disse filterne brukes. Jeg regner med at det ikke går så veldig lenge før SpectraCal kommer med en "fix", men enn så lenge må man etter det jeg forstår nesten ta kalibreringen av gråskalaen på øyemål.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et enda større problem er det imidlertid at fargefilteret i X7/9 lurer alt av måleutstyr, siden det flytter store mengder lys (grønt og rødt) inn området til blått spektrum, og således lurer måleutstyret til å tro at blått må justeres ned. Både K-10, Microspec og Gørans i1pro og C-5, måler helt feil (primært gråskala) på X7. Da skal man jo ha tungen rimelig rett i munnen, for ikke å bli lurt selv. :roll:

Ok, så det er fargefilterene som er bugen her. Uansett så klarer nok teknikerne til JVC å fikse dette, men jeg ser på det som en svakhet at de har gitt ut disse projektorene med disse "feilene". Men det gjør jo alle projektorprodusentene med ujevne mellomrom. Kanskje de heller burde holde hver modelli minst 2 år og bruke litt ekstra tid på utvikling av nye for å slippe å gi ut uferdige produkter...

Kjedelig for oss som gleder oss til hver høst når et nytt leketøy er på vei inn i kinoen men.
    Mvh Andreas

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du legger kanskje merke til hva Epson gjør? De konstante utsettelsene på R2000 og R4000 kommer nok ikke uten grunn. Da er det tydeligvis enkelte aktører som ikke ønsker å gi ut beta produkter til forbrukerne?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du legger kanskje merke til hva Epson gjør? De konstante utsettelsene på R2000 og R4000 kommer nok ikke uten grunn. Da er det tydeligvis enkelte aktører som ikke ønsker å gi ut beta produkter til forbrukerne?

Ja, og så utsatt som de ser ut til å bli kan de vel like så godt vente til høsten igjen med å lansere de og rekke og perfeksjonere de skikkelig. Og gi ut noe som er skikkelig bra, de har jo gått på en smell noen ganger de og...
    Mvh Andreas

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som følger med på denne pj?
    Hvor mange briller? Pk-EM1 sender?

Edit:
    Tenker på minstemann DLA X3

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hva er det som følger med på denne pj?
    Hvor mange briller? Pk-EM1 sender?
    Alt må kjøpes separat når det gjelder X7

PerS

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Alt må kjøpes separat når det gjelder X7

PerS
    Det gjelder vel og x3 og da?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det gjelder vel og x3 og da?
    Jepp

PerS

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser AVShop selger med JVC DLA-X3 D-ILA Projektor Full-HD 3D Sort Inkl. komplett 3D-pakke! (DLA-X3B)

Er det 2x briller og den senderen som trengs? Det er 2stk type briller, hvilke er det som følger med og?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en x3 til erstatning for min gamle tx200. Ser det er et ok pakketilbud på den nå.

Er ikke veldig optatt av 3d, men ungene synes sikkert at det er gøy. I rommet den skal stå er det rimelig god lyskontroll (litt strølys). lyse vegger og tak. Kasteavstand 3,5 til 4 m. Brukes nesten bare til film. Er denne et bra valg? eller bør jeg se på Sony/ epson?

Har forstått at JVC får mye skryt for 2d bildet. Har sett hw20 i bruk og ble ble veldig imponert, så den er absolutt et alternativ.

Blir veldig glad for inspill/ råd.
    Rune

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeber
    Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en x3 til erstatning for min gamle tx200. Ser det er et ok pakketilbud på den nå.

Er ikke veldig optatt av 3d, men ungene synes sikkert at det er gøy. I rommet den skal stå er det rimelig god lyskontroll (litt strølys). lyse vegger og tak. Kasteavstand 3,5 til 4 m. Brukes nesten bare til film. Er denne et bra valg? eller bør jeg se på Sony/ epson?

Har forstått at JVC får mye skryt for 2d bildet. Har sett tw20 i bruk og ble ble veldig imponert, så den er absolutt et alternativ.

Blir veldig glad for inspill/ råd.
    Rune
    Hvid du ikke er opptatt av 3D ville jeg ikke tenkt på å bruke 10 lapper på det, du får jo HW20 for rett under 20k mens X3 koster rett under 30k. Og HW20 gir et minst like godt bilde i 2D...
    Mvh Andreas

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke og støynivå er mye viktigere enn sortnivå så lenge rommet ikke har 100% lyskontroll.

Se derfor heller på lysstyrke ferdig kalibrert når du skal velge deg projector.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør ingenting om jeg sparer 10.000,- Er det riktig at Sonyen er best på lysstyrke, mens jvc er sterk på sortnivå? Det er ingen refleksjon fra bakvegg i rommet, og det er vel viktigere enn vegger og tak?

Rune

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeber
    Det gjør ingenting om jeg sparer 10.000,- Er det riktig at Sonyen er best på lysstyrke, mens jvc er sterk på sortnivå? Det er ingen refleksjon fra bakvegg i rommet, og det er vel viktigere enn vegger og tak?

Rune
    Refleksjon fra tak er nok det viktigste. JVC er nok litt bedre på sortnivå, men det er nok marginalt. Den totale bildeopplevelsen er nok ganske lik på disse, men hvis 3D er helt uintressant hadde ikke jeg vært i tvil. Spar 10000,- du.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og er nå VELDIG usikker igjen nå, siden Epson tar så land tid med Epson R2000, det er jo snakk om lansering i august nå. Har vært uten PJ siden januar ein gang.

Så da lurer jeg på denne saken igjen, DLA-X3 eller Sony VPL-HW20.

Har ikke full lys kontroll, på en sol skinns dag, så glipper det en del lys inn mellom vindu og rulle gardinene. Det er 3stk vinduer 90gr for lerretet, og en dør med vindu 180gr for lerretet.
    Har og hvit tak, og lys besj / gult.
    Kaste avstanden blir ca 4,7mtr

Så hva bør en velge.

Har Denon AVR 4308, Sony PS3 og Oppo BDP-93 Networking Universal Blu-ray Player, DB800 og Har og 106" grått lerret.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    X3 er både skarpere enn HW20, har en hel del bedre sortnivå, samt har motorisert lens-shift og zoom. I tillegg har den 3D, uten at det er veldig vesentlig. FI-funksjonaliteten på X3 funker etter mitt syn relativt dårlig...

Jeg mener vel uansett at X3 og JVC generelt produserer fantastisk gode bilder, og det ER forskjell på bildekvaliteten fra en X3 til HW20, la det ikke være tvil om det. Hvorvidt denne forskjellen forsvarer 50% prispåslag er jo alltid litt vanskelig å vurdere, for HW20 leverer jo fantastisk gode bilder den også.

Får du kalibrert opp en X3 med en VideoEQ sitter du jo på noe av det grommeste som er der ute da, en fin eventuell oppgradering senere?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet spørsmål, konventerer denne DLA-X3 pj ifra 2D bilde til 3D bilde?
    Har en Denon AVR 4308, som ikke sender ut noe 3D.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •