Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 231
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    man kan evt kjøpe en boks hvor man kan justere fargerommet. Benytter selv en HD100 på 152 tommer stort lerret uten en gang å kjøre pæra på ennet enn normalmodus, så den leverer nok lys for de fleste. Fargerommet den har lever i alle fall jeg helt greit med. min har gått 1100 timer nå.
    Jeg bruker Radiance XD for å oppnå korrekt fargerom på min.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Den er identisk med JVC HD100/RS2. Veldig bra sortnivå og kontrast (30k:1). Et altfor stort fargerom spesielt med tanke på rødt og grønnt - ingen justeringsmuligheter for dette, uten å dra litt ned på fargemetning. Kan være litt lite lys for noen. Jeg har brukt den på 106 tommer i bat-cave, med bra resultat, men vil ikke anbefale noe større enn dette. Jeg har vært veldig fornøyd med min(2 år og 11 mnd).
    BlackWing Two var vel basert på HD1 og BlackWing Three var basert på HD100, dette er jeg rimelig sikker på da jeg har hatt begge to...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    BlackWing Two var vel basert på HD1 og BlackWing Three var basert på HD100, dette er jeg rimelig sikker på da jeg har hatt begge to...
    Takker for oppklaringen(teflon-hjernen min sviktet):roll: .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ved flere anledninger vært nevnt at "3D" brillene til JVC er lysere enn de fra Sony. Det virker som om JVC har "hoppet bukk" over det å utvikle egne briller, for projektorene leveres med Xpand briller. Har X3 hjemme, og brillene er nøyaktig de samme som Xpand brillen jeg har lånt hos AVshop. Eneste som skiller er logoen som er trykk på brillene. Da er det jo heller ikke så rart at JVC kjører med så lav oppdateringshastighet i "3D", for Xpand brillene takler jo ikke særlig høyere oppdateringshastigheter
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter framdeles på HD100 hjemme, men lurer fælt på om jeg bør oppgradere nå til x3. Er det et såpass stort hopp i bildekvalitet at det er bare å hive seg rundt å kjøpe en med en gang?. Prisen er det jo ikke så mye å si på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorm har du kalibrert projektoren enda ?

plukket min opp på soundgarden her om dagen og kjører den på et adeo lerret i et rom med full lyskontroll. er meget fornøyd med bilde men har ikke rørt innstillingene i noen særlig grad da jeg kjører inn pæren...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare kalibrert et produksjons eksemplar av X3, og den var relativt imponerende ja. Med standard fargerom, stemmer fargerommet ganske bra, men den trenger litt korrigering av gråskala og gamma. Det er uten tvil en svært potent projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Jeg sitter framdeles på HD100 hjemme, men lurer fælt på om jeg bør oppgradere nå til x3. Er det et såpass stort hopp i bildekvalitet at det er bare å hive seg rundt å kjøpe en med en gang?. Prisen er det jo ikke så mye å si på.
    Dersom du ikke er ute etter mer korrekte farger så vil ikke dette være et "vesentlig" bytte for deg. Dersom du derimot ønkser mer korrekte farger enn hva HD100 kan gi, vil X3 gi deg det. Den har nok i tillegg en noe skarpere linse og noe høyere kontrast.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    "Vesentlig" er vel kanskje litt subjektivt, men rundt 50% høyere lysutbytte kan jo for noen være veldig vesentlig... Kontrastmessig er det nok ikke veldig mye å hente, men fargemessig er nok som nevnt X3en bedre. 3D er kanskje ikke noe veldig argument, men jeg synes personlig det er en morsomt "gimmick" å ha tilgjengelig selv om teknologien pr. dato langt fra er perfekt å regne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva endte du opp med av innstillinger evt...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    "Vesentlig" er vel kanskje litt subjektivt, men rundt 50% høyere lysutbytte kan jo for noen være veldig vesentlig... Kontrastmessig er det nok ikke veldig mye å hente, men fargemessig er nok som nevnt X3en bedre. 3D er kanskje ikke noe veldig argument, men jeg synes personlig det er en morsomt "gimmick" å ha tilgjengelig selv om teknologien pr. dato langt fra er perfekt å regne.
    Jeg glemte 50% mer lysutbytte, og dette kan selvfølgelig bety ganske mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony HW20 vs Jvc X3

Hei!

Lurte på om dere som har sett begge kan si noe om forskjellene og evt hvor store disse er og om det er hvert prisforsjkellen. hvordan funerer 3D tenker mest på crosstalk.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enus
    Hei!

Lurte på om dere som har sett begge kan si noe om forskjellene og evt hvor store disse er og om det er hvert prisforsjkellen. hvordan funerer 3D tenker mest på crosstalk.
    Og jeg vil se litt grundig test av x7

Er forberedt på å vente på 2. gen, og vil ha 100% fungerende 3D før jeg kjøper. FullHD til 2D har jeg så det holder.

Hvordan blir det å kjøre 3D på grått lerret ? må man tilbake til hvitt ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100 prosent fungerende 3D kan du bare glemme, det finnes ikke noen god nok projektor enda. Når den kommer, så er den høyst sannsynlig DLP basert, gjerne med flere lamper i samme projektor. Grunnen til det, er at fungerende 3D krever enormt mye lys, og hverken LCD eller LCoS teknologiene har projektorer som er lyssterke nok (i hjemmekino segmentet). Ergo er det nærliggende å forvente at det blir en DLP, og det er også å forvente at 2D ytelsen stinker, nettopp på grunn av at lysstyrken er alt for høy.

3D på grå duk kan du bare glemme, med mindre vi snakker 50 tommer bildeflate da. Sony anbefaler minimum 1,3 gain (ala stewart studiotek 130) og ikke større enn 100 tommer.

Skulle jeg hatt en 3D løsning i dag, så ville jeg gått for VW90 (eneste uten ekstremt mye crosstalk), og en løsning med to lerret. En grå rammespent duk i passende størrelse for 2D, samt en høygain hvit tab-tension, som kan senkes ned foran. Den sistnevnte ville jeg vurdert godt under 100 tommer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skulle jeg hatt en 3D løsning i dag, så ville jeg gått for VW90 (eneste uten ekstremt mye crosstalk), og en løsning med to lerret. En grå rammespent duk i passende størrelse for 2D, samt en høygain hvit tab-tension, som kan senkes ned foran. Den sistnevnte ville jeg vurdert godt under 100 tommer.
    Tusen takk. Det var akkurat dette jeg lurte på. Hele 3D greia lager en del støy når man skal handle ny modell. Nå ble R2000 & HW20 vesentlig mer aktuelle igjen. Ingen vits med en 3D funksjon som er mest til irritasjon.

Billigere å dra på kino for de få filmene som fortjener det.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    100 prosent fungerende 3D kan du bare glemme, det finnes ikke noen god nok projektor enda. Når den kommer, så er den høyst sannsynlig DLP basert, gjerne med flere lamper i samme projektor.
    Runco har noen vasse modeller, bl.a. D-73 som er 2 LED prosjektorer oppå hverandre pakket inn i ett og samme chassis, men den koster skjorta også (USD 50k).
    De har også et par DLP prosjektorer med 3D som leverer noen tusen ANSI lumen. De koster USD 90-100k!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D73 er ikke "LED-projektorer". D73 er et system med to DLP-projektorer (puttet inn i en boks), der man kjører vertikal polarisering på den ene, og horisontal på den andre. Ergo bruker man passive briller, og slipper det gigantiske tapet av lys man får med lukkerbriller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man samenlingner sony HW20 og X3 og ikke tenker på 3d. Er den såpas mye bedre en HW20 at det er hvert prisfoskjellen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er svært gode, og om mellomlegget kan forsvares er vel individuelt. Kunne jeg valgt en av dem, uavhengig av pris, så ville jeg definitivt gått for X3. Den er jo bygget som en tanks, og har ekstremt god optikk, med full motorisering. X3 oppleves bortimot dobbelt så stor som HW20, og sikkert dobbelt så tung. Sistnevnte skal man tenke gjennom, for denne saken krever solid takfeste. Den nye projektorserien har fått bedre ANSI-kontrast enn tidligere JVC modeller. Dynamikken i mørke scener er jo i tro JVC ånd, nemlig ekstremt bra.

Noe som taler til HW20´s fordel, er tilnærmet null støy med full spenning på lampen, en del bedre dynamikk i lyse scener, samt mye bedre korrigeringssystem for konvergens avvik.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det litt om HW20 vs X3... http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1600795

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •