Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 231
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan ikke kjøre 120Hz på inngangen, så "3D" spill med den oppdateringsfrekvensen (fra PC) kan du nok bare glemme. At "3D" kjøres opp mot 120 Hz, er er resultat av intern prosessering. VW90 kjører forøvrig opp til 400 Hz på "3D", dette for å minimere problemene med cross talk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har satt ned prisene på JVC modellene.

Det står mellom X7, VW90 og R4000 for min del, men må nok vente på tilbakemeldinger/tester før jeg tør å bestille noen av dem.

3D er ikke viktig for min del så jeg er spent på hvordan R4000 står seg mot de to andre i 2D.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ser de har satt ned prisene på JVC modellene.

Det står mellom X7, VW90 og R4000 for min del, men må nok vente på tilbakemeldinger/tester før jeg tør å bestille noen av dem.

3D er ikke viktig for min del så jeg er spent på hvordan R4000 står seg mot de to andre i 2D.
    Samme her. Men vil også vurdere Mitsubishis nye HC9000 som etter sigende skal være tilgjengelig i januar. Vesentlig bedre specs enn tidligere modeller.

Home Cinema Projectors - HC9000

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Samme her. Men vil også vurdere Mitsubishis nye HC9000 som etter sigende skal være tilgjengelig i januar. Vesentlig bedre specs enn tidligere modeller.

Home Cinema Projectors - HC9000
    Mitsubishi HC9000 er basert på Sony sine nye paneler (de samme som sitter i VW90) og har omtrent de samme specs som VW90. Jeg kommer til å ta en direkte sammeligning med VW90 når HC9000 kommer på markedet forhåpentligvis før jul.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er veil. pris på HC9000?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Hva er veil. pris på HC9000?
    Den er vel ikke helt fastsatt enda, men den havner vel rundt de andre toppmodellene til 55k muliggens noe billigere...
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Den er vel ikke helt fastsatt enda, men den havner vel rundt de andre toppmodellene til 55k muliggens noe billigere...
    Ja, OHC har avertert den til 49.995,-. Soundgarden legger seg vel der de også må en anta.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cine4home har lagt ut en ny test på X3/X7 nå. Har bare skummet det, men ser lovende ut for X3 for min del. Preset for fargerom 709 ser også lovende ut.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette er jo lystig lesning... 800AL i kalibrert 6500K-modus er jo langt mer enn tidligere, hvor resultatet som oftest lå på rundt 500AL. Det er faktisk en økning på 60% om det stemmer. Dette er videre på pre-produksjonsenheten, der JVC selv sier dette skal øke en hel del innen lansering.

Kontrast er også imponerende, opp til 40.000:1 native fra X3, og X7 lover jo enda mer.

De sier imidlertid fint lite om ANSI-kontrasten, bærer nok litt preg av entusiasme denne "reviewen", blir vel gjerne litt slik når en vurderer nye leketøy... Dette er nok fremdeles ikke JVCs største styrke, men en skal samtidig absolutt ikke kimse av høyt lysutbytte kombinert med fantastisk sortnivå - for selv om høy ANSI absolutt er noe å trakte etter det også er jo det kun en del av den totale bildeopplevelsen. Hvorfor kan vi ikke få i pose og sekk??

...jeg synes for øvrig det er rart de skryter av FI-funksjonen, det tyder på at de har en nyere software enn den X9en jeg har sett, for der fungerte denne funksjonen svært dårlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dukket opp noen små partier i USA og Europa av X3, så det er vel ikke lenge før noen dukker opp i Norge nå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg fått "bevitne" en kalibrering av en X7 utført av Gorm, da av en pre-produksjonsmodell. Litt "off" på gråskala, CMS fungerte pr. dato ikke, men så uansett relativt bra ut etter justering.

Målt kontrast etter kalibrering lå på rundt 25.000:1 med irisen i midtposisjon og ca. 30.000:1 med irisen strupet helt ned. Ikke helt på nivå med rapporterte tall fra f.eks. Cine4Home, men der tipper jeg de har målt i dynamisk modus eller noe, hvilket jo ikke har noe relevans for faktisk ytelse etter kalibrering.

Det som kanskje imponerte mest var ANSI-kontrasten, den ble målt til rundt 270:1, hvilket jo er en stor forbedring sammenlignet med tidligere modeller.

Ettersom denne enheten ikke har den endelige lampen, som rapporteres å gi enda høyere lysutbytte er jo dette uansett veldig lovende! JVC har tydeligvis tatt tak i ANSI-kontrasten, som jo har vært etterspurt av mange, og når de samtidig har den dynamikken de har i bånn synes jeg personlig dette begynner å bli veldig spennende.

Lysutbyttet er vanskelig å kommentere da dette i så fall nesten må måles i en type "A/B"-konfigurasjon mot f.eks. en VW90, men jeg synes den ser veldig lyssterk ut. Et lite drawback er nok imidlertid at den i høy lampemodus støyer noe, der jo som kjent VW90en knapt høres at står på selv i nevnte lampemodus.

Det spisser deg uansett til i toppen, men JVC er etter mitt syn på ingen måte ute av dansen enda (som jeg i utgangspunktet - før dette - hadde begynt å ane konturene av...) - selv om VW90en uten tvil har bedre 3D-funksjonalitet, generell prosessering, frame-interpolation og sikkert også noe høyere ANSI-kontrast. JVC på sin side stiller med en hel del høyere statisk kontrast, langt bedre justeringsmuligheter for farge, gråskala og gamma (spesielt justering av gamma er den jo helt vanvittig bra på).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut dette Lygren. Hva mente Gorm om projectoren? Det vil han kanskje si først i anmeldelse i Hjemmekino?

Tror uansett at jeg vil anskaffe meg en JVC på det første partiet, selvom det er gode alternativer fra Sony, Mitsubishi og kanskje Epson.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Enheten ble kun kalibrert, ikke vurdert noe særlig utover dette, men jeg har jo også sett litt fra X9en (dog ukalibrert), og liker det jeg ser... Når det gjelder alternativer fra Sony og Mitsubishi, evt. også Epson, blir det absolutt spennende fremover, før samtlige er på plass i produksjonseksemplarer er det vanskelig å gi noe entydig svar...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X7 overrasket meg stort når det gjelder "sjakkbrett kontrast" ja, og det verste er at den muligens er enda høyere. I den grad det er feil i målingen, så går den i projektorens favør, siden rommet hadde relativt mye refleksjoner, og således ikke var optimalt for den typen kontrastmåling.

Det skal også nevnes at jeg ikke målte mer enn 300:1 fra VW90, noe som kanskje tyder på at man har inngått enkelte kompromisser for å oppnå høyere lysutbytte. Som kjent, målte jo VW85 nærmere 400:1. Det kan jo selvsagt også være at den VW90 jeg har hjemme er et "mandags-eksemplar? Det finner vi nok ut av når jeg får målt på flere enheter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    X7 overrasket meg stort når det gjelder "sjakkbrett kontrast" ja, og det verste er at den muligens er enda høyere. I den grad det er feil i målingen, så går den i projektorens favør, siden rommet hadde relativt mye refleksjoner, og således ikke var optimalt for den typen kontrastmåling.

Det skal også nevnes at jeg ikke målte mer enn 300:1 fra VW90, noe som kanskje tyder på at man har inngått enkelte kompromisser for å oppnå høyere lysutbytte. Som kjent, målte jo VW85 nærmere 400:1. Det kan jo selvsagt også være at den VW90 jeg har hjemme er et "mandags-eksemplar? Det finner vi nok ut av når jeg får målt på flere enheter.
    270:1 er ca 35% bedring fra tidligere modeller, og det er faktisk veldig bra. Kanskje vi kan håpe på 300:1 på produksjonsmodellene? Nå er naturligvis ikke ANSI kontrast ddet eneste viktige parameteret her, men det betyr som kjent en del for dynamikken i lysere scener.

Til dere som har sett både X7/X9 og VW90, hva er de foreløpige inntrykkene?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop annonserte med JVC'ene idag 15/12.. hvor er inntrykkene fra produksjonsmodellene ? Hadde jo regna med at de har sitta klistra siden posten ankom idag.. Venter i spenning
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    AVShop annonserte med JVC'ene idag 15/12.. hvor er inntrykkene fra produksjonsmodellene ? Hadde jo regna med at de har sitta klistra siden posten ankom idag.. Venter i spenning
    De har nok ikke kommet inn enda...
    Mvh Andreas

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noen som kan si meg hvordan denne pj står seg i dagens marked ?
    CineVERSUM BlackWing Two.
    Tenker da mot pj som benq w5000 osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei noen som kan si meg hvordan denne pj står seg i dagens marked ?
    CineVERSUM BlackWing Two.
    Tenker da mot pj som benq w5000 osv?
    Den er identisk med JVC HD100/RS2. Veldig bra sortnivå og kontrast (30k:1). Et altfor stort fargerom spesielt med tanke på rødt og grønnt - ingen justeringsmuligheter for dette, uten å dra litt ned på fargemetning. Kan være litt lite lys for noen. Jeg har brukt den på 106 tommer i bat-cave, med bra resultat, men vil ikke anbefale noe større enn dette. Jeg har vært veldig fornøyd med min(2 år og 11 mnd).

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan evt kjøpe en boks hvor man kan justere fargerommet. Benytter selv en HD100 på 152 tommer stort lerret uten en gang å kjøre pæra på ennet enn normalmodus, så den leverer nok lys for de fleste. Fargerommet den har lever i alle fall jeg helt greit med. min har gått 1100 timer nå.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg