Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 231
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    3D interesserer meg i nåværende tilbud 0%, så jeg hadde håpet ansi-contrast ville bli forbedret noe på årets modeller.

Ifølge Cine4home, så er det absolutt ingen forandring fra tidligere modeller på dette området. Hmm, har lyst til å oppgradere i år, men tror jeg må ha noen demoer før jeg bestemmer meg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De foregående modellene varierte jo også en del fra eksemplar til eksemplar i så måte (ANSI), og ligger disse nye modellene i det øvre sjiktet rent generelt vil jo det være positivt, selv om de i så fall vil ligge et godt stykke unna VW85 og dermed også VW90 som muligens også har blitt enda hakket bedre i så måte.

Det kan nok se ut til at ANSI-kontrast kan være en av svakhetene til JVCs "no iris"-plattform, men forhåpentligvis reddes noe av dette inn ved at de fortsatt beholder sortnivået. Samtidig; når de øker lysutbyttet slik de gjør krever jo det at de også øker kontrastnivået tilsvarende, og med rundt 30% høyere lysutbytte og tilsvarende 30% høyere kontrast, er jo resultatet det samme absolutte sortnivået. Forskjellen vil da ligge i mer "sprut" i helt lyse bilder, men ikke nødvendigvis bedre dynamikk i mer sammensatte scener / bilder, altså "ANSI-ytelse".

Når det er sagt vil jeg si at viktigheten av mer lys hos JVC jo var stor, og de har fremdeles meget god sortnivådetaljering såvidt jeg har klart å se, men jeg tror nok også jeg har lagt merke til at ikke nødvendigvis jeg ser noe særlig med dynanikk i mer "mellommørke" scener. Samtidig kan dette også skyldes litt vel stort bilde (330cm) og lydtransparent duk der jeg har sett på X9en, men jeg har jo allikevel en del referanser å vurdere opp mot på samme lerretsduk / rom...

Blir veldig spennende å se hva VW90 stiller opp med - er ikke lenge til en direkte A/B-vurdering vil være mulig (antar i løpet av neste uke!).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut. Kunne gjerne tenkt å sett den a/b testingen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Høres spennende ut. Kunne gjerne tenkt å sett den a/b testingen.
    Jeg har testet JVC HD750 mot VW80 i fjor og HD950 mot VW85 i år kunne godt tenke meg å sett X9 mot VW90 selv...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg fått sett litt mer på X9en, men denne gangen på mer kjent materiale og 2D. Det er ingen tvil om at dette er en spennende sak med stort potensiale. Den ser veldig skarp ut, og jeg synes også den tegner opp overraskende detaljerte og sømløse fargeoverganger.

Jeg har ikke testet den nye "FIen", men antar den ikke er noe å trakte etter, men synes jo personlig det fungerer helt greit uten. Nå er ikke jeg spesielt følsom for 24FPS-hakkingen i utgangspunktet, men synes jo det ser ut til å gli bra på de klippene jeg har sett så langt.

Jeg leser videre i brosjyren til JVC at X7en har fått "THX 3D"-godkjennelse, hva nå det innebærer, samt at fargerommet er utvidet (selv om vi vel ikke egentlig trenger noe ADOBE-fargerom, men kanskje det også medfører at den har mer å gå på mht graderinger - det kan i det minste se slik ut...) Den har også en såkalt "Xenon-mode" for å etterligne fargene i kinosammenheng, en modus jeg ikke har sett på så langt, men skal få testet ved en anledning.

Rent generelt ser det virkelig ut som JVC har lagt mye tid og krefter i dette produktet, både mht justeringsmuligheter samt reell forbedret ytelse i lysutbytte og fargegjengivelse. Jeg er veldig spent å se hva som er mulig å tweake ut av denne serien!!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og i 3D??!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har kun testet "Haunted House", og synes denne var i overkant hakkete i bevegelsene. Mulig dette skyldes lav oppdateringsfrekvens på lukkebrillene, men følge det i større grad kan skyldes en litt uferdig prosessering. Ettersom X9en jeg vurderer er en uferdig enhet (dog ikke prototype såvidt jeg har forstått det, men et produksjonseksemplar med beta-firmware), tipper jeg 3D-ytelsen er en av de tingene de vil ta tak i om kort tid. Får de fikset hakkingen synes jeg forsåvidt ikke flimringen var noe å klage over, ble heller ikke nevneverdig sliten av å se på filmen, og jeg så heller ikke veldig mye ghosting / crosstalk foruten "crosshakking" som jeg som nevnt tror har mer sammenheng med prosesseringen enn selve teknologien...

På den positive siden mht 3D synket jo brillene kjapt og automatisk, til tross for at senderen står plassert helt bak i lokalet, kun reflektert i en lydtransparent duk.

En siste mulighet er for øvrig at Haunted House er en elendig 3D-transfer, en kan ikke se helt bort fra det heller...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...En siste mulighet er for øvrig at Haunted House er en elendig 3D-transfer, en kan ikke se helt bort fra det heller...
    Ikke den store filmen,nei...
    På tide å skaffe mer "matriale"8)

NB: På slutten er det et vanvittig bass trøkk, oppleves det dog...?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...har kun testet "Haunted House", og synes denne var i overkant hakkete i bevegelsene. Mulig dette skyldes lav oppdateringsfrekvens på lukkebrillene, men følge det i større grad kan skyldes en litt uferdig prosessering. Ettersom X9en jeg vurderer er en uferdig enhet (dog ikke prototype såvidt jeg har forstått det, men et produksjonseksemplar med beta-firmware), tipper jeg 3D-ytelsen er en av de tingene de vil ta tak i om kort tid. Får de fikset hakkingen synes jeg forsåvidt ikke flimringen var noe å klage over, ble heller ikke nevneverdig sliten av å se på filmen, og jeg så heller ikke veldig mye ghosting / crosstalk foruten "crosshakking" som jeg som nevnt tror har mer sammenheng med prosesseringen enn selve teknologien...

På den positive siden mht 3D synket jo brillene kjapt og automatisk, til tross for at senderen står plassert helt bak i lokalet, kun reflektert i en lydtransparent duk.

En siste mulighet er for øvrig at Haunted House er en elendig 3D-transfer, en kan ikke se helt bort fra det heller...

Modellen du har er en såkalt PP ( Pre Production). Softwaren er ikke helt ferdig og den vil også måtte få en ny pære siden denne heller ikke er i ferdig stand, men uansett så får man et relativt greit inntrykk av hvordan det ferdige produktet vil bli.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ja, og da er det lov å håpe at også den Cine4Home har vurdert er det samme, og at dermed sluttresultatet kan bli enda bedre også mht ANSI-kontrast... 3D tipper jeg som nevnt vil bli en hel del bedre, kan aldri tenke meg at JVC vil tillate såpass hakkete 3D-bilder på en endelig utgave, de har jo et svært godt utgangspunkt for å produsere nettopp "hakkfrie" bilder ved bruk av den lynkjappe D-ILA-teknologien.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel tilgang på Avatar 3D lygren?

Den er vel målestokken for 3D vil jeg tro.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nope... Hvor får en tak i den da, trodde den ikke var tilgjengelig før om noen uker jeg??!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope... Hvor får en tak i den da, trodde den ikke var tilgjengelig før om noen uker jeg??!!
    Den er tilgjengelig nå, men kun bundlet til Panasonic 3D produkter og de opplyser om at det kan ta opptil 4 uker før du får filmen etter skjema med kvittering på kjøpt produkt er sendt inn. Jeg sendte inn mitt på mandag...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Her er en brosjyre for den nye X-serien (X3 / X7). Mye interessante funksjoner her...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med viftestøyen på de nyeste modellene sammenliknet med Sony sine modeller?

For meg er viftestøy helt avgjørende og tidligeremodeller ( 350 ) har støyet for mye.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvordan er det med viftestøyen på de nyeste modellene sammenliknet med Sony sine modeller?

For meg er viftestøy helt avgjørende og tidligeremodeller ( 350 ) har støyet for mye.
    Den kan nok ikke matche VW85 i viftestøy, denne er i en egen klasse spesielt i high mode på lampen. Og etter det jeg har forstått skal VW90 være like bra på dette området uten at jeg har sett eller hørt den enda. Regner med å få min i begynnelsen av neste uke. HD750 og 950 bråker i allefall ganske mye mer enn VW85...
    Mvh Andreas

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg har en HD750 som jeg etterhvert skal selge og er over middels opptatt av lav støy. Når jeg kjøpte HD750 syntes jeg den var veldig still sammenlignet med bl.a. Epson og Panasonic. Hvis VW90 er enda stillere, så kommer den høyt på lista over aktuelle kandidater.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Den kan nok ikke matche VW85 i viftestøy, denne er i en egen klasse spesielt i high mode på lampen. Og etter det jeg har forstått skal VW90 være like bra på dette området uten at jeg har sett eller hørt den enda. Regner med å få min i begynnelsen av neste uke. HD750 og 950 bråker i allefall ganske mye mer enn VW85...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Interessant. Jeg har en HD750 som jeg etterhvert skal selge og er over middels opptatt av lav støy. Når jeg kjøpte HD750 syntes jeg den var veldig still sammenlignet med bl.a. Epson og Panasonic. Hvis VW90 er enda stillere, så kommer den høyt på lista over aktuelle kandidater.
    I High mode på pæren er det stor forskjell på disse vil tro at Sony en høres omtrent ut som JVC gjør i normal når Sonyen står på high. Normal Mode på Sony er den så og si helt stille.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har fått sett litt på både X9 (pre-prod.) og Sony VW90 nå. Mye av det som tidligere var tilfelle på VW85 vs. 950 er fremdeles gjeldende; bedre sortnivå og detaljering av dette på X9, mens Sonyen er bedre på alle scener der det er over "middels" lys. I dagslysscener er dynamikken hos Sonyen en hel del bedre da den i langt større grad klarer å ivareta den "mørke" informasjonen, med andre ord er ANSI-kontrasten fremdeles type de dobbelte på VW90 enn X9 (ren antagelse, har ikke målt!!).

Når det er sagt er det ikke uten videre slik at en bør velge Sonyen på bakgrunn av høyere ANSI, for personlig legger jeg jo stor vekt på de mørke scenene også. Samtidig er Sonyen veldig god også der (native kontrast på type 25-30.000:1), så det er jo ikke slik at Sonyen ikke klarer å levere glitrende bilder også i mørke scener. Det samme gjelder for øvrig JVCen i lyse scener, for selv om ANSI-kontrasten ikke er på nivå med Sonyen har den godt med lysutbytte, og uten å ha målt dette antar jeg det lett kan være 15-20% mer enn forrige generasjon (som for øvrig målte ca. 450-500AL i kalibrert tilstand @ 6500k). Til tross for dette har nok Sonyen enda mer lys, skal prøve å få tatt en kjapp lysmåling på disse to om ikke alt for lenge!

Når det gjelder 3D-ytelsen er foreløpig den relativt skuffende fra X9en. I motsetning til på Sonyen kan en ikke aktivere FI på 3D, og på VW90 funker jo faktisk Motionflowen veldig greit til 3D-filmer (på vanlige 2D-filmer har jeg fremdeles ikke bestemt meg, men det blir jo gjerne en preferansesak også). X9en viser masse artifakter også på 2D med FI aktivert, men dette kan jo skyldes det faktum at dette er et pre-produksjonseksemplar selvsagt. Foreløpig får en altså ikke gjørt noe med hakkingen i 3D fra JVCen, og da faller den liksom litt gjennom i så måte sett opp mot Sonyen...

Noe X9en skal ha for er for øvrig skarpheten; der er den RÅ. Den har også bedre zoomomfang, tror det er snakk om 2x vs. 1,6x på Sonyen, samt bredere lens-shift-funksjonalitet. Det kan også ha noe å si for en del installasjoner, spesielt om en bruker en anamorfisk linse.

Jeg er uansett spent å se hva som kommer av oppdateringer på X9en fremover, det jeg vet er at lampen skal byttes ut, samt at det skal komme en rekke firmware-oppdateringer før den er "produksjonsklar". Vi får håpe at FI forbedres samt gjøres tilgjengelig i 3D (som er et MUST!)....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, med fare for å stille dumme spørsmål:

Jeg regner med at når det blir sagt FI så betyr det Frame Interpolation og det JVC kaller "clear motion drive"? Altså ikke 120progressive bilder per sekund?

På JVC sine egne nettsider så opplyses det om at X3/X7/X9 støtter input på 1080p/60

Det er mulig jeg har misforstått men jeg trodde standarden var satt til 120p ( frames per sekund, ikke interpolering) for 3D?

Jeg tenker spesielt på spill her, som ganske lett kan komme opp i 120 bilder i sekundet. Kan jvc sine 3D-ready vise dette "native" eller blir det bare 60p interpolert?

Håper at jeg klarte å få frem hva jeg lurte på her, er ikke så flink med tekniske utrykk.

PS: Jeg snakker selvfølgelig ikke om 120p til hvert øye, men 60/60

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •