Sony HS51 6000:1 contrast - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 213
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser unektelig meget bra ut..
    Sitat Opprinnelig postet av WSR
    Summary

The Sony VPL-HS51 introduces breakthrough technology to give vastly improved image contrast on the dark scenes so typical of many modern movies. It also adds useful features, such as RCP, to give the user extreme adjustability. The wide zoom range and lens offset adjustments provide great placement flexibility. Best of all, superb image quality is delivered at a very low price, resulting in great value.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff ja, skummelt bra. Litt artig at han faktisk har kjørt tester med "ANSI" kontrast for felter med 10% intensitet osv. som jeg etterlyste. Skulle vært spennende å ha sett hvor bra f.eks. Action One eller andre DLP prosjektører hadde klart slike tester.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff ja, skummelt bra. Litt artig at han faktisk har kjørt tester med "ANSI" kontrast for felter med 10% intensitet osv. som jeg etterlyste. Skulle vært spennende å ha sett hvor bra f.eks. Action One eller andre DLP prosjektører hadde klart slike tester.
    Enig, men jeg tror allikevel f.eks. en Action 1 ville knust HS50 på dette punktet. HS50 oppnår høy kontrast vha. automatisk iris, som ikke vil være nyttig ved en Ansi måling.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Enig, men jeg tror allikevel f.eks. en Action 1 ville knust HS50 på dette punktet. HS50 oppnår høy kontrast vha. automatisk iris, som ikke vil være nyttig ved en Ansi måling.
    Ikke nødvendigvis, automatisk iris vil også kunne gi bedre kontraster i grå partier (dvs. mellom 10% hvitt og 0% hvitt). Det er dette han har sjekket.

Mvh.
    Tore K.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iris kan ikke gi bedre kontrast i ETT bilde. Du kan strupe lyset, men det blir ikke høyere kontrast av det når vi snakker en frame.

Forøvrig målte Per Johnny ANSI kontrasten på min Action, og den lå på nivå med CRT. Det er altså et stykke igjen for HS50. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Iris kan ikke gi bedre kontrast i ETT bilde. Du kan strupe lyset, men det blir ikke høyere kontrast av det når vi snakker en frame.

Forøvrig målte Per Johnny ANSI kontrasten på min Action, og den lå på nivå med CRT. Det er altså et stykke igjen for HS50. :wink:
    Sier vel heller mer om CRT enn det gjør om din Action One? :wink:
    Kontrasten i et bilde som ikke inneholder maks hvitt vil økes i forhold til dersom automatisk iris ikke er i bruk. Det er det som er hele poenget med iris. Har du ikke fulgt med i timen?

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er du som ikke følger med her gitt. Det å redusere lyset gir nok en "oppfattet" bedre kontrast, siden øyet er mer følsomt nedover i gråskalaen. Men målbart kontrastnivå kan ikke bli bedre av å strupe lyset.

Og hva i all verden mener du med at bildet ikke inneholder maks hvitt? Med iris lukket er det lyseste punktet fortsatt maks hvitt av hva projektoren klarer, med det lyset som er tilgjengelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du bommer litt her Tklev.. Irise n kan ikke forbedre kontrastnivået i en enkelt frame. Da er det i tilfelle noe jeg ikke har fått med meg.

Forøvrig målte Per Johnny ANSI kontrasten på min Action, og den lå på nivå med CRT. Det er altså et stykke igjen for HS50.
    Nå skal det vel faktisk sies at Ansi kontrasten på en CRT ikke er representativt for det bildet man ser. Etter hva jeg har hørt kan digitale projektorer overgå CRT på denne målingen.

Quote fra WSR:

Two methods are commonly used for measurements of display contrast, on-off contrast ratio and ANSI checkerboard contrast ratio. CRT displays can have almost infinite on-off contrast ratio but have relatively poor ANSI contrast ratio, often measuring as low as 25:1.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Tror det er du som ikke følger med her gitt. Det å redusere lyset gir nok en "oppfattet" bedre kontrast, siden øyet er mer følsomt nedover i gråskalaen. Men målbart kontrastnivå kan ikke bli bedre av å strupe lyset.

Og hva i all verden mener du med at bildet ikke inneholder maks hvitt? Med iris lukket er det lyseste punktet fortsatt maks hvitt av hva projektoren klarer, med det lyset som er tilgjengelig.
    Målbart kontrastnivå? Vet du egentlig hva målbart kontrastnivå er? Pr. definisjon er kontrast: Forskjellen i intensitet mellom det lyseste området i et bilde og det mørkeste området.

Jeg setter i mitt skriv opp et forbehold om at HVIS bildet ikke inneholder maks hvitt, så vil FORSKJELLEN mellom det lyseste og mørkeste objektet i det bildet være større enn hvis irisen ikke er i bruk.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du bommer litt her Tklev.. Irise n kan ikke forbedre kontrastnivået i en enkelt frame. Da er det i tilfelle noe jeg ikke har fått med meg.
    JO! Les Widescreen review sin test. De skriver akkurat det samme.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et sitat:
    "I also measured the actual contrast ratio using low-level window patterns. With a 10 percent window pattern, I measured a contrast ratio of 12.5:1 with the iris set to automatic. With the iris set to off, the contrast ratio measured 3.3:1. On a 20 percent window pattern, the iris auto reading was 33.3:1, and the iris off reading was 16.7:1."

ANSI mønster med 10% IRE: 12.5:1 (Auto) og 3.3:1 (av) 3,8 ganger bedre
    ANSI mønster med 20% IRE: 33.3:1 (Auto) og 16.7:1 (av) 2 ganger bedre

Mvh.
    Tore K.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje vi skal la skyttergrav krigen ligge og heller glede oss til messen åpner, og alle får en mulighet til å ta den i øyesyn. Håper for guds skyld at sony har et rom/oppsett som gjør at den kan vise seg fra sin beste side.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    kanskje vi skal la skyttergrav krigen ligge og heller glede oss til messen åpner, og alle får en mulighet til å ta den i øyesyn. Håper for guds skyld at sony har et rom/oppsett som gjør at den kan vise seg fra sin beste side.
    Hehe, det er jo skyttergrav diskusjoner som fører til mange meldinger.

ER vel ikke akkurat det mest oppegående forumet foruten disse diskusjonene, så noe må en jo krangle om til det faktisk er mulig å få tak i en av disse prosjektørene. :wink:

Uansett, tviler på at en slik messe vil gi noe vettugt svar på hvor bra en slik prosjektør er. Det er først når en får satt den opp i sitt eget oppsett, og den har fått tid til å "spille seg inn" at en kan gjøre en skikkelig vurdering. Alle prosjektører burde være mulig å få låne i 14 dager..

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits i å grave skyttergraver...

Jeg ser at WSR skriver at de oppnådde bedre ANSI kontrast med iris i auto, men jeg klarer ikke forstå hvorfor. :?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at WSR skriver at de oppnådde bedre ANSI kontrast med iris i auto, men jeg klarer ikke forstå hvorfor. :?
    Det er ikke den vanlige ANSI kontrast testen de har oppnådd bedre kontrast på, det er den modifiserte ANSI kontrast testen det blir bedre kontrast ved bruk av Iris. Det de gjør er at de bruker en annen intensitet på de hvite feltene, slik at de blir f.eks. 10% av maks IRE, og så tar de målinger på samme måten som i en vanlig ANSI test, dvs. forskjellen mellom de sorte og 10% IRE feltene.

Mvh.
    Tore K.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såkalt pmpo kontrast? hørt om den før tror jeg;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den modifiserte ANSI kontrast testen? Nå begynner det å bli spennende. Er den utarbeidet av Sony? Har de brukt samme formel som ved Watt målingene på bilstereo?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er ikke den vanlige ANSI kontrast testen de har oppnådd bedre kontrast på, det er den modifiserte ANSI kontrast testen det blir bedre kontrast ved bruk av Iris. Det de gjør er at de bruker en annen intensitet på de hvite feltene, slik at de blir f.eks. 10% av maks IRE, og så tar de målinger på samme måten som i en vanlig ANSI test, dvs. forskjellen mellom de sorte og 10% IRE feltene.

Mvh.
    Tore K.
    Men da er vi tilbake til start da. Kontrasten mellom maks sort og maks hvitt i samme bilde er fortsatt dårlig, men mellom 10% IRE og sort er alt mye bedre?
    Den målte "full on/full off" med iris i lukket possisjon er 1000:1 på HS50.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt