Sony HS51 6000:1 contrast - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 213
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, skjønner. Takk for svar. Ser ikke helt viktigheten av dette, dog. I praksis vil det vel nesten altid forekomme et lyst/hvitt felt i mørke scener (ansikt, vindu, lommelykt, etc..), noe som vil ødelegge totalt. Jeg ser jo at dette er helt ideelt hvis du du hovedsaklig bruker projen til å kikke på mørkegrå flater på sort bakgrunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli mye spekulasjoner rundt denne projen :roll: Håper snart noen får tatt en kikk på den slik at vi får avkreftet hvor reelle de 6000:1 er. Uansett tror jeg dette blir en bra proj. Det er noe som sier meg at den kommer til og havne på hylla mi innen rimlig tid i hvertfall

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som vet responsen til irisen. Hvor lang tid tar det. F.eks hvis man skifter til en mørk scene, vil det ta noe tid før at det blir maksimalt sort.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    At sortnivået kan være bedre skal jeg være enig i, det er jo bare å strupe lyset til det ikke er noe igjen. Men det HS50 ikke klarer, er et sterkt lyst punkt (eller flere) i et mørkt bilde. Rett og slett fordi eneste måten å oppnå et godt sortnivå på er å strupe lyset maks. Reelt kontrastnivået med iris "lukket" er 1000:1. At det i neste scene kan bli veldig lyst er irrelevant, for det lyse bildet kan igjen ikke inneholde skikkelig sort. Mørke sener kan nemlig ikke inneholde skarpt lys (for da er nemlig iris åpen).
    Yup, helt enig i det du skriver, problemet er vel heller at vi er uenig i om hvor stor kontrasten behøver å være for at den skal være troverdig. Jeg synes min HS-20 er utrolig bra på lyse bilder, og kan ikke tenke meg at noe skal være bedre enn den. (Så har jeg da heller ikke sett en skikkelig oppsatt DLP.). Poenget er uansett, jeg har bare en ting å utsette på min HS-20, og det er når lysintensiteten i bildet minsker, så klarer den ikke å vise et troverdig sortnivå. Med irisen så vil det problemet være løst. Det som skal bli spennende er hva slags nøkkel Sony har brukt for å bestemme hvilke lysmengder som skal gi varierende iris-setting.

F.eks.: 1 pixel med 100% hvitt, vil den tvinge prosjektøren til å ha irisen opp fult? Eller vil den vurdere hvert bilde utifra hvor stor del av bildet som er mørkt/lyst?

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er det forresten noen som vet responsen til irisen. Hvor lang tid tar det. F.eks hvis man skifter til en mørk scene, vil det ta noe tid før at det blir maksimalt sort.
    Det er snakk om at den er litt treig, noe som helt klart kan være et ankepunkt. I tillegg er det også uklart om det er noen lyder forbundet med iris-endringer/evt. lampeendringer.

Mvh.
    Tore K.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er helt enig i det du skriver HI-FIL.. Men det er svært sjelden man har slike scener. Selvsagt har man enkelte scener med bil lys i mørket osv, men jeg tipper allikevel at lysmengden ikke er noe problem. Man må også tenke på at jo sortere sort man har jo mindre lys trengs til å lyse opp et punkt.
    Hva med The Rock og alle scenene i katakombene under Alcatraz, eller Moria's gruver i Ringenes Herre, osv :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som vet responsen til irisen.
    Jeg har hørt 12ms, men har ikke fått det bekreftet selv.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør jo skje rimelig raskt, hvis ikke vil det jo bli ganske merkelig å se på film med denne (se for deg en mørk bakgrunn der en hvitkledd person plutselig kommer inn, og lyset "dimmes opp"). Er også litt bekymret for støy fra og slitasje på irismotoren. Litt kjipt med et klikk hver gang det kommer en mørk/lys overgang.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Ja, skjønner. Takk for svar. Ser ikke helt viktigheten av dette, dog. I praksis vil det vel nesten altid forekomme et lyst/hvitt felt i mørke scener (ansikt, vindu, lommelykt, etc..), noe som vil ødelegge totalt. Jeg ser jo at dette er helt ideelt hvis du du hovedsaklig bruker projen til å kikke på mørkegrå flater på sort bakgrunn.
    Hmm, tror du blander litt, i en mørk scene, så er jo poenget at alle delene av bildet vil være en eller annen form for grå. Det er først når det kommer sol-lys eller en lommelykt at det vil være snakk om at irisen må være helt åpen.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med The Rock. Alle scenene i katakombene under Alcatraz, Moria's gruver i Ringenes Herre, osv
    Jeg er allikevel 99% sikker på at man ikke vil reagere på at lyse objekter ikke er lys nok. Men dette får vi vel bekreftet etterhvert.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man vil alltid vite at bildet ikke er optimalt kalibrert pga av iris. For det vil jo kun være rett når IRIS er avslått og bildet kalibrert etter det.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida ingen misforståelse. Men det er alstå ytterst sjelden man har en mørk scene uten et eller annet sterkt belyst objekt. F.eks. staven til Gandalf i moria. Det vil jo se ganske snålt ut om den ikke skinner kraftig, men er sånn halvgrå.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er allikevel 99% sikker på at man ikke vil reagere på at lyse objekter ikke er lys nok. Men dette får vi vel bekreftet etterhvert.
    Det kan jeg være enig i AK, men at kontrasten kommer opp på nivå med de beste DLP'ene betviler jeg sterkt.

Husk at Sony bilstereospillerne som er merket med 4x60 watt faktisk ligger nærmere 4x8 watt. Det er nå en gang slik at det er papir effekt som teller for å selge, og det vet Sony veldig godt. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man vil alltid vite at bildet ikke er optimalt kalibrert pga av iris. For det vil jo kun være rett når IRIS er avslått og bildet kalibrert etter det.
    Tror ikke WSR bemerket dette i testen sin. Da den var kalibrert hadde den somsagt 4000:1 i kontrast, og har ikke hørt noe om at det var problemer med kalibreringen selv om man forandrer lysutbytte.
    Det ville i tilfelle si det samme som at man må kalibrere en Action hver gang man forandrer på lysstyrken. :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang iris hastighet, så har jeg hørt tre frames dvs 125ms eller 8 endringer i sekundet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg være enig i AK, men at kontrasten kommer opp på nivå med de beste DLP'ene betviler jeg sterkt.
    Kanskje ikke, vi får vente å se

ang iris hastighet, så har jeg hørt tre frames dvs 125ms eller 8 endringer i sekundet.
    Det var egentlig ikke imponerende.. Jeg hadde håpet på at irirsen var rask nok til å justere seg for hvert bilde. Det ville i såfall bli 20ms for 50Hz.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva som skjer i scenere der man veksler hurtig mellom sort og hvitt. F.eks Conspiracy Theory.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller blade med strobelys og suggerende musikk
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg annonsene:

"Denne projen er ekstremt bra på filmer som foregår i halvmørke uten lyn, pistolskudd og andre raske lysskift."

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa tidligere tror jeg ikke det blir noe problem. Det skal ikke mye lys til i en mørk scene for å få det til å se veldig lyst ut.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •