Sony HS51 6000:1 contrast - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 213
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :lol: Har heller ingen forhåpninger når det gjelder HD sendinger i Norge. TV2 og TV3 sender ikke engang i 16:9. Men vet at SVT skal begynne med HD testsendinger neste år eller 2006.

edit: men denne diskusjonen bør vel heller tas i en annen kategori :?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg er flink greier jeg å vente til D5 panelene kommer til neste høst, med 50 % økt kontrast . Hmm da snakker vi om 6000 i kontrast kalibrert )
    Sony har egne paneler, så D5 blir da en oppgradering fra projektorer som bruker D4.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Har fortsatt til overs å finne en 'die-hard' crt-bruker som har konvertert til digital. Jeg synes det er mange bra digital-projectorer, men personlig så foretrekker jeg crt av ulike årsaker.
    'anydaygolfer' (i første link) virker jo som en ganske 'die-hard' crt-bruker, men samtidig sier han at 'the picture is 90% there' og det er vel kanskje de siste 10% crt-brukerne kanskje ikke vil gi slipp på?

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK er du sikker på de bruker egne paneler? Har hørt rykter om at de har sluttet å lage paneler selv?

Edit:

Et kjapt søk på nettet ga følgende svar:

- Sony 0.73-inch p-Si TFT 720p Liquid Crystal Display (LCD) panels

Altså egne paneler ja.

Vel er bare å sette HS50 på ønskelisten :lol: ikke vits å vente på D5 paneler.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK er du sikker på de bruker egne paneler? Har hørt rykter om at de har sluttet å lage paneler selv?

Edit:

Et kjapt søk på nettet ga følgende svar:

- Sony 0.73-inch p-Si TFT 720p Liquid Crystal Display (LCD) panels

Altså egne paneler ja.

Jepp. Og den store fordelen med Sony's egne paneler er at de er mer eller mindre fri for VB. Og legger man da til 720 linjers oppløsning og reel 4000:1 i kontrast har man en grei pakke

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. dette virker jo faktisk som en LCD som endelig kan hamle opp med DLPene på alle punkter.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. dette virker jo faktisk som en LCD som endelig kan hamle opp med DLPene på alle punkter.
    Ikke SDE (Screendoor). AE700 har smoothescreen, men har bare halve kontrasten.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg glemt ja. Du kan jo lage smoothscreen på sony også, den har vel fokusring... med litt sitteavstand skulle oppløsningen på hs uansett være grei med tanke på screendoor.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lage smoothscreen på sony også, den har vel fokusring
    Det blir iflg. de som har sett mye på Panasonic sin smoothescreen teknologi ikke det samme. Jeg har desverre sett for lite på de, og kan ikke uttale meg. Men generelt sett liker jeg skarpt bilde, og defokuserer minst mulig. En annen ting er at jeg ikke er plaget av SDE heller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Klør vel i pengepungen nå, Tore! 8)
    Hehe, spørs nok om B&W 703 får vente enda noen måneder ja.. Har jo tross alt vært med på de 2 siste års Sony HS-10, så HS-20 oppgraderinger, så jeg kan jo nesten ikke være dårligere i år. Synes kanskje de har kutta litt for mye på en del av de tingene jeg liker med HS-10/20. Ekte XGA oppløsning, 2xdigital innganger(kun HDMI på HS-50), 2xcomponent(kun 1 component på HS-50).
    Spørs om jeg får ha en film-prosjektør, og 1 dataprosjektør.

En stk. HS-20 vurderes allikevel solgt, så kanskje jeg kan få råd til de B&W703'erne..

Mvh.
    Tore K.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jepp. Og den store fordelen med Sony's egne paneler er at de er mer eller mindre fri for VB. Og legger man da til 720 linjers oppløsning og reel 4000:1 i kontrast har man en grei pakke
    Reel 4000:1 kontrast er vel en sannhet med MEGET store modifikasjoner. Noen skrev sågar at kontrasten var på høyde med Action, men dere glemmer at kontrasten i ett og samme bilde aldri nærmer seg disse verdiene. Man kan nemlig ikke ha åpen og lukket iris i samme bilde.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, men jeg tror vi alle bør se denne før vi gjør noen avgjørende vurdering av denne irisen i praksis (nå har vi for øyeblikket kun specs å forholde oss til). Hvis sortnivået tilsvarer 4000:1 får det heller være med redusert lysutbytte, såfremt dette ikke totalt vasker ut detaljer og dynamikk. Gleder meg til å få testet denne lille "skøyeren"!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi spurte anders L spesifikt om dette når vi var der. Det er kun on/off kontrast som kan bedres med en dynamisk iris. ansi kontrasten kan ikke bli bedre en det lcd panelene er spesifisert til. Blir spennende å se denne, men lygren som den sivil markedsfører/økonomen han er, vet sikkert hvor viktig det er å ha de høyeste nummerene på specsene når man skal selge noe, og dette er nok sony veldig bevisst på. uansett, så er faktisk hs50( hvis den kommer) en av de tingene jeg gleder meg aller mest til å se på messen
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Reel 4000:1 kontrast er vel en sannhet med MEGET store modifikasjoner. Noen skrev sågar at kontrasten var på høyde med Action, men dere glemmer at kontrasten i ett og samme bilde aldri nærmer seg disse verdiene. Man kan nemlig ikke ha åpen og lukket iris i samme bilde.
    Hmm, skulle ha vært artig å ha sett en "ANSI" kontrast test, med utgangspunkt i et 10% hvitt felt, mot svarte felt. Da burde Sonyen knuse Action One. Det som er spennende er hvor intensivt det hvite feltet må være for at Acione One skal klare å ha samme "ANSI" kontrast?

Det du glemmer er jo at Sonyen kan øke kontrasten på panelene, slik at forskjellen mellom svart/grått vil være større enn hvis Irisen *ikke* var i bruk.

Jeg la vekt på å skrive med hensyn på sortnivå, når jeg nevnte Acion One. Og den uttalelsen kan du ikke betvile.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Det du glemmer er jo at Sonyen kan øke kontrasten på panelene, slik at forskjellen mellom svart/grått vil være større enn hvis Irisen *ikke* var i bruk.
    :?: Hæ?!!?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    :?: Hæ?!!?
    For å forklare det litt enklere, det Sonyen gjør når den bruker irisen, er å senke sortnivået (dvs. den sender ut mindre lys). Grovt sagt, så kan du si at en scene som inneholder en figur som er 50% full hvit(i praksis grå) på en svart bakgrunn, så kan Sonyen skru ned lysstyrken på prosjektøren til 50%, og samtidig øke intensiteten på panelene (i de områdene som er grå) til 100% intensitet. Dette vil gi den samme lysstyrken på det området som skal være grått, men det svarte vil bli svartere i forhold til når irisen var helt åpen. Forskjellen mellom det grå feltet og det svarte feltet vil også være større, altså vil "samme-bilde" -kontrasten også øke vesentlig.

Var det noe enklere å forstå?

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at det er endel skepsis rundt HS50, jeg er også usikker enda.. Men jeg har da troen i orden

Det har du rett i, men hvor ofte er dette tilfelle? Sannsynligvis nesten aldri..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øke kontrasten på panelene, slik at forskjellen mellom svart/grått vil være større enn hvis Irisen *ikke* var i bruk
    WHAT?

At sortnivået kan være bedre skal jeg være enig i, det er jo bare å strupe lyset til det ikke er noe igjen. Men det HS50 ikke klarer, er et sterkt lyst punkt (eller flere) i et mørkt bilde. Rett og slett fordi eneste måten å oppnå et godt sortnivå på er å strupe lyset maks. Reelt kontrastnivået med iris "lukket" er 1000:1. At det i neste scene kan bli veldig lyst er irrelevant, for det lyse bildet kan igjen ikke inneholde skikkelig sort. Mørke sener kan nemlig ikke inneholde skarpt lys (for da er nemlig iris åpen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i det du skriver HI-FIL.. Men det er svært sjelden man har slike scener. Selvsagt har man enkelte scener med bil lys i mørket osv, men jeg tipper allikevel at lysmengden ikke er noe problem. Man må også tenke på at jo sortere sort man har jo mindre lys trengs til å lyse opp et punkt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrasten vil vel aldri bli like god som DLP før at panelene blir mer lystett. IRIS kan også DLP utstyres med. (Model three f.eks med 7500:1)

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •