Sony HS51 6000:1 contrast - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 213
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok Smarthus har rappa beskrivelsen fra en engelsk beskrivelse av spesifikasjonene. Så mest sansynlig er den informasjonen feil ja.

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HS50 har ikke Ethernetporten, det er det kun HS51 som har. Og den får ikke vi her... (Men den åpner for div. styring fra f.eks. HTPC eller proffere HT anlegg.)
    Det er egentlig litt irriterende. Hvorfor er det et bedre marked for Ethernetport i USA regionen? (HS51). Hadde vært hendig å ha..
    Enig! Regner med de produseres på samme sted, ergo blir det vel dyrere å ha flere produksjoner? Kanskje det er for å vei opp for manualen på 10 språk vs. den på engelsk/spansk.. :wink: Dårlig gjort av Sony. Men, det er vel strengt tatt en "Nice to have" feature.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er den første seriøse testen av HS-51 ute, Widescreen Review har gjort en test, og kom fram til 5834:1 i kontrast ved maks instillinger, men da uten perfekte farger. 4000:1 i kontrastk når den ble riktig kalibrert, noe som putter den i samme sjikt som Action One! (Iallefall med tanke på sortnivå.)

Mvh.
    Tore K.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    link?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reviewen ligger vistnok i betal-delen av WSR. (Har bare lest sitater.)

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why we would choose the Panasonic AE700 over the HS 51.

Value for money and no "Screen Door"

http://www.ausmedia.com.au/projectors_sony.html

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4000:1 i kontrastk når den ble riktig kalibrert, noe som putter den i samme sjikt som Action One! (Iallefall med tanke på sortnivå.)
    Oii, det er jo bra, og mye høyere enn jeg trodde. Håper tilsvarende reviewer av andre også gir lignende resultater

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch, den greia du linker til der er en ren farse.
    1. De har ikke sett prosjektøren selv. (Annet enn evt. ved CEDIA)
    2. De utaler seg på grunnlag av spesifikasjoner på papiret, istedet for reelle tester.
    3. Konklusjonen deres er dermed en ren gjetning.

En reel kontrast på 4000:1 etter kalibrering er ca. 4 ganger så bra som PA700 kalibrert (uten filter).

Ok, screendoor kan være et ankepunkt til HS-50'n, men dette er forsåvidt ikke noe større problem enn at vi LCD folk har levd med det i mange år uten at vi har funnet det som noe ankepunkt.

Mvh.
    Tore K.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Og da er den første seriøse testen av HS-51 ute, Widescreen Review har gjort en test, og kom fram til 5834:1 i kontrast ved maks instillinger, men da uten perfekte farger. 4000:1 i kontrastk når den ble riktig kalibrert, noe som putter den i samme sjikt som Action One! (Iallefall med tanke på sortnivå.)

Mvh.
    Tore K.
    Klør vel i pengepungen nå, Tore! 8)

Skumleste testen i WSR, og de er veldig positive. 'Breakthrough' med tanke på contrast og sortnivå sier de. De målte sortnivå på 0.04 lux, noe som er veldig lavt, og vesentlig mindre enn f.eks. Action. De skrev også at de fant ingen VB. Skal lese testen litt nøyere senere idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, screendoor kan være et ankepunkt til HS-50'n, men dette er forsåvidt ikke noe større problem enn at vi LCD folk har levd med det i mange år uten at vi har funnet det som noe ankepunkt.
    Det er vel ingen tvil om at alle som har LCD skulle ønske at dette ikke var der, så det er jo et klart ankepunkt da det kommer andre projektorer på markedet som har vesentlig mindre screendoor problemer.

Uansett for min del så står det mellom Z3 og HS-50... forhåpentligvis står en av de på hylla i løpet av uka

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dette min CRT killer? Skal jeg droppe G90 planene? Hmm.... Kunne vært greit å ha noe mindre i taket enn et 110kg "monster", men da skal HS'en være sabla bra

B.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Blir dette min CRT killer? Skal jeg droppe G90 planene? Hmm.... Kunne vært greit å ha noe mindre i taket enn et 110kg "monster", men da skal HS'en være sabla bra

B.
    Skal nok mye til for at de som like CRT vil bli fornøyd med LCD, men det er ingen tvil om at WSR er svært fornøyd, men jeg har lest mange positive 'reviews' før av ting som når man har sett på det selv ikke har sett like bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.

B.
    Med tanke på HD, så er ikke 1280x720 høyt nok, for min del. Har sammenlignet test-mønster på 1280x720 DLP mot CRT, og du mister svært mye både horisontal og vertikal oppløsning med ett 1280x720 panel.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med HD mener du da 1920*1080, ikke sant ?

Noen kaller jo 1280*720 for HD.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Med HD mener du da 1920*1080, ikke sant ?

Noen kaller jo 1280*720 for HD.....
    I USA så ligger 720x480 også under HD-standarden. Fox sender i 480p.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså Per, du er oppe tidlig i dag, kanskje på tide å teste litt skikkelig HD i dag da:-)? Er det noen som vet når HS51 er tilgjengelig her i Norge?

B.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    480p blir ikke regnet som HDTV men EDTV (enhanced definition TV).

Ellers er også 720p regnet som HDTV.

Her kan dere lese mer om det:

http://www.projectorcentral.com/video_signals.htm

Det har visstnok blitt enighet i Europa om at 720p blir det nye HDTV formatet i europa så gjenstår det å se om noen begynner å sende i 1080i også.

Når det gjelder SD på LCD er det for meg ett ikke eksisterende problem, ihvertfall på prosjektorer med 1280x720 oppløsning og høyere. Man må jo sitte klistret til skjermen for å se det.

Det er vel heller VB som er det store ankepunktet på LCD. Selv ser jeg lite til det på min Z2, men er litt innimellom.

HS50 troner på toppen av oppgraderingslisten (hvis jeg er flink greier jeg å vente til D5 panelene kommer til neste høst, med 50 % økt kontrast :shock: . Hmm da snakker vi om 6000 i kontrast kalibrert :lol: )

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Skal nok mye til for at de som like CRT vil bli fornøyd med LCD, men det er ingen tvil om at WSR er svært fornøyd, men jeg har lest mange positive 'reviews' før av ting som når man har sett på det selv ikke har sett like bra ut.
    I AE700 tråden på AVSforum er det minst et par CRT-eiere som bruker AE700 som alternativ projektor og de er overraskende positive. Det som er litt pussig er at de ikke har noen direkte negative kommentarer om kontrast og sortnivå. Det er pikselering og noe manglende 3D-følelse som er ankepunktene.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...76#post4522876
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...45#post4522345

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    I AE700 tråden på AVSforum er det minst et par CRT-eiere som bruker AE700 som alternativ projektor og de er overraskende positive. Det som er litt pussig er at de ikke har noen direkte negative kommentarer om kontrast og sortnivå. Det er pikselering og noe manglende 3D-følelse som er ankepunktene.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...76#post4522876
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...45#post4522345

John Roger
    Joda, men det er mange crt-eiere som egentelig ikke ser på ting som jeg ser på ting ihvertfall. Har vært hos mange crt-eiere som nå er digital-eiere, og de hadde sortnivå skrudd opp på grått nivå selv når de hadde crt.

Og mange tidligere crt-eiere kjøpte det ikke på grunn av at det var crt, men at det var rimelig.

Har fortsatt til overs å finne en 'die-hard' crt-bruker som har konvertert til digital. Jeg synes det er mange bra digital-projectorer, men personlig så foretrekker jeg crt av ulike årsaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    480p blir ikke regnet som HDTV men EDTV (enhanced definition TV).

Ellers er også 720p regnet som HDTV.

Her kan dere lese mer om det:

http://www.projectorcentral.com/video_signals.htm

Det har visstnok blitt enighet i Europa om at 720p blir det nye HDTV formatet i europa så gjenstår det å se om noen begynner å sende i 1080i også.

Når det gjelder SD på LCD er det for meg ett ikke eksisterende problem, ihvertfall på prosjektorer med 1280x720 oppløsning og høyere. Man må jo sitte klistret til skjermen for å se det.

Det er vel heller VB som er det store ankepunktet på LCD. Selv ser jeg lite til det på min Z2, men er litt innimellom.

HS50 troner på toppen av oppgraderingslisten (hvis jeg er flink greier jeg å vente til D5 panelene kommer til neste høst, med 50 % økt kontrast :shock: . Hmm da snakker vi om 6000 i kontrast kalibrert :lol: )
    Før vi har regulære HD-sendinger i Norge(les: Nrk og TV2), så har nok ihvertfall jeg tatt i bruk gå-stol. Er vi optimistiske så har vi kanskje en del tilbud om 5-10 år.

(PS! Fox lister sine sendinger i 480p som HD. De irriterer ganske mange amerikanere).

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •