Sony VPL-HW10 vs Sony HW15 projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HW10 vs Sony HW15 projektor

Noen som har erfaring med denne? Er det en god projektor?8-)

Kommet over en som er brukt i 2 måneder (300 timer), til 9000,-

Er det ok pris? Godt kjøp? Evt bedre forslag?:grin:

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 og bare brukt i 2 måneder må være et kjempekjøp spør du meg.

Kjøpte en slik selv i November i fjor og mener nyprisen da var på rundt 17.000!

Kjempeprojektor.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne oppimot Sony HW-15, inkl. lerret (106" procurveHD) HDMI kabel og proffkalibrering fra avshop.no til 30.000,-
    Den er jo ny

Prisforskjellen er jo ca 10.000,-

Er det verdt de 10 lappene ekstra for HW-15 (pluss att den er splitter ny) og alt nytt og kalibrert i en og samme pakke?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen formeninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, du bør nesten sjekke de ut IRL.
    Det er veldig forskjellig hva folk vektlegger, samt folk har forskjellige krav til hva som er "supert", hva som er "ok", etc.

Husk også at en prosjektor til 30.000 er like verdiløs om 2-3 år, som den til 15.000, så avskrivningstiden er jo en helt annen.

Vil nok tro den billigere av de fungerer fint for de fleste, men jeg anbefaler deg å teste begge to, helst på samme sted/i samme rom.

Man kan forøvrig kalibrere prosjektor ved hjelp av skjermkalibrator og et gratisprogram som jeg ikke husker navnet på. Hvor bra resultatet blir, vs proff utstyr, vet jeg ikke. Det er bla.a. pantone og mange andre kalibratorer man kan bruke. (det er veldig mange som har tilgang til slikt via jobben, vil jeg tro).

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei, du bør nesten sjekke de ut IRL.
    Det er veldig forskjellig hva folk vektlegger, samt folk har forskjellige krav til hva som er "supert", hva som er "ok", etc.

Husk også at en prosjektor til 30.000 er like verdiløs om 2-3 år, som den til 15.000, så avskrivningstiden er jo en helt annen.

Vil nok tro den billigere av de fungerer fint for de fleste, men jeg anbefaler deg å teste begge to, helst på samme sted/i samme rom.

Man kan forøvrig kalibrere prosjektor ved hjelp av skjermkalibrator og et gratisprogram som jeg ikke husker navnet på. Hvor bra resultatet blir, vs proff utstyr, vet jeg ikke. Det er bla.a. pantone og mange andre kalibratorer man kan bruke. (det er veldig mange som har tilgang til slikt via jobben, vil jeg tro).
    Sku gjerne gjort de, men er litt vanskelig og låne de to projektorene...
    Men, begge har gjort det meget bra på tester, så begge er jo gode kandidater.
    + er jo at HW15 er ny fra butikk, inkl. alt som skulle trenges (da også alle garantier og utvidet pæregaranti etc):wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Sku gjerne gjort de, men er litt vanskelig og låne de to projektorene...
    Men, begge har gjort det meget bra på tester, så begge er jo gode kandidater.
    + er jo at HW15 er ny fra butikk, inkl. alt som skulle trenges (da også alle garantier og utvidet pæregaranti etc):wink:
    Reklamasjonen følger produktet uansett, så det er uvesentlig om en annen enn deg har kjøpt den.

Det eneste er jo følelsen av å være første til å besudle et produkt med fingermerker og denslags.

Jeg ville sjekket begge i projector calculatoren her:
    Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Tast inn dataene, dvs hvor stor skjerm vil du ha, lengde til lerret, etc. så ser du om de klarer å oppnå det du vil. La oss si du vil ha minst 100" bilde, så kan jo det alene muligens være noe som begrenser ditt utvalg. (jeg har ikke sett om de har samme throw).

Snakk med lokale hifisjapper, kanskje de har begge på utstilling.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjonen følger produktet uansett, så det er uvesentlig om en annen enn deg har kjøpt den.
    De viste jeg vel egentli

Det eneste er jo følelsen av å være første til å besudle et produkt med fingermerker og denslags.
    Ja de er jo akkurat det, er jo stort sett ingenting som er bedre

Jeg ville sjekket begge i projector calculatoren her:
    Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Tast inn dataene, dvs hvor stor skjerm vil du ha, lengde til lerret, etc. så ser du om de klarer å oppnå det du vil. La oss si du vil ha minst 100" bilde, så kan jo det alene muligens være noe som begrenser ditt utvalg. (jeg har ikke sett om de har samme throw).

Snakk med lokale hifisjapper, kanskje de har begge på utstilling.
    Har leket meg litt med kalkulatoren, å etter mine forhold så ser de ikke ut til å ha allverdens betydning om det er HW10 eller HW15, annet en att bilde på HW15 kanskje har et generelt litt bedre bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •