Gamle Flaggskip vs nye (innstegs)projektorer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HD1 har et meget godt sortnivå, men mangler jo korrekte farger som HW15 delvis stiller med og TW4400 leverer nærmest perfekt etter kalibrering. HD1 leverer oversaturerte farger, som for mange for øvrig ikke oppleves som "feil", heller mer "kinoaktig". Jeg foretrekker imidlertid stort sett "korrekte" farger, men husker jo jeg var svært godt fornøyd med HD350 i sin tid til tross for oversatureringen.

HD1 er med andre på ingen måte et dårlig valg, og du KAN jo velge å fikse fargerommet ved bruk av en ekstern video-equalizer / prosessor da (som pr. dato koster deg 10.000+, men sikkert faller i pris etterhvert...).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å supplere:
    HD1 har som nevnt bra sortnivå, og veldig god dynamikk i mørke scener. Men det er også alt den virkelig er god på. Både HW15 og TW4400 har langt bedre dynamikk i lyse scener, og sistnevnte er som nevnt også fargekorrekt.

Det som bør være avgjørende for valget her, er individuelle prioriteringer. Er man "sortnivå- junkie", som er villig til å ofre dynamikk i den andre enden, da er HD1 fortsatt et veldig godt valg. Prioriterer man også litt "punch" i lyse scener, så er HW15 og TW4400 et bedre valg.

Husk også at HD1 også har relativt skjemmende "lyse hjørner" i de mørkeste scenene, noe mange oppfatter som et irritasjonsmoment. HW15 på sin side, har helt feil rødfarge, og er generelt litt feilsaturert. TW4400 har en iris som enkelte oppfatter som irriterende (støymessig), men den kan selvsagt deaktiveres hvis man er villig til å ofre litt av det dypeste sortnivået.
    Ingen er perfekte, og individuelle prioriteringer bør vektlegges ved et eventuelt valg blant disse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat noe flaggskip, men jeg har en TW-2000 som ikke er kalibrert og selv om jeg ikke ser veldig mye på film er mangel på kalibrering et irritasjonsmoment.

Jeg vurderer enten å få kalibrert denne eller å kjøpe en ferdig kalibrert TW-5500. Spørsmålet er derfor hvor mye bedre 5500 er ift. 2000 gitt at begge er kalibrert?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare for å supplere:
    HD1 har som nevnt bra sortnivå, og veldig god dynamikk i mørke scener. Men det er også alt den virkelig er god på. Både HW15 og TW4400 har langt bedre dynamikk i lyse scener, og sistnevnte er som nevnt også fargekorrekt.

Det som bør være avgjørende for valget her, er individuelle prioriteringer. Er man "sortnivå- junkie", som er villig til å ofre dynamikk i den andre enden, da er HD1 fortsatt et veldig godt valg. Prioriterer man også litt "punch" i lyse scener, så er HW15 og TW4400 et bedre valg.

Husk også at HD1 også har relativt skjemmende "lyse hjørner" i de mørkeste scenene, noe mange oppfatter som et irritasjonsmoment. HW15 på sin side, har helt feil rødfarge, og er generelt litt feilsaturert. TW4400 har en iris som enkelte oppfatter som irriterende (støymessig), men den kan selvsagt deaktiveres hvis man er villig til å ofre litt av det dypeste sortnivået.
    Ingen er perfekte, og individuelle prioriteringer bør vektlegges ved et eventuelt valg blant disse.
    Jeg er enig i det du skriver Jeg vil i tillegg legge til at det ikke er vanlig at såpass gamle projektorer som HD1 står seg såpass godt mot dagens projektorer. HD1 kan nok derfor sies å være unntaket som bekrefter regelen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Ikke akkurat noe flaggskip, men jeg har en TW-2000 som ikke er kalibrert og selv om jeg ikke ser veldig mye på film er mangel på kalibrering et irritasjonsmoment.

Jeg vurderer enten å få kalibrert denne eller å kjøpe en ferdig kalibrert TW-5500. Spørsmålet er derfor hvor mye bedre 5500 er ift. 2000 gitt at begge er kalibrert?
    Selv om TW2000 er en bra projektor så er TW5500 en vesentlig oppgradering. Den er rett og slett bedre på alt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •