DVE Kalibrering av BenQ W5000 med PS3, mens film blir sett via PopcornHour...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVE Kalibrering av BenQ W5000 med PS3, mens film blir sett via PopcornHour...

Som tittelen sier, så skal jeg kalibrere min nyinnkjøpte W5000 i kveld, er rimelig førnøyd med bildekvaliteten som den er nå....så dette MÅ jo bare bli bra :-D
    Men jeg har ikke Bluray spiller så skal bruke PS3`en til dette. 95 % av all DVD\Bluray blir avspilt gjennom PopcornHour A-110 . Vil jeg da få full utnyttelse av kalibreringen gjennom Popcorn`en? Er ikke noe dataekspert men mulig det lar seg gjøre å rippe DVE platen å lagre den på Popcorn`en for da å kalibrere derfra?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    A-110en din skal i utgangspunktet ha eksakt samme bildeinfo som PS3en. Et par fallgruver er det imidlertid;

1. Pass på å bruke samme inngang, oppløsning og refresh som fra PS3en, kalibreringer lagres ofte på spesifikke innstillinger / innganger (tror det er slik for W5000en også...).

2. Forsikre deg om at A-110en står justert til "video" (16-256 nivåer), ikke "PC", (0-255 nivåer), da dette vil endre justeringene du foretar deg for brightness og kontrast på DVE. Dette forutsetter selvsagt at PS3en står korrekt stilt inn ved kalibrering. Begge deler vil i utgangspunktet gi et korrekt sluttresultat for øvrig, men det greieste er helt klart å velge "video"-nivået, da det uansett ikke foreligger informasjon utenfor 16-235 nivåer på videokilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for et meget utfyllende og bra svar, om en litt gresk
    Tror jeg tar med laptopen ned i kinoen når jeg sjekker disse tingene så jeg husker det...hehe. Men uansett hørtes det ut som om det skulle gå greit å få kalibrert oppimot Popcorn`en

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tilleggspørsmål: På Popcornen stod "colorspace" på 16-235 som skulle være riktig. Men hva skal jeg sette "videoutgang" og "franerate Sync" til? Er jo et hav å velge i på "videoutgang". På 1080p er det mange Hz å velge i , fra 24 til 60 ( ange imellom). Dette høres sikkert litt amatørmessig ut, men dette er gresk for meg. Har MYE å lære......begynner å like dette forumet Jeg satte Videoutgang til 1080p 24Hhz og Framerate Sync til NTSC\PAL\24p....uten å våte at dette skal være rett,men bilde er det hvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det avhenger jo av hvilket format du velger å sende signalet fra mediaspilleren din. 1080P@24FPS er vel det mest naturlige i så måte...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare rippe DVE, og kjøre den via Popcorn, og ta kalibreringen derfra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kalibrert BenQ`en så godt jeg kan....HELT RÅTT BILDE ;-)
    Menne...litt offtopic dette her, fant ingen god plass å poste dette så legger den bare her. Moderator får evnt flytte den om ønskelig:
    Holder på å legge inn trailer snutter av mine dvd`er og bd som ligger på Popcorn`en. Filene kalles ".mov", disse er det bra kvalitet på men lyden funker ikke.....WHAT TO DO???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konvertere de til avi eller mkv?