Sony VPL-HW20 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 187

Tråd: Sony VPL-HW20

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utenom justering av farge, kontrast osv så er der jo ett hav av innstillinger... effekt på lamep, fargetemp, iris, "billedmodus" osv så hva som er "std" innstillinger og dermed OK er ikke godt å si

Bilde er helt greit det som det er, men dersom jeg med enkle triks kan få det endel bedre hadde det ikke gjort noe

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iris Auto1
    lampemodus High
    contrast 88
    color 48
    colortemp Warm1
    sharpness 0 (min)
    gamma off (hvis rommet tillater gamma på ca 2.2)
    fargerom Normal
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Gorm, da skal jeg prøve det ikveld!

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw20'en som jeg nettopp kjøpte brukt, og som jeg er veldig fornøyd med, ble hos forrige eier proffkalibrert av Gorm. Nå er jo projektoren i nye omgivelser. Gjør jeg lurt i å beholde kalibreringsinnstillingene som ble gjort hos forrige eier, eller bør jeg gå tilbake til standardinnstillingene som nevnt i denne tråden?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm pleier vel å lagre kalibreringen på flere minneposisjoner? Da kan du jo slette den ene minneposisjonen, så kan du se forskjellen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis omgivelsene er veldig annerledes, eller du benytter en annen type lerret, er ikke projektoren lengre "kalibrert". Standard innstillingen er heller ikke kalibrert til dine omgivelser, og høyst sannsynlig er den langt mer "off". Ny kalibrering er selvsagt det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med Projector.

Hei. En kamerat av meg som har kjøpt en VPL-20 av dere for noen år siden ringte å spurte meg om et problem. På grunn av Tordenvær hadde han tatt ut Kontakt. Da han satte den i igjen fekk han ikke startet Projektoren igjen.Den går igjennom statrprosedyre men slår seg av før den er ferdig. Lyset for lamp cover blinker vistnok rødt og kan muligens være et spor i den sammenheng. Noen som har hatt tilsvarende problem eller har noen forslag til løsning. Jeg har selv HW15 og har aldri hatt annet problem enn filterengjøring.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv er inne på så kan det nok ha noe med lampen å gjøre siden lamp cover blinker. Står det ikke noe om hva det kan være i manualen? Hvis ikke dere finner ut av det så ta kontakt med service avdelingen til sony. Firmaet som solgte projektoren bør kunne hjelpe til med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, byttet for litt siden ut min VPL -HS20 pga tilsvarende problem. Etter den hadde stått i sommerferien med støpselet ute så ville den ikke starte opp igjen. Startet liksom og skrudde seg av rett etterpå. Etter endel forsøk så jeg at det blinket raskt i en liten lampe, og etter søk i manualen så indikere dette elektronikk problem. Lot den stå hele dagen så prøvde jeg igjen på kvelden, da kom den igang men gikk av etter 10-20 minutt... Tenkte den var kapittel da, men etter den stod i til dagen (eller var det 2) etter, så startet den fint igjen, og virket helt fint i 2 måneder. Bestemte meg uansett å bytte til HW30, men har den gamle i "backup" om jeg ikke tilfeldigvis ser noen som vil kjøpe den rimelig.
    Virker som det er en slags backup kondensator eller noe som må lades opp, men vet ikke.

Håper dette kan hjelpe og kanskje den starter etter å ha stått i en stund?..

Roar
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 8000kr for en sony vpl-hw20 som har gått oppunder 1000 timer en grei pris?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten1980 Vis post
    Er 8000kr for en sony vpl-hw20 som har gått oppunder 1000 timer en grei pris?
    Jeg betalte i alle noe tilsvarende for min sist høst, så helt på jordet er det neppe, men det er sikkert mulig å prute den litt ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rakst svar. Du er fornøyd med den eller? Tror jeg får mer for pengene ved å kjøpe hw20 brukt, enn å kjøpe nyere budsjettmodeller som benq w1070 og optoma hd25.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempefornøyd, men jeg har null (bokstavelig talt) sammenligningsgrunnlag. Jeg angrer i alle fall ikke på at jeg gikk for den kontra en ny budsjettmodell, så dersom du ikke har noen erfaring fra før så tror jeg du kommer til å bli godt fornøyd. Husk å legg litt penger i lerret også samt i fornuftig takfeste. Jeg fikk med et jalla takfeste som jeg gjerne skulle ha byttet ut. Hw20 er også mye større enn du sannsynligvis forestiller deg, det er som å ha et lite romskip hengende i taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min har hw50 så jeg har forsåvidt noe å sammenligne med, men forventer ikke at hw20 er i samme liga. Har selv en Infocus in78 så en oppgradering blir det uansett. Tenker på et grått dreamscreen lerret. Har god lyskontroll i rommet så forholdene skal ligge til rette for gode opplevelser. Kan leve med at prosjektoren er stor. Stille, stor og bra fremfor liten og støyende som in78.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe? Jeg har en Hw20 som nå tidvis plutselig er veldig mørk i mørke scener. Jeg bruker den en del til ps4 og sitter med et inntrykk av at den gjør projektoren ekstra mørk når det er mye mørkt rundt. I lyse områder ser innstillingene bra ut, men dersom jeg for eksempel går til innstillingsskjermer som er ment som hjelpemiddel til å justere lysstyrke hvor et felt er grått mens andre felter er sorte så opplever jeg nå at alt nå er sort kontra tidligere hvor de grå feltene akkurat var synlige. Pæren i projektoren har gått ca 1350 timer. Jeg frykter at projektoren som er kalibrert av Gorm mens den var hos forrige eier kanskje har blitt resatt da mamma satte seg på fjernkontrollen. Jeg sitter med en følelse av at problemet kommer og går litt, men kan ikke si dette med sikkerhet.

Uansett, er det noen som har en idé om hva dette kan være for noe?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet du beskriver er veldig diffust. Det første som slår meg er at lampen synger på siste verset. 1350 timer er ganske respektabelt, selv om lanpen også i mange tilfeller holder lenger.

At moren din resatte alle instillinger når hun satte seg på fjernkontrollen har jeg ikke så mye tro på. Det skal nok noe mer til
    Har du eks. testet å sette høy lampespenning, for å se om det hjelper (dersom den ikke allerede satt til dette).

Sitat Opprinnelig postet av calla1983 Vis post
    Noen som kan hjelpe? Jeg har en Hw20 som nå tidvis plutselig er veldig mørk i mørke scener. Jeg bruker den en del til ps4 og sitter med et inntrykk av at den gjør projektoren ekstra mørk når det er mye mørkt rundt. I lyse områder ser innstillingene bra ut, men dersom jeg for eksempel går til innstillingsskjermer som er ment som hjelpemiddel til å justere lysstyrke hvor et felt er grått mens andre felter er sorte så opplever jeg nå at alt nå er sort kontra tidligere hvor de grå feltene akkurat var synlige. Pæren i projektoren har gått ca 1350 timer. Jeg frykter at projektoren som er kalibrert av Gorm mens den var hos forrige eier kanskje har blitt resatt da mamma satte seg på fjernkontrollen. Jeg sitter med en følelse av at problemet kommer og går litt, men kan ikke si dette med sikkerhet.

Uansett, er det noen som har en idé om hva dette kan være for noe?

17. Takk calla1983 takket for denne posten
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbakemelding Ak. Ja, det er ganske diffust, men det er nok mest fordi jeg selv ikke helt har klart å identifisere om det er noe som kommer og går eller om det er noe som er permanent. På meg kan det virke som om det er en slags form for dynamisk greie som gjør at han senker lyset for å få et dypere sortnivå i mørke scener. Problemet er bare at det blir for mørkt. Jeg skal se om jeg kan feilsøke noe mer i dag. Problemet løses for så vidt midlertidig ved å sette opp brightness, men da blir lyse scener veldig utvasket. Jeg er fristet til å gjøre en fabrikkreset, men i og med at den er proffkalibrert og jeg ikke har tallene så har jeg ikke noe lyst til det heller.

Er det slik at lampen gradvis blir svakere, det er ikke slik at den går med et smell som vanlige lyspærer?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som i den anledning har erfaring med disse:

Sony Projector Lamp VPL HW20A Original Bulb with Replacement Housing | eBay

Står at det er original pære i et kompatibelt hus.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calla1983 Vis post

Orginal lampe koster 2899,- hos AVShop og da har du garanti, den du viser til havner fort på omtrent det samme med mva og frakt så jeg hadde ikke giddet å kjøpe den...

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •