Sony VPL-HW20 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 187

Tråd: Sony VPL-HW20

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje vente litt med å bestille hw20 da, sjøl om 3D ikke blir noe prioritet her.

Mye ekstra å hente på å få kalibrert pj her hjemme, enn full kalibrert fra avshop?

Er det noen særlige konkurenter til hw20 å tw5500 ute på markedet nå?

Som jeg har skrevet før, så imponerte hw20 stort på Triaden, når den var mot de dyrere pj-ene, å skjønte ikke da hvorfor det er noen grunn til å betale 30k mere for en pj.

YNWA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, jeg ser du skrev til han som lurte på om tw5500 var best enda.

Hvilken av hw20 å den tw5500, vil passe best, når den kommer til å bli brukt mye på fotballtitting på tv å ps3 spilling.

YNWA

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkurransen er vel stort sett kun mellom de to. For andre projektorer i samme prisklasse, som også innehar tilsvarende egenskaper, det er det dårlig med.

Priser på kalibrering aner jeg ikke noe om, det må du nesten sjekke med butikken du handler i.

Når det gjelder visningen på Triaden, så har nok VW90 et par kort gjemt oppe i ermet, bare rommet blir mørkt nok. ;-) Må innrømme at det ikke var spesielt stort grunnlag for prisforskjellen, når de ble satt opp side om side i et rom med heller dårlig lyskontroll.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Gorm, jeg ser du skrev til han som lurte på om tw5500 var best enda.

Hvilken av hw20 å den tw5500, vil passe best, når den kommer til å bli brukt mye på fotballtitting på tv å ps3 spilling.

YNWA
    Tja, til fotball og spill er jo interpoleringen i TW5500 helt rå da. På den annen side, dersom du skal benytte grå lerretsduk, syns jeg personlig TW5500 blir litt blass når bildet overstiger 100 tommer. Noe særlig over 100 tommer ville ikke jeg valgt i hvert fall. Med maskert rom, og hvit lerretsduk, er det selvsagt ikke noe problem.
    Har du derimot ikke fullmaskert rom, holder jeg en knapp på HW20 og grå duk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg trenger et takfeste til HW20 som skal inn i min kino.
    Hva er egentlig den store forskjellen på CHIEF MFG RPA Basic og CHIEF MFG RPA Elite, og har evt. forskjeller noen praktisk betydning til min HW20?

Er Mini-utgavene for små til HW20? De tåler vel vekta, men er armene store nok?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har ikke testet det "basic" takfestet, så jeg er jammen litt usikker. Spør selger, de burde kunne svare på om det rimelige festet har rekkevidde nok. Tror ikke det er noe problem med rekkevidde på HW20, for den har jo ikke allverdens avstand mellom feste-hullene?

For å gi et svar på dette:
    Forskjellen på Basic og Elite er hvor enkle de er å stille inn. Basic har kun en settskrue man løsner, for så å stille inn pitch, roll og Yaw for hånd.'
    Elite har justeringsskruer slik at man får justert 100% riktig. I tillegg kan Elite låses med nøkkel.

Jeg bestillte Elite for å slippe å angre når jeg står der med basic og ikke får justert inn de siste 2%, jeg ser for meg at det er lett å flytte posisjonen en mm eller to når man strammer til settskruen samtidig som man skal holde festet i riktig posisjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den oppklaringen. Bruker Elite selv, forrige utgave riktig nok.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

Lurer på pj på stuen, og har en nogenlunde lys stue (lyse vegger,tak etc), men har ellers svarte gardiner for å få de så mørkt som mulig i rommet...

Har dermed tenkt på Sony HW20, da den er vel best i et slikt rom kontra Epson 5500?
    Kombinert med DynaGray Tab motorisert lerret fra Dreamscreen, Full proffkalibrering hos Avshop...

Vil dette være et godt valg, og pj/lerret kombo?

Velger motorisert pga, tv'n blir hengende på vegg bak lerret:-D

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvor mye poeng det er å kjøpe kalibrering på HW20 fra Avshop, ettersom rommets farger og reflekser spiller så mye inn på bildet. Så vidt jeg forstår av denne og andre tråder er HW20 temmelig godt kalibrert fra fabrikk (ingen store avvik, slik som HW15), og kan ikke en kalibrering hos Avshop f.eks. dytte fargerommet ut i en annen, men også feil, retning når man får prosjektøren i hjemmet?
    Er det noen som kan gi meg råd?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt kan aldri påvirke fargerommet fra projektoren, til det vil en refleksjon fra rommet innhold alt for lite lys. Kikk inn i linsen på projektoren, kontra refleksjoner fra rommet, så skjønner du fort at refleksjonene er ubetydelige.
    Det refleksjonene har stor betydning på, er "utvasking" av de mørkeste områdene på lerret (gitt at det også er lyse objekter i samme "frame"). Man må altså tilpasse gamma og projektorens lysutbytte i forhold til beskrivelse av rommet og lerretet som skal brukes.
    Fargerom og fargetemperatur har bare en "fasit", og påvirkes kun av lerretet. Hvis lerretet farger bildet, er lerretet etter min mening ikke egnet som lerret. ;-)
    Unntaket er rom der flater innen synsfeltet inneholder sterke farger. La oss si at veggen bak lerretet har en kraftig rødfarge, og at denne pga refleksjoner eller ambient lys er oppslyst mens du ser film. Da vil man måtte kompensere med med tilpasset kalibrering. Det vil si at man må kalibrere projektoren til "feil fargetemperatur", fordi øynene dine i utgangspunktet blir lurt av den røde veggen. Dette er imidlertid en vanskelig oppgave, da den må tas på øyemål. Måleutstyret vil nemlig ikke bry seg om annet enn det feltet på lerretet som det er satt til å måle på. Dette er også grunnen til at sterke farger, og spesielt rødt, er bannlyst i en seriøs hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Takk for svar! Slik jeg forstår er det du som kalibrerer prosjektørene for Avshop? Forstår jeg det slik at man gir beskjed om omtrentlig farge på vegger og tak, samt lerretspesifikasjoner slik at du kompenserer gamma og lysutbytte ut i fra det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel ikke "håpløst" å se fotball, hockey på HW20 eller? vil det bli mye hakking i bildet?

Har den slik motion flow, som det står at hw30 har?

Er jo maaaaange filmen man kan kjøpe for den prisforskjellen det er på de to.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har hatt projector fra før med motionflow vil du kanskje ikke savne det.

Men har man først sett hva dette gjør med bildet vil man aldri klare seg uten

Den utrolige roen det er over bildet på VW projectorene er avhengighetsskapende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra før bare hatt en Infocus, ja, 4505 eller hva den het da, så ikke hatt pj på mange år nå, å den så jeg lite fotball på, var mest bare film da.

Ser jo masse fotball nå, så er jo kjipt å kjøpe en pj, som ikke takler det bra, å så vil jeg ha en stillegående en, pga den kommer nære hodet.

Må man gå for HW30 da, siden den har motionflow, noe 20 ikke har, eller?
    Å vil HW30 bli omtrent like stillegående tru, eller blir det mere bråk, pga mere lysutbytte på den, vist det har noe med støyen å gjøre da..

papaHet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Takk for svar! Slik jeg forstår er det du som kalibrerer prosjektørene for Avshop? Forstår jeg det slik at man gir beskjed om omtrentlig farge på vegger og tak, samt lerretspesifikasjoner slik at du kompenserer gamma og lysutbytte ut i fra det?
    Jeg tror egentlig ikke at du kan forvente å få et direkte svar på dette. avshop.no er en kommersiell aktør som ikke må blandes inn i forumets "idealistiske" virksomhet. Men bruk google, så finner du nok svar på spørsmålet ditt.

Ellers så får du svar på det du lurer på angående systemkonfigurasjon her:

AVshop <font color="#ff0000">Utfyllingsskjema for kalibreringsdetaljer</font> / AVshop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, første innlegget mitt på forumet til tross mye titting og lite kunnskap, men forholdsvis litt over gjennomsnittet interressert hehe.

Hvordan ligger det egentlig ann med denne projektoren, kommer den til å bli byttet ut av en nyere modell til høsten? (ja jeg er klar over hw30-modellen, men jeg tenker rundt 20 000 kroners klassen).

Grunnen til at jeg spør om dette er pga jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, har lest en del positivt om denne, men kjipt å kjøpe noe som er "ifjor-året's" modell rett etter enn har kjøpt noe nytt. Holder på å fikse opp loftet, lovet meg selv en hjemmekino (tilfluktsrom ifra høna's besøkende venner) som jeg kan slappe av i når jeg kommer hjem fra jobb.

Ken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, denne lever ved siden av hw30 som et alternativ for de som ikke ønsker 3D. Sony kommer også med en ny i øvre segmentet, men ingen ny hw20. Altså fortsatt et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man tak i denne noe sted nå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lengre i salg nei. Det var en liten periode med overlapping, før det var tomt for HW20.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har tips til hva innstillinger en bør bruke på en HW20?

Har ikke utstyr til kalibrering og har egentlig lite peiling på dette med billedkalibrering så hadde satt stor pris på litt hjelp fra noen som har en OK kalibrert HW20!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er det noen som har tips til hva innstillinger en bør bruke på en HW20?

Har ikke utstyr til kalibrering og har egentlig lite peiling på dette med billedkalibrering så hadde satt stor pris på litt hjelp fra noen som har en OK kalibrert HW20!
    Umulig å gi noe konkret tips her.
    Den er ok kalibrert fra fabrikken, så ingen instillinger trengs i utgangspunktet. Men ta standpunkt i om du ønsker full eller lav lampespenning.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •