Sony VPL-HW20 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 187

Tråd: Sony VPL-HW20

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    En Fransk test av HW20 (er vel litt om X3 der også), oversatt til Engelsk:

Google Oversetter
    "Denne modellen er vår referanse 2D projektor for vår fremtidige tester."

Franskmennene var i alle fall imponert.

Ingenting er som å lese en god test når en selv eier produktet. Føler at det blir ENDA bedre.

Enig i fillraten. Er ekstremt rått, du må lete etter pikslene på lerretet!

Har aldri gjort et så bra kjøp våger jeg å påstå.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tenker å kjøpe en HW20, og for det meste bruke den til film.
    Men jeg lurer på hvis jeg skulle finne på å se en fotball kamp på den, hvordan blir resultatet da?
    For eksempel så måtte jeg levere tilbake en topp modell LCD TV fra LG, fordi når det ble veldig mange synlige "digitale firkanter" i bildet, spesielt mot tribune og reklameskiltene. Dette ble jo selvsagt mye bedre når jeg fikk byttet til plasma.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HW20en er overlegen det meste som finnes av TVer på bevegelsesprosessering og håndtering av raske panoreringer. Når det henvises til "hakking" er dette på 24FPS-film der projektoren gjengir dette ihht kilden, uten bruk av interpolering / FI (men selvsagt med pulldown, hvilket vil si at hver frame vises fire ganger i sekunder, eller 96 ganger totalt).

Hvis du kjører et 50Hz TV-signal ligger begrensningen i langt større grad i selve kilden (PVR-boksen) enn i projektoren.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Her er eksempel på fargetemperatur "rett ut av esken", på noen av de HW20 jeg har kalibrert de siste tre dagene
    serienr 1001250
    Sony VPL-HW20-serienr-1001250-jpg
    Da har jeg hatt akkurat denne i hus i en ukes tid og fått sett noen filmer og TV serier.
    HW20 er en stor oppgradering fra HW10 som jeg har hatt i ca 2 år. Lyse senere er mye lysere og har mye mer smell i bildet, samtidig som det er flere detaljer i de mørke senene. Det virker også som om den dynamiske irisen jobber mer sømløst.
    Gorm har gjort en utmerket kalibreringsjobb og fargene sitter som ett skudd(uten at jeg har målt dette).
    Føles som om jeg har fått en 100" plasma på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HW20en er overlegen det meste som finnes av TVer på bevegelsesprosessering og håndtering av raske panoreringer. Når det henvises til "hakking" er dette på 24FPS-film der projektoren gjengir dette ihht kilden, uten bruk av interpolering / FI (men selvsagt med pulldown, hvilket vil si at hver frame vises fire ganger i sekunder, eller 96 ganger totalt).

Hvis du kjører et 50Hz TV-signal ligger begrensningen i langt større grad i selve kilden (PVR-boksen) enn i projektoren.
    Ok, takk for det
    Det bringer meg til spørsmål 2:
    Siden jeg prioriterer film, ønsker jeg å kjøpe ett 2.35:1 lerret, men for å endre til 16:9 uten å bruke lens shift, krever det at prosjektoren er plassert i senter for lerretet?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BTB
    Ok, takk for det
    Det bringer meg til spørsmål 2:
    Siden jeg prioriterer film, ønsker jeg å kjøpe ett 2.35:1 lerret, men for å endre til 16:9 uten å bruke lens shift, krever det at prosjektoren er plassert i senter for lerretet?
    Det er korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Men hvis dette er et 24fps problem (typisk BD?), hvordan løses dette på f.eks. en LG plasma kontra HW20?
    Vil jeg få en dårligere opplevelse på HW20'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BTB
    Men hvis dette er et 24fps problem (typisk BD?), hvordan løses dette på f.eks. en LG plasma kontra HW20?
    Vil jeg få en dårligere opplevelse på HW20'en?
    På TV-er er ofte interpolering godt brukt.

Som lygren skriver, vises samme bildet 4 ganger i sekundet (som blir 96Hz), interpolering vil da si at det "beregnes" frem nye bilder slik at de fire bildene ikke blir like. Bildebehandleren i TVen kalkulerer seg frem til forskjellen mellom to ulike frames og legger nye frames i mellom. Dermed vil bildet oppleves som enda mykere. Ikke alle TV-er som klarer dette like godt, dette ser en som pixelering på bildet eller hakking. Å kalle 24p hakking som et problem blir feil, mer enn preferanse eller ikke. Har du sett en Samsung TV med interpolering på max så ser enhver spillefilm ut som om du har filmet med kameraet ditt selv.

Da antar jeg at HW20 viser vanlig PAL video (25Hz/50Hz) som 100Hz bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svarene jeg har fått, de har ledet meg til å bestille en HW20

Men når jeg bestillte så kom jeg til nok en spørsmål, he he
    Jeg ønsket å kalibrere prosjektoren i henhold til grått lerret, men hva skjer da hvis jeg ønsker å prøve med et hvitt lerret ved en senere anledning, er det noen "standard" verdier man da kan endre på, eller kan jeg bare droppe muligheten til å endre til hvitt lerret?
    Jeg har ingen mulighet for å rekalibrere den, pga null egen kompetanse på dette området....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all hovedsak er det lysstyrken og gamma som påvirkes av lerretsvalget. Det vil si, om man kalibrerer med utgangspunkt i øko-modus, eller med full spenning på lampen. Videre er det hvilken gammarespons som er å foretrekke, noe som er ganske enkelt på HW20, da den kun har forhåndsdefinerte gamma innstillinger.
    Størrelsen på lerretet, samt en beskrivelse av rommet, vil også påvirke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW20 i hus og sikler på elite screens 120" 16:9 rammelerret Hadde egentlig tenkt å gå for 108", men der er det hull i kompletts vareutvalg gitt. For å få til så stort bilde som 120" må jeg nok plassere prosjektoren nærmere bakveggen enn de anbefalte 30cm i manualen. Har det egentlig noen praktisk betydning? Jeg klarer ikke se for meg at ventilasjonen blir så mye dårligere siden det er god plass i alle andre retninger. Noen som kan si om det er galskap eller ikke å plassere nærme bakvegg? Hva er eventuelt absolutt minimum avstand? Jeg får hjem og finmåle hva jeg kan få til. Kanskje jeg må bruke rommet andre veien.

-0Frikk

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke nølt med å plassere projectoren så langt bak som mulig.
    Den suger jo bak og blåser fremme og den avrundede formen gjør jo sånn at man ikke klarer å tette innsuget mot en rett vegg.
    Du må selvsagt bestemme dette selv, men som sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som Arendal skriver, ikke noe problem.

Ellers har vel andre større utvalg enn komplett på lerret (avshop.no?)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke var helt på jordet Da plasserer jeg nærme bakvegg med god samvittighet.

Jeg kommer nok til å montere prosjektoren på hylleknekter på bakveggen. Det er trekt tak og jeg aner ikke hva som skuler seg over der. På lang sikt skal jeg rehabilitere rommet, men foreløpig blir det uforandret.

Ja, er en uendelig mengde lerrett rundtomkring. Det eneste jeg har bestemt meg for er at jeg SKAL hente. Jeg har sett og hørt om så mange transportskader på lerrett sendt med posten at det vil jeg ikke prøve på engang. Og siden jeg bor i Sandefjord er det kjekt å hente på komplett eller netshop.

Alt utenom plassering nærme vegg ble egentlig offtopic så jeg skriver med liten skrift

-0Frikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten skrift hjelper :-)

Hylleknekter? Uten at jeg vet hvilke hylleknekter så høres dette skummelt ut, men regner med at du legger på sponplate og borrer plass til takoppheng festene og kjører muttrer gjennom de. 10kg tung prosjektor i gulvet høres ikke morro ut.

Og ang. posten: spør avshop hvor mange henvendelser de får ang transportskade. Handla min via avshop, kom hel i posten. Husk at også butikken må få lerretet transportert til seg selv på en måte :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Hylleknekter? Uten at jeg vet hvilke hylleknekter så høres dette skummelt ut, men regner med at du legger på sponplate og borrer plass til takoppheng festene og kjører muttrer gjennom de. 10kg tung prosjektor i gulvet høres ikke morro ut.
    Ja, solide greier og skrudde metallskinner til skruehøla i prosjektoren som igjen ligger oppå knektene. Blir mer plundrete å justere plassering enn med spesialmonteringsfeste, men funket greit.
    Skruehøla i prosjektoren er M5, hvis noen skulle lure (slik jeg gjorde).

-0Frikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn, der var min hw-20 bestilt.
    fant ikke noenting om projectorpære til den...er det noen som vet noe?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anderz
    sånn, der var min hw-20 bestilt.
    fant ikke noenting om projectorpære til den...er det noen som vet noe?
    Fikk min HW20 på fredag. Meget fornøyd!!!

Anng lampe, sjekk disse:
    AVshop.no / SONY Lampe VPL-HW10/HW15/VW85
    LMP H201 - Søk hos Prisjakt
    LMP H201 items - Get great deals on Electronics, Cameras Photo items on eBay.com!
    PriceJapan.com

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som selger LMP H201 og Sony bruker samme lampa i mange modeller og det gjør prisen "levelig".

Netonnet og Avshop med flere selger dem blandt annet.

Vær oppmerkosm på at man "må" kjøpe komplett lampe da det ikke er mye vits å kjøpe selve pæra og sette den inn i en brukt reflektor.
    Det er antakelig meget vanskelig å få byttet også.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •