Sony VPL-HW20 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 187

Tråd: Sony VPL-HW20

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, vi snakker her om en scaler til 35K på en projector til 22K.
    Er det bare meg, eller er det ikke noe som skurrer her?

Jeg synes dessuten at fargegjengivelsen på Sony projectorene er bra, i hverfall sammenliknet med JVC og fullt på høyde med Epson sett med det blotte øye.

Greit nok at man kan kalibrere seg frem til ett bedre resultat, men å måtte bruke 150% av prisen på projectoren for å få det til er feil prioritering av ressurser spør du meg.

Jeg sitter spent og venter på tester av VW-90 da jeg regner med at den forbedringen som er fra HW-15 til HW-20 også smitter over på denne ( det er vel egentlig motsatt ), "når det regner på presten så drypper det på klokkeren" som det heter.
    Nei, om jeg hadde valgt HW20 ville jeg uten tvil ha klart meg med min Crystalio. Jeg tenkte da på Lumagen som aktuell sammen med VW90. Som jeg sa i et innlegg lengre opp så vurderer jeg VW90 fremfor HW20 nå og Lumagen prosessoren skal iht annonsen på avshop nå støtte 3d prosessering, så det er sånn den kom inn i bildet. Ellers kan Lumagen Radiance XS modellen se ut til å ha alt det vesentligste om man klarer seg med 4 HDMI inn i stedet for 6. Da sparer man 10 lapper i forhold til XE modellen. Da ender man opp med en VP til 25k og en prosjektor til drøyt 55k, noe som vel ikke behøver å være helt ufornuftig, særlig om man trenger strekk til 2.35.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Nei, om jeg hadde valgt HW20 ville jeg uten tvil ha klart meg med min Crystalio. Jeg tenkte da på Lumagen som aktuell sammen med VW90. Som jeg sa i et innlegg lengre opp så vurderer jeg VW90 fremfor HW20 nå og Lumagen prosessoren skal iht annonsen på avshop nå støtte 3d prosessering, så det er sånn den kom inn i bildet. Ellers kan Lumagen Radiance XS modellen se ut til å ha alt det vesentligste om man klarer seg med 4 HDMI inn i stedet for 6. Da sparer man 10 lapper i forhold til XE modellen. Da ender man opp med en VP til 25k og en prosjektor til drøyt 55k, noe som vel ikke behøver å være helt ufornuftig, særlig om man trenger strekk til 2.35.
    Hva er forskjellen mellom disse modellene? Er det kun innganger eller er det forskjell på bildebikken osv? Ser på disse som meget atraktive når jeg er "avhengig" av et flesibelt opplegg til justering av 2.35:1. Det holder ikke med strekken som er innebygget i projektoren. Og min CII støtter jo ikke 3D, men det gjør jo disse...

Har forresten bestemt meg for VW90 og den blir bestilt i løpet av uken med forhåpentlig levering i neste uke...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med VW90!!

Ellers kanskje like godt å fortsette Lumagen diskusjonen her:http://avforum.no/forum/av-prosessor...diance-xe.html

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HW20 ingen kalibreringsmuligheter?

Handler en HW20 har det altså ingenting for seg å handle proff kalibrering, bortsett fra om man handler boksen som en setter mellom signalene og kalibrerer den. Riktig?

Når da Epson TW4400 har disse kalibreringsmulighetene, også mere ansi lysstyrke etc. Er fortsatt TW4400 et bedre kjøp fullt kalibrert?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gråskalaen vil på HW20, som alle øvrige projektorer som bruker UHP lampeteknologi, ikke være 100% stabil, så en kalibrering av denne er definitivt å anbefale...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Har HW20 ingen kalibreringsmuligheter?

Handler en HW20 har det altså ingenting for seg å handle proff kalibrering, bortsett fra om man handler boksen som en setter mellom signalene og kalibrerer den. Riktig?

Når da Epson TW4400 har disse kalibreringsmulighetene, også mere ansi lysstyrke etc. Er fortsatt TW4400 et bedre kjøp fullt kalibrert?

HW20 kan kalibreres, og bør kalibreres. Gråskala er imidlertid det eneste man får kalibrert, men det spiller liten rolle, da fargerommet har målt veldig bra rett ut av esken. Har vel kalibrert en 8-10 HW20 til nå, og alle har trengt gråskala kalibrering. Felles for dem alle er at de er satt opp med for mye rødt i "beste modus". Altså for "varm" fargetemperatur.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar.

Får HW20 billig brukt. Kun et par tusenlapper mer enn tw4400 koster ny.
    Da mener vel også dere at dette er et godt kjøp og jeg bør velge tw4400?

Sitter å vurderer mellom HW20 og Epson TW4400. Får god bruktpris på en nesten ny HW20 så pris er ikke et tema her. Ser at "lygren" svarer at HW20 er på alle punkter bedre, men vil gjerne sette det enda mere på spissen:

- Kjellerrommet har jeg 100% lyskontroll på, dermed er ikke lysutbyttet fra HW20 noe argument, eller: vil jeg oppleve HW20 som med mere spreke farger (ikke som på Samsung LCD/LED TV-ene håper jeg )..
    - Dermed kan tw4400 kjøres i ecomodus og man får samme bilde og samme lydnivå (20db)?

(Og PS. Takk for at dere proffer (lygren, gorm etc) gidder å svare..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (dobbel post)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Får HW20 billig brukt". Er den gammel nok til å være særlig brukt?

Jeg ville gått for den i et mørkt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er knapt nok brukt, en god bekjent av meg, ligger også litt snekkerarbeid også som jeg må påta meg i prisen så derfor den er så pass lav ... he,he ...

Enig, som proffene her på forumet også skriver: hw20 gir best bilde. Men har fått tak i engelsk bruksanvisning nå og ser at lensshiften på Sonyen ikke er god. Skal jeg ha bildet lavt nok (uten å få vondt i nakken) så må jeg sette Sony prosjektoren ca. 80-90 cm. over hodet hvor jeg sitter, på veggen. Går jeg for Epson TW4400 kan jeg sette den helt i taket (240 cm).

Så mitt neste spørsmål: har noen lignende erfaringer? Å ha en prosjektor en meter over hodet, det MÅ man vel legge merke til?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Så mitt neste spørsmål: har noen lignende erfaringer? Å ha en prosjektor en meter over hodet, det MÅ man vel legge merke til?
    Har opplev HW15 - 1 meter over hodet & det var ikke ubehagelig. TW4400 hører du vesentlig bedre. Kan nok kalle meg selv rimelig kresen når det kommer til viftestøy. Virker som HW20 er i samme gate som HW15 etter hva jeg har lest.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har gjort en genistrek med det designet de har i dag.
    Det store kabinettet gjør dem til markedets mest stillegående projectorer, muligens med unntak av Mitsubishi.
    Jeg har min VW80 30cm over hodet og den er så og si lydløs i normal modus og knapt hørbar i high.

HW15 og HW20 er nesten like stille.

Jeg er svært følsom for viftestøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres betryggende ut.

Vil gjerne ha bildet så pass langt nede på veggen at jeg slipper å få "knekk i nakken" og da må også HW20 lengre ned. Målte her i dag, og vi snakker vel heller om 30-40 cm avstand fra hodet mitt opp til prosjektoren, og jeg tenker å kjøre den på max styrke slik som Gorm skriver, slik at jeg får utbytte av en av fordelenene til prosjektoren.

Er ikke Epson tw4400 i økomodus nokså lik Sony hw20 i full lysstyrke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er den ikke. TW4400 i økonomi-modus er ikke i nærheten av HW20 med full spenning. En kalibrert TW4400 gir ikke stort mer lys enn HW20, ergo full spenning på begge vil gi "noenlunde" samme lysstyrke. Forskjellen er at sort (i ellers lyse scener) er mye sortere på HW20, og derfor vil den oppleves som "kraftigere". HW20 med full spenning gir sykt god punch i dagslysscener, men sortnivået likevel er høyst akseptabelt. Selv har jeg et 100" grått lerret, og foretrekker både TW4400 og HW20 med full spenning på lampen. Forskjeller er da som beskrevet, sort (i lyse scener) er mye sortere på HW20, og samtidig støyer ikke HW20 mer på full spenning, enn det TW4400 gjør i økonomi-modus. Men så skiller det ikke rent lite prismessig heller da....
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW20 vs VW85 ?

Er det verdt å sette disse opp mot hverandre? Eller er det fortsatt klar klasseforskjell mellom "budsjett" og "high-end"?
    Jeg vil anta at Motionflow er en "killer", men jeg har aldri sett disse prosjektorene...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt klasseforskjell her ja. Når det gjelder motionflow, så er det VW90 som har fått ny prosessor, ikke HW20. Har ikke testet motionflow fra HW20 i særlig grad, men etter samtale med de som har konstruert projektorene, så er den gode motionflow funksjonen fra VW90 en heldig "spinn-off" av et prosessorbytte som var nødvendig for å kunne takle 240 Hertz (3D). HW20 kjører neppe 240 Hertz prosessering, og har garantert ikke fått samme prosessor. Jeg kan gjøre en test av dette neste gang jeg er nede og kalibrerer projektorer
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Bare for å være sikker på at du svarer basert på VW85 (siden du bare refererer til VW90)?
    Det jeg tenkte på var om det er verdt å kjøpe en billig/brukt VW85, siden den nå vil komme litt ned i pris med tanke på lanseringen av VW90. Alternativt å kjøpe en ny HW20.

Vil definitivt være interessant å høre om forskjellen i motionflow mellom VW90 og HW20 (og VW85 om mulig), om du har tid til å se på det.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye lensshift HW20 har? Har prøvd å finne det via usermanualen til HW20, men denne har jeg ikke funnet på nettet enda. På HW15 var den vel ca 15% (Ved takmontering kan projektorlinsen da henge ca 15% av bildehøyden over duken)...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking i bildet på HW20 er det ingenting å si på - stålkontroll der. Men det er ingen MotionFlow (Frame Interpolation), så ønsker du mer enn 24 bilder i sekundet som er vanlig på bluray så vil du oppleve spesielt panoreringer som hakking (men ikke mere enn det du ser på kino).

Så her snakker vi om preferanser egentlig.

Ang. lensshift så klarer HW20 25% horisontalt og 65% vertikalt.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •