Sony VPL-HW20 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 187

Tråd: Sony VPL-HW20

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er rimelig å anta at veiledende pris på HW20 vil ligge i samme område som HW15, det vil si rundt 25K.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjekket litt statistikk på HW15.

Release medio oktober 2009 - pris rett under 23K

Prisutviklingen på Sony VPL-HW15

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkeno mer info om releasedato etc. for denne? Er jo 2 uker siden siste innlegg...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fantes jo ikke et pre-produksjons eksemplar engang på IFA, så jeg ville ikke holdt pusten mens jeg ventet på HW20
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop har lansering på denne 11 oktober. Pris er satt til 22 999,-

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme intropris som på HW15 for et år siden. Vi kan vel "forvente" samme prisutvikling på HW20 det neste året.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om at AVforum har en egen kategori for en evn. prisdiskusjon.

På forhånd takk.

HåkonN
    Moderator

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og at prisdiskusjon-kategorien er for de som vil sammenligne priser og finne ut hvor projektoren er billigst, mens å nevne introduksjonspris og evt. spekulere i prisutviklingen i markedet er helt greit her, etter hva jeg har forstått.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten test gjort av gutta på Hembiobutiken.se.

En hemmabio från hembiobutiken - väcker liv i ditt hem!
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hører rykter om at dette kan bli en svært så spennende sak, får forhåpentligvis tatt en titt på en tidlig neste uke og vil melde tilbake noen av førsteinntrykkene da!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til nå kalibrert to HW20, og kan så langt stadfeste at Sony endelig har fått til mellomklasse projektoren sin. I motsetning til forgjengeren HW15, som er så dårlig fabrikk-kalibrert at det ikke er teknisk mulig å rette det opp med etter-kalibrering, er HW20 slik en bør forvente i prisklassen. Den har fortsatt ikke CMS, men har høyst akseptabelt fargerom rett ut av esken. I hvert fall enn så lenge. Vi så jo med HW15, at etter hvert som produksjonen virkelig kom igang, så forsvant alt som het kvalitetskontroll. :-? Vi får håpe de ansvarlige for HW20 produksjonen har bitt seg merke i kritikken vår av HW15 (de kom jo tross alt ens erend fra Japan for å ta imot innspillene våre).
    Det at fargerommet sitter som det skal på HW20 er gledelig. Det er derimot et lite "men" her også, nemlig at akkurat som på HW15, så krymper fargerommet på når lampen settes i økonomi-modus. Ergo, må projektoren kjøres med full spenning på lampen for å oppnå den ultimate fargegjengivelsen. Akkurat dette er heldigvis ikke noe problem, for har man første sett dagslysscener med full spenning på lampen, så er det ingen vei tilbake. HW20 er jo også svært stillegående, og produserer mindre støy ved "full-pupp", enn de fleste andre projektorer gjør i økonomi-modus.
    Gråskala gjengivelsen (fargetemperatur) er også veldig bra rett ut av esken. Som alle Sony projektorer, så roter den litt under 20% intensitet, men likevel har HW20 mer lineær gråskala rett ut av esken, enn noen kalibrert HW15 jeg har sett (med unntak av en super-tweaket pre-produksjons modell).
    Uten å ha hatt tid til å måle noe særlig på kontrast, så virker det som om ansi-kontrasten har fått et lite løft i forhold til HW15. Sortnivået er også mye bedre, da det på HW20 faktisk er sort, og ikke rødt som på HW15.
    HW20 er etter min mening en virkelig god projektor, som ikke har mange konkurrenter i sin prisklasse. Den er i alle fall vel verd prisforskjellen fra HW15. Det eneste som mangler nå, er CMS (for perfeksjonering i øko-modus, samt for eventuelle analoge kilder) og en like god lampegaranti som Epson.
    HW20 vs TW5500? Tja, jeg er litt usikker. Dynamikken i lyse scener er helt overlegen fra HW20, og det er nok kanskje utslagsgivende for mitt vedkommende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

HW-20 bestilt og betalt, nå gjelder det bare å få rommet ferdig ;-)

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har sett HW-20, noen tanker om hvor mye som skiller opp til f.eks. VW85/VW90 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW15 er i utgangspunktet en HW15, bare med nytt panel. Den er ikke noe "stor oppgradering" i forhold til HW15. Det er noe bedre kontrast, og det kan virke som om dynamikken (ansi-kontrasten) er noe høyere. Det som virkelig er gledelig, er at Sony har tatt noen grep når det gjelder fabrikk kalibrering. Det har være den største flaskehalsen med HW15, der et stort antall av projektorene er så dårlig kalibrert fra fabrikk, at projektorene aldri burde vært solgt. De utgavene av HW20 jeg har sett til nå, er bedre kalibrert rett ut av esken, enn samtlige av de pro-kalibrert HW15 jeg har sett.

Når det gjelder avstanden opp til VW85, så er den fortsatt solid. VW85/90 er projektorer av et helt annet kaliber, både hva gjelder dynamikk, bildeskarphet, uniformitet og prosessering. Du kan antakelig bare skrote Crystalio II, med VW85/90 som fremviser ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar. Da blir det nok VW90 på meg, forstår at VW85 ikke er tilgjengelig mer. Hadde klart meg med den da jeg ikke bryr meg særlig om 3D, men kan sikkert være ok med tanke på annenhåndsverdi.

Edit: Mener du at VW 90 er så god at jeg ikke trenger Crystalioen mer? Du tenkte vel da utelukkende på at CII ikke støtter 3D ikke sant? For 2D er det jo et fortreffelig produkt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, nå har jo VPUen din VXP-chip da, Cappuccino, som etter mitt syn "foredler" bildene på markedets mest imponerende vis, og den type prosessering som nettopp den chippen gjør er gjerne også noe en får en litt spesiell preferanse for etter en tids bruk...

Dermed vil jeg nok si at du inntil videre bør beholde Crystalioen, selv om den jo gjerne er å regne som en noe kostbar "VXP", som etterhvert vil dukke opp selv i "mid-end" mediespillere ettersom hele VXP er solgt til Sigma (som lager chipper til en rekke mediaspillerprodusenter, som Popcorn Hour og Dune).

Denne diskusjonen er det vel forsåvidt kanskje greit å ta i en annen tråd for øvrig...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jo ikke Crystalio-en gjøre noe prosessering på 1080p 24fps kildemateriale da, med mindre man (gud forby) velger å konvertere det til en annen oppløsning eller oppdateringshastighet. DVD-ene vil nok ha godt av en runde via prosessoren, men er det noen som har slike plater liggende lengre da? Det er vel strengt tatt ett fornuftig bruksområde igjen, og det er de-interlacing av 1080i fra HD-dekoder. Det er jo ikke ikke mulig å hente ut 576i av noen av standard dekoderne på markedet, så på SD-TV er man vel "screwed" uansett.

Uansett, prosessoren i VW85/90 har ikke store problemene med å henge med da, selv om jeg gjerne skulle sett at Sony fikk litt hjelp av Epson når det gjelder implementering av interpolering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå vil jo ikke Crystalio-en gjøre noe prosessering på 1080p 24fps kildemateriale da, med mindre man (gud forby) velger å konvertere det til en annen oppløsning eller oppdateringshastighet. DVD-ene vil nok ha godt av en runde via prosessoren, men er det noen som har slike plater liggende lengre da? Det er vel strengt tatt ett fornuftig bruksområde igjen, og det er de-interlacing av 1080i fra HD-dekoder. Det er jo ikke ikke mulig å hente ut 576i av noen av standard dekoderne på markedet, så på SD-TV er man vel "screwed" uansett.

Uansett, prosessoren i VW85/90 har ikke store problemene med å henge med da, selv om jeg gjerne skulle sett at Sony fikk litt hjelp av Epson når det gjelder implementering av interpolering.
    GET sin PVR-tuner kan gi ut 576i over HDMI, så helt håpløst er det ikke for alle.

Så vidt jeg husker fra testen av VW85 i WSR (forrige nummer), så er det fremdeles litt å hente ved ekstern prosessering ala Crystalio og andre. Marginene er likevel små. I tillegg kommer eventuelt behov for 2,35:1 og annen skalering.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info, har startet ny tråd om Lumagen prosessor som sies skal støtte prosessering av 3d materiale også.
    Ligger under Signalkilder | AV-prosessorer og mediaspillere: http://avforum.no/forum/av-prosessor...diance-xe.html

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vi snakker her om en scaler til 35K på en projector til 22K.
    Er det bare meg, eller er det ikke noe som skurrer her?

Jeg synes dessuten at fargegjengivelsen på Sony projectorene er bra, i hverfall sammenliknet med JVC og fullt på høyde med Epson sett med det blotte øye.

Greit nok at man kan kalibrere seg frem til ett bedre resultat, men å måtte bruke 150% av prisen på projectoren for å få det til er feil prioritering av ressurser spør du meg.

Jeg sitter spent og venter på tester av VW-90 da jeg regner med at den forbedringen som er fra HW-15 til HW-20 også smitter over på denne ( det er vel egentlig motsatt ), "når det regner på presten så drypper det på klokkeren" som det heter.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •