PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD VS Sony vpl-hw15? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Inverse telecine er ikke et tema når det er snakk om 1080i video, noe som er tilfelle for sportssendinger.

Forøvrig så høres det merkelig ut at HW15 skal være så dårlig som du beskriver, men jeg tviler ikke på at du "ser det du ser". Dog, er du helt sikker på at det ikke er en eller annen innstilling som kan være litt på bærtur?

Når det gjelder at spillerne var en anelse røde, skyldes det at HW15 har for lav fargetemp når fargetempen er satt til "low". På de jeg har kalibrert måler "low" ofte i området mellom 5000-6000K, mens videostandarden definerer 6504K som ideelt.
    Forsøkte med både normal & cinema modus og forskjellige fargetemp. Lampen i både eco & normal. Samme resultat. Spillerne var skarpe & røde, + rødt slør ved middels/raske panoreringer. For meg så det ut som et interlace relatert issue.

Jeg er såpass nøye her. Det var ikke lett å se og f.eks dama hadde aldri sett dette med mindre jeg hadde påpekt det. Men det er jo slik at når nytt utstyr monteres så ser man nøye etter småfeil & dealbreakers. Forøvrig eksakt samme utstyr som jeg har kjørt AE4000 på (uten disse problemene).

Innstillingene var default mener jeg. Skal vel ikke være mulig å "aktivere" slike feil via menyen på HW15? Mulig jeg tar feil.

Dessverre er konklusjonen at HW15 går i retur. TW4400/R2000/HW20 er alternativene så langt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Inverse telecine er ikke et tema når det er snakk om 1080i video, noe som er tilfelle for sportssendinger.

Forøvrig så høres det merkelig ut at HW15 skal være så dårlig som du beskriver, men jeg tviler ikke på at du "ser det du ser". Dog, er du helt sikker på at det ikke er en eller annen innstilling som kan være litt på bærtur?

Når det gjelder at spillerne var en anelse røde, skyldes det at HW15 har for lav fargetemp når fargetempen er satt til "low". På de jeg har kalibrert måler "low" ofte i området mellom 5000-6000K, mens videostandarden definerer 6504K som ideelt.
    ...nei, det er jo det jeg sier; at sportssendinger ikke lar seg "inverce telecine" og dermed ikke lar seg "gjenkonstruere" på samme måte som filmmateriale i samme format...

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også se dette tydelige røde sløret etter de norske spillerne i går på en Panasonic G20 via en Get HD-boks. Etter hva jeg har lest om G20 (bl.a. best i test i forrige nr av Hjemmekino) så virker det for meg usannsynlig at dette røde sløret har noe med TV'en/projektoren å gjøre, men heller instillinger, interlace, dårlig kilde, feil med sendingen etc.

I tillegg har Dreambox HD800 fått mye pes for dårlig bildekvalitet.

Ville testet ut litt mer med HW15 før jeg sendte den i retur ihvertfall.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Innstillingene var default mener jeg. Skal vel ikke være mulig å "aktivere" slike feil via menyen på HW15? Mulig jeg tar feil.
    Da burrde det ikke være noen større problemer...

Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    ...nei, det er jo det jeg sier; at sportssendinger ikke lar seg "inverce telecine" og dermed ikke lar seg "gjenkonstruere" på samme måte som filmmateriale i samme format...
    Da leste jeg nok litt fort, beklager det

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg kunne også se dette tydelige røde sløret etter de norske spillerne i går på en Panasonic G20 via en Get HD-boks. Etter hva jeg har lest om G20 (bl.a. best i test i forrige nr av Hjemmekino) så virker det for meg usannsynlig at dette røde sløret har noe med TV'en/projektoren å gjøre, men heller instillinger, interlace, dårlig kilde, feil med sendingen etc.

I tillegg har Dreambox HD800 fått mye pes for dårlig bildekvalitet.

Ville testet ut litt mer med HW15 før jeg sendte den i retur ihvertfall.
    Da er det jo nærliggende å tro at dette var et sendigsrelatert problem, og ikke generert i projektoren?
    Man kan forøvrig generere problemer med etterslep i enhver projektor (og TV-skjerm) , det er bare å aktivere støyreduksjonen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg kunne også se dette tydelige røde sløret etter de norske spillerne i går på en Panasonic G20 via en Get HD-boks.
    Høres ut som HW15 er uskyldig da. Kilden er årsaken tipper jeg, siden vi har forskjellige dekodere & fremvisere, men så akkurat det samme.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være et innstillingsrelatert problem, siden kompisen min ikke har hatt tid til noen som helst kalibrering av skjermen foreløpig. Vi så forøvrig kampen med skjermen i THX-modus. (Vi testet noen filmscener før kampen og satte den i THX-modus for å deaktivere framedoublingen som fikk film til å se enormt kunstig ut...)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •