Themescene H56 problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Themescene H56 problemer

Har nå hatt H56 i 2 mnd, men nå har den streika. Sendte den til reperasjon her om dagen. Er det noen andre her som har hatt trøbel med samme type?

Her er en beskrivelse på hva som skjer. Har desverre ingen screenshots

Feilbeskrivelse:
    Alt som blir listet opp her skjer helt vilkårlig, og er uavhengig av rom-tempratur, kildevalg eller andre forhold.

Noen ganger starter den ikke, men det kan høres en lyd, likesom lyden i ett kamera når blitsen lades opp. Den lyden kommer 3 til 4 ganger med ca 20 sekunders mellomrom, og etter 3 til 4 forsøk kan den enten starte eller skru seg helt av.

Den starter, men bildet flimrer. ( på bakgrunnsbildet i Windows xp, hvor det er grønt gress, ser det ut som om gresset bølger seg. )

Bildet blir lysegrønt med mye snø, og bildet beveger seg litt både horisontalt og vertikalt, og kort etter skrur hele projektoren seg av.

Bildet blir plutselig helt grønt og rent, og da hender det den skrur seg av eller så kommer bildet tilbake og er helt klart.

Noen ganger virker det som om pæra skrur seg av, men det er nok lys til at den lyser opp lerretet litt.
    Noen ganger rett etter oppstart ( fra 10 sek. til 5 min ) begynner den grønne dioden for pæra å blinke, og pj skrur seg av, og viftene akselererer for å kjøle pæra.

Og til sist. Noen ganger fungerer den bra, men den har blitt gradvis dårligere, og på slutten fungerte den i ett av ti forsøk.

Noen som vet. Er nysgjerrig, men vil ikke plage reperatøren mer

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk garantien og få deg en ny.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Optoma er meget imøtekommende, og den er allerede reparert. Fikk den i går. De har byttet DMD board eller noe sånt. Men det jeg lurte på om det er flere som har hatt trøbbel...

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt noen problemer med min H56.....
    Har av og til problemer med å få den på. Noen ganger er den på uten at det kommer lys fra linsen i det hele tatt, men jeg hører at den er i gang. Sinnsykt irriterende! :evil:
    Men de siste 2 ukene har alt fungert som det skal.
    Har ikke orket å klage til Optma. Først og fremst pga mye kødd med levering fra de når jeg kjøpte projektoren (fikk tilsendt en b-vare som manglet deler og hadde riper i seg). Så jeg fikk særdeles liten tillit til de.
    Var utrolig vanskelig å komme noen vei med de. De klarte bare ikke (eller ville ikke) følge opp klagene mine. Så jeg tok til slutt i mot b-varen mot at jeg fikk en ekstra pære og et takfeste inkludert i prisen.
    Og siden feilen er veldig "come and go" så er det ikke sikkert den ville vist seg på en test hos en reperatør.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer dette uansett om den er varm eller ikke. Hvem hos Optoma har du kontakt med? Jeg hadde ikke godtatt det. Det er iallefall Freber i Drammen som utfører service på disse nå. Jeg hadde iallefall ikke godtatt det du opplever nå. Du kan jo hinte innpå at det er ett tema på norges største audio/video forum :twisted: . Det er jo ikke god reklame...

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer kun når den er kald....
    Kjøpte den i begynnelsen av januar og da hadde jeg kontakt med Andreas.
    Vet du forresten hvordan man renser H56 for støv? Kan jo prøve det.... kanskje det vil hjelpe?!?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Andreas jeg har kontakt med også. Merkelig. Tror jeg hadde vært forsiktig med å plukke den opp selv, da kan det kanskje bli vanskelig å pårope seg garanti. Butikker generelt synes det er topp når kunden har tafset litt mye på produktet selv, da fraskriver de seg garantert alt ansvar. (det står sikkert noe om det i brukerveiledningen også). Har vanskelig for å tro det skyldes støv uansett, det er bare snakk om 8 mnd. Løsningsordet TV2 hjelper deg pleier å ha en god effekt, ikke gi deg. :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •