Offisiell tråd for Epsons EH-R2000 og EH-R4000 LCD "Reflective-panel" projektorer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 113
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tipper at disse blir re-introdusert på neste IFA.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg tipper at disse blir re-introdusert på neste IFA.
    Forsent, da det kan det se ut som jeg har lagt inn ein bestilling på JVC DLA-X3 :-)
    Greier ikke vente lenger på Epson R2000.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

3D støtte ikke nødvendig.

R2000/R4000 trenger i grunn ikke integrert 3D. En måte å omgå dette er det svært godt omtalte VIP 3D-Theater som nå også inkluderer Monster 3D MAX briller som benytter RF istedet for IR.

Ghosting skal visstnok være eliminert på dette. Kanskje dette kan bli god match på Epson?

Har bestilt et 3D-Theater kit, og vil teste dette på Min CRT og min Panasonic TX-P50V10E plasma.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å hente frem denne "gamle" tråden igjen.

Kikket på R4000 igjen på IFA i dag, og denne gangen kan det virke som om den ikke er kalibrert i stykker. Alle verdier sto i alle fall til default, og det hele så veldig bra ut. Den hadde imidlertid kraftig konvergens-avvik (rødt to piksler til venstre, og blått en piksel mot høyre), noe som dro ned skarpheten litt.
    Det kan virke som om sort var løftet for høyt også, selv om brightness sto til 0. Det var nemlig i overkant mye lys i absolutt sort, og vi har sett denne gi langt bedre sortnivå tidligere. De kjørte av en eller annen merkelig grunn også med lydtransparent duk, på tross av at høyttalerne ikke var plassert bak lerretet. Denne duken hadde også en struktur som var synlig i lyse områder ved panorering. Ikke 100% ideel demo, men rommet ellers var det lite å si på. Epson har en veldig bra stand i år, med to maskerte kinoer (R4000 og TW9000), samt flere områder som simulerer dagligstuen, der de kjørte 3D uten noe som helst problemer (TW6000), på tross av mye ambient lys

EDIT: glemte å nevne at de to R-modellene forventes å nå markedet i desember
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Epson for et par uker siden og da snakket de om oktober. Dette må være tidenes lansering...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oktober gjelder vel de nye hjemmekino-projektorene, så dette er sikkert en misforståelse. Hvis du kikker på pressekonferansen (ligger flere steder på youtube), så ser du at de nevner oktober for de nye projektorene, og desember for reflective (R-serien med LCoS paneler - eller reflective LCD som Epson kaller det).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen rå-tips på pris på disse pj?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av papaHet
    Noen rå-tips på pris på disse pj?
    Det er vel ikke endret fra tidligere, så da er det nok snakk om veiledende priser på ca 30K for R2000 og 45K for R4000.

Edit: Her ble det bom, gitt....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henholdsvis 34.595,- og 43.695. Dette er "veiledende" priser fra Epson Norge

Disse prisene vil nok fort markedstilpasses, da de som kjent er alene om å ikke støtte 3D i dette prissegmentet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson har en veldig bra stand i år, med to maskerte kinoer (R4000 og TW9000), samt flere områder som simulerer dagligstuen, der de kjørte 3D uten noe som helst problemer (TW6000), på tross av mye ambient lys

Epson bruker jo DnP Supernova lerret da... det skal jo forbedre bildet i slik setting.
    Er vel ikkje sikkert den klarer det samme med eit vanlig grått lerret, er det vel??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du det fra? Jeg registrerte ingen supernova på messen i år? Supernova takler jo heller ikke lys fra siden, men er kun god til å fortrenge lys ovenfra, som taklys/downlights. På Epsons stand finnes det ikke taklys, kun masse lys fra sidene (åpne sider ut mot messehall), så supernova har ikke stort å bidra med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror eg at me bare må tilskrive Supernova ein ekstra egenskap...
    Eg var på Epson standen i dag, eg spurte dem om hvilken gain lerretene hadde, og eg skreiv ned navnet som stod trykkt på lerretene...

på ramma står det dnp Supernova, og duken som er brukt er 08-85...

men det fungerer jo som bare juling det da, ikkje noe å si om presentasjonen.

med forbehold om at hode mitt har klikka heilt da selvsagt.... det står jo på hver ein plakat også, men neida bilde av den skal eg ikkje ha........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, er det ikkje Black Diamond som kun takler lys ovenfra og Supernova omvendt??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, 0.8 gain duken ja, det forklarer at jeg ikke stusset allverden. Siste supernova jeg testet var 2.0 duken, og den filtrerte lyset overfra veldig bra, men var selvsagt direkte slitsom å se på i lyskontrollert rom. Uansett, 0,8 gain duken (0,78 for å være eksakt) bidrar til bedre sortnivå, på tross av en del ambient lys. Men med den lysmengden TW6000 pumpet ut, så var det jo ikke noe som minnet om sortnivå uansett ;-) En standard 0.8 grå duk ville nok gitt omtrent samme 3d opplevelsen, men dog med mindre dynamikk i bildet (en god del blassere).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Forresten, er det ikkje Black Diamond som kun takler lys ovenfra og Supernova omvendt??
    På ISF seminaret i Amsterdam brukte de supernova for å strupe lyset fra downlight (2.0 utgaven), og det fungerte veldig bra til presentasjons bruk i alle fall.

Når det gjelder Black Diamond, så har den mye dårligere innsynsvinkel fra sidene, og er konstruert for å strupe alt lys som ankommer vinklet. Den struper like godt fra siden, som over- og underfra. Problemet da er veldig dårlig innsynsvinkel, noe lerretene på Epson standen absolutt ikke hadde. Har de god innsynsvinkel fra sidene, så kan de jo heller ikke strupe lys fra samme vinkel/retning. Black Diamond derimot, har så "dårlig" innsynsvinkel at vi nærmest måtte bruke vater på måleutstyret, når vi testet å kalibrere en JVC HD950 på THX video II kurset i New Jersey tidligere i år.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ISF seminaret i Amsterdam brukte de supernova for å strupe lyset fra downlight (2.0 utgaven), og det fungerte veldig bra til presentasjons bruk i alle fall.

Når det gjelder Black Diamond, så har den mye dårligere innsynsvinkel fra sidene, og er konstruert for å strupe alt lys som ankommer vinklet. Den struper like godt fra siden, som over- og underfra. Problemet da er veldig dårlig innsynsvinkel, noe lerretene på Epson standen absolutt ikke hadde. Har de god innsynsvinkel fra sidene, så kan de jo heller ikke strupe lys fra samme vinkel/retning. Black Diamond derimot, har så "dårlig" innsynsvinkel at vi nærmest måtte bruke vater på måleutstyret, når vi testet å kalibrere en JVC HD950 på THX video II kurset i New Jersey tidligere i år.
    Det var ikkje for å start BD diskusjon eg nevnte det... det var bare noe som eg las før eg prøvde BD sjøl.... og ja, forskjellen mellom BD og det eg har no er som natt og dag.

Han på standen sa de brukte 0,8 versonen for å få ekstremt bra innsynsvinkel...

omtrent som det står her:
    Supernova 08-85 screen material

This ISF-certified screen material features true deep black levels, high contrast and extreme viewing angles. It is especially well-suited to use in low-light environments but can also be used in bright rooms when combined with a more powerful projector.

Edit:
    men det var jo akkurat det du sa på nest siste post... hmm, må lære meg å lese alle postene før eg svarer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du det fra? Jeg registrerte ingen supernova på messen i år? Supernova takler jo heller ikke lys fra siden, men er kun god til å fortrenge lys ovenfra, som taklys/downlights. På Epsons stand finnes det ikke taklys, kun masse lys fra sidene (åpne sider ut mot messehall), så supernova har ikke stort å bidra med.
    Epson använde endast dukar från Image Screen, ett tyskt bolag som tidigare var distributör av Screen Research.

De har vanligtvis en av de bästa dukmaterial jag sett för akustiskt transparenta dukar, men den duken i rummet med R4000 var söndersträckt - det var tydligt synliga strechmärken i duken från första och andra raden.

mvh

/Pär

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du om å bruke 0.8 supernova duken i maskert hjemmekino Pär? Funker den duken like godt i "total darkness", slik produsenten lover?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende diskusjon, men kanskje "litt" på siden av R2000 og 4000 (hint hint...)... For å fortsette utenomdiskusjonen må jeg jo si at denne 0.8-duken til DnP muligens er litt mer spennende enn tidligere antatt! Jeg har heller ikke sett noe annet enn 2.0-gain-varianten fra DnP, men det er en typisk møteromsduk med lav horisontal innsynsvinkel samt alt for tydelig struktur.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du om å bruke 0.8 supernova duken i maskert hjemmekino Pär? Funker den duken like godt i "total darkness", slik produsenten lover?
    Supernova är betydligt bättre än blackdiamond (i grunden samma duk, men supernova några generationer senare). Jag ser däremot dem som kompromisser, och skulle inte rekommendera dem för ljuskontrollerade rum, bättre att adressera problemet istället för att kompromissa med duk för att undvika det!

Mvh

Pär

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •