Offisiell tråd for Epsons EH-R2000 og EH-R4000 LCD "Reflective-panel" projektorer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 113
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Støynivået er det dessverre umulig å evaluere i messe sammenheng. De har satt opp et enormt lydanlegg i rommet, i tillegg til at det er luftkondisjonert svært bra (men altså mye støy). Under hotellvisningen (Grand Hyatt), var det også umulig, da 40-50 journalister faktisk produserer imponerende mye støy.
    Projektoren er jo bare halve størrelsen av HD950, så hvis den er helt støyfri, må Epson ha utført "magi".
    Jag snackade lite med ingenjören, han sade att ljudnivån var 21dB - Jag ställde mig på stolen under projektorn på Hyatt, och kunde nog urskilja fläktljudet (fläktar riktade framåt), därav är min uppfattning att den inte var högljudd, men inte i närheten av t ex Sony eller Mitsubishi.

Jag ställde frågan om de hade ökad fläktaktivitet vid takmontage, men de kunde inte svara på den frågan - istället sade de att den var termostatstyrd, vilket iaf gjorde mig lite nervös - hellre ett lite högre fläktljud än en variabelt!

mvh

/Pär

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet noe om knatringa fra irisen? Har en TW1000 som holder på å gjøre meg smårar.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Pär, og velkommen til AVforum

Dersom det stemmer at støynivået er 21dB så er det mer enn godkjent. At viften er termostatstyrt er vel egentlig ikke negativt, og vi må vel gå ut fra at termostaten er av bra kvalitet.

Lyden fra irisen er egentlig mer interessant....

Sitat Opprinnelig postet av perra1
    Jag snackade lite med ingenjören, han sade att ljudnivån var 21dB - Jag ställde mig på stolen under projektorn på Hyatt, och kunde nog urskilja fläktljudet (fläktar riktade framåt), därav är min uppfattning att den inte var högljudd, men inte i närheten av t ex Sony eller Mitsubishi.

Jag ställde frågan om de hade ökad fläktaktivitet vid takmontage, men de kunde inte svara på den frågan - istället sade de att den var termostatstyrd, vilket iaf gjorde mig lite nervös - hellre ett lite högre fläktljud än en variabelt!

mvh

/Pär

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perra1

mvh

/Pär

Hei Pär, og takk for sist. Det var en hyggelig og lærerik tur, og vi får plukke opp tråden angående litt sosialisering. Velkommen til AVforum. Det er flott med et så stort løft på projektorfronten, da din kompetanse er på unikt nivå i Scandinavia.

Når det gjelder støy, så prøvde jeg også å gjøre meg opp en mening i møtesalen på Hyatt, men konkluderte med at bakgrunnstøyen var for høy. Det var ikke engang mulig (for meg) å høre om viftestøyen var lav- eller høyfrekvent.
    Nok en gang, det er gledelig å se din signatur på AVforum
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej, trevligt att vara här

Hoppas att alla har lite överseelse med att jag inte snackar flytande Norska (ännu iaf )

Jag tycker definitivt att vi skall knyta ihop kontakterna mer, och är definitivt med på olika ideér. Kan dessutom tänka mig att dyka över på någon träff i samband med att jag åker västerut på turné - vi kan väl kolla hur det kan samordnas. Jag kikar även på att hålla en eller ett par ISF kurser under hösten, men är ännu inte riktigt säker på vilket land, eller vilken stad som skulle vara bäst - har ni någon idé?

mvh

/Pär

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Vi får ta diskusjonen via PM, eller opprette en tråd under kalibrering og tweaking kategorien Pär

Var forøvrig og så R4000 igjen i dag, og det var tidenes nedtur. http://avforum.no/forum/1525841-post30.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Produsent rep.
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson EH-R4000 på IFA

Jeg har sendt mail til min tyske kollega angående den dårlige kalibreringen/tuningen av R4000 og håper de får rettet dette så fort som mulig. Når vi så den på tirsdag var jo folk imponert. Jeg føler meg trygg på at vi har et produkt som står veldig godt mot alt som er på markedet idag. Nå blir det spennende å se hva konkurrentene våre svarer med. Det har jo gått rykter siden 1. april på tyske forum om en av konkurrentene så det blir jo spennende å se hva som kommer og når det kommer. Ikke minst blir det spennende å høre de første tilbakemeldingene fra journalister når produksjonsmodellene er klare.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss håper på at det klarer å gjøre noe med fra R4000, for slik det er nå så er det ikke veldig mye å bli imponert over. Dessverre....
    Heldigvis sier tilbakemeldingene fra visningen tidligere i uken at potensialet er mye høyere en det som vises fra projektoren på IFA (slik den står nå).

Sitat Opprinnelig postet av Dag Inge
    Jeg har sendt mail til min tyske kollega angående den dårlige kalibreringen/tuningen av R4000 og håper de får rettet dette så fort som mulig. Når vi så den på tirsdag var jo folk imponert. Jeg føler meg trygg på at vi har et produkt som står veldig godt mot alt som er på markedet idag. Nå blir det spennende å se hva konkurrentene våre svarer med. Det har jo gått rykter siden 1. april på tyske forum om en av konkurrentene så det blir jo spennende å se hva som kommer og når det kommer. Ikke minst blir det spennende å høre de første tilbakemeldingene fra journalister når produksjonsmodellene er klare.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Epson R2000 ser meget intresang ut. Denne vil jeg nok gå for. Synd den ikke kan ses/kjøpes nå :-(

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Cine4home lagt opp en ganske store preview:
    Google Translate

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ser jo greit ut, de sier jo det samme mht fargeuniformitet og lyse hjørner som vi så på IFA. 25.000:1 native kontrast er jo uansett svært imponerende, men leste jeg noe om at lysutbyttet ble målt til 500AL eller var det tyskengelsken som sviktet?

Uansett er jo dette pre-produksjonseksemplarer, så det blir spennende å se hva som blir det endelige resultatet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ser jo greit ut, de sier jo det samme mht fargeuniformitet og lyse hjørner som vi så på IFA. 25.000:1 native kontrast er jo uansett svært imponerende, men leste jeg noe om at lysutbyttet ble målt til 500AL eller var det tyskengelsken som sviktet?

Uansett er jo dette pre-produksjonseksemplarer, så det blir spennende å se hva som blir det endelige resultatet.
    Jeg tror de målte 500lumens og 35.000:1 (D65) etter maksimal nedstruping...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500 lumens på maks ned-struping er jo veldig bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, for all del, 500AL er mer enn nok lys for de aller fleste, og hvis de klarer å kombinere det med en statisk kontrast på 35.000:1 (for det var vel den statiske de målte) er jo det helt klart imponerende, en helt annen planet enn dagens modeller, og trolig også på nivå eller faktisk bedre enn Sonys VW90, men det gjenstår selvsagt å se...

Uansett er det morsomt at Epson så til de grader er på banen (igjen), og det med proprietær teknologi!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser for øvrig at de skriver at den har ca. 90% pikseltetthet, stemmer det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har fjernet piksel strukturen (rillene) som både JVC og Sony benytter på den reflektive flaten, for å "definere" hver enkelt piksel. Dermed burde det være rom for bedre tetthet.

Grunnen til at de har fjernet rillene er faktisk ikke pikseltetthet. De har gjort det for å unngå diagonalt plassere krystaller, da disse produserer eliptisk polarisasjon. Som mange sikkert vet, så er det umulig å filtere lys med eliptisk polarisasjon inne i engine. Målet for å fjerne rillene er altså bedre kontroll på uønsket lys (ved filtrering), noe som igjen gir høyere kontrast
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Här är några svar jag fick av Epson på frågor jag hade, och som även diskuterats här

Is heat dissipation optimized for ceiling or table top positioning?

There is no problem in both positions. However, internal temperature distribution is different in ceiling position, and fans spin a little faster.
    Then, the noise rises by approx. 1dB.

Is there any difference in the fan noise when positioning in ceiling compared to table top?
    Yes

Does EH-R4000 have variable fan speed?
    Yes

Is all of Zoom, Focus and lens shift possible to save to memory?
    Yes

Vad gäller aperture ratio så vägrade de att svara på den frågan, likaväl som hur högt ovanför duken i förhållande till bildhöjden som projektorn kunde placeras i och med det nya linsminnet. Min gissning är att aperture ratio (fyllnadsgraden) ligger strax ovanför 90%.

Vad som var mer lovande var att de exemplar vi såg hade mycket lite alignment problem - troligen var de speceiellt utvalda, men kan Epson hålla en produktionskvalitet som ligger i närheten av den nivån så är det bland det bästa jag sett i prosklassen av 3-chip paneler

mvh

/Pär

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt på denne fronten? Er mest intressert i R2000 da.

Ser ankomst tid er flyttet til 31.12.2010 :-(

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns også disse to Epson'ene er meget interessante, og er imponert over hvordan de ser ut designmessig (de tidligere modellene var som vi vet "ok", men litt boksete sammenlignet med Sony & JVC. Nå ser det ut til at situasjonen er litt snudd)

Får med meg at pre-produksjonsenhetene hadde div. issues når disse ble testet/målt; er dette fortsatt situasjonen el. har noen gjort seg andre inntrykk?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde noe av poenget med å bytte paneler var å kunne tilby 3D?

Epson har etter hva jeg forstår bestemt seg for å vente ett år med 3D, eller?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •