Epson EB-Z8000 vs InFocus IN5534 (Haster!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Epson EB-Z8000 vs InFocus IN5534 (Haster!)

Hei

Jeg er ansvarlig for innkjøp av projektor til en teaterscene. Jeg har kun par dager på å bestemme meg og derfor trenger jeg noen gode tips fra dere som kan slikt. Etter å ha sjekket mange forskjellige projektorer og fått mange forskjellige tilbud så er situasjonen egentlig FotoPhono vs PresentasjonsData, LCD vs DLP eller mer nøyaktig Epson EB-Z8000 vs InFocus IN5534.

Epson EB-Z8000:
    Brightness (Lumens): 6000 ANSI
    Contrast (Full On/Off): 5000:1
    Resolution: 1920x1200 (1080p)
    Technology: LCD

InFocus IN5534:
    Brightness (Lumens): 7000 ANSI
    Contrast (Full On/Off): 2000:1
    Resolution: 1920x1200 (1080p)
    Technology: DLP

Litt info om lokalet og bruksområdet.
    Salen tar mellom 400 til 600 personer og lerretet er 16:10 og 6 meter bredt. Det er hovedsaklig HD videoklipp, SD videoklipp, tekst og annen animasjonsgrafikk som blir vist. Noen ganger blir lyset senket på scenen men andre ganger er det fult scene lys på. Lysfolkene prøver selvfølgelig ikke å lyse opp lerretet, men ofte vil ting vises på lerretet samtidig som det er folk på scenen. Epson´en koster litt mer, men forskjellen er ikke så stor at det påvirker valget.

Jeg er veldig usikker på valget og evig takknemlig til alle som har noe fornuftig å komme med.

På forhånd takk...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DLP'en vil gi deg mer "punch" i bildet, altså veldig god kontrast i lyse scener (ANSI-kontrast). LCD'en gir gjerne noe bedre sortnivå (dynamisk iris), men bildet vil oppleves "flatere" på grunn av lavere ANSI-kontrast.

DLP-projektorer har litt mer urolig bilde (ikke synlig på litt avstand), og enkelte vil reagere på RGB-flimmer (regnbue-effekt).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •