Optoma HD82 eller HD86?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD82 eller HD86?

Hei,

Jeg kan få en veldig bra deal på Optoma HD82, ev Optoma HD86 nå.
    Har noen sett på begge de to, er HD86 verdt differansen i pris? (jeg må ut med 7.500 mer for hd86).

Hvordan er HD82 vs. andre prosjektorer i samme prisklasse?
    Jeg ser HD82 er mer stillegående (er tiltenkt til stuebruk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkeling ingen som har erfaringer med hd86?
    Hifi Klubben påsto den ikke var klar for salg, men leverandøren sier den har vært i salg en god stund allerede.

Jeg fikk deal på begge to, som en reklamasjonsløsning. Heller litt mot hd82 etter å ha tenkt litt, både pga mindre investering, så vel som at den støyer mindre enn hd86. hd86 har visst bedre iris-styring, men angivelig trenger man ikke bruke auto-iris på hd82 pga den hadde så god kontrast(?).

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett HD82, men vet litt om forskjellene.

HD86 er mer lyssterk. Fordel om du har stue med dårlig lyskontroll, men ikke i et mørkt hjemmekinorom. Den bygger også mindre, (mer kompakt), og har større justeringsmuligheter på linsen, samt at den leveres med standardlinse som kan byttes med short og long-throw linse. HD82 er sagt å slite litt med interpoleringsteknikken og skape litt billedstøy når Hz reknes om, og HD86 skal være bedre (har versjon 2 av optomas billedkretssystem). HD82 er målt til 680:1 i ansi-kontrast og HD86 til 700:1.

At HD86 ikke skal være i salg, tror jeg ikke stemmer. Hifiklubben hadde ihvertfall tilgang på 16 enheter på hovedlageret i dag. Når det gjelder viftestøy, er begge godkjente, men det er smak og behag på opplevelse av støy. Verdt prisforskjellen? Hvis du får HD86 til en gunstig pris, så ville jeg kanskje slått til. Den er dyrere enn HD82, ja, men en del billigere enn seg selv, høres det ut som.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg har kun sett HD82, men vet litt om forskjellene.

HD86 er mer lyssterk. Fordel om du har stue med dårlig lyskontroll, men ikke i et mørkt hjemmekinorom. Den bygger også mindre, (mer kompakt), og har større justeringsmuligheter på linsen, samt at den leveres med standardlinse som kan byttes med short og long-throw linse. HD82 er sagt å slite litt med interpoleringsteknikken og skape litt billedstøy når Hz reknes om, og HD86 skal være bedre (har versjon 2 av optomas billedkretssystem). HD82 er målt til 680:1 i ansi-kontrast og HD86 til 700:1.

At HD86 ikke skal være i salg, tror jeg ikke stemmer. Hifiklubben hadde ihvertfall tilgang på 16 enheter på hovedlageret i dag. Når det gjelder viftestøy, er begge godkjente, men det er smak og behag på opplevelse av støy. Verdt prisforskjellen? Hvis du får HD86 til en gunstig pris, så ville jeg kanskje slått til. Den er dyrere enn HD82, ja, men en del billigere enn seg selv, høres det ut som.
    skal se om jeg får en annen deal, ev. heller jeg litt mot å heve kjøpet (er en reklamasjonssak).

Fikk tilbud om rabatt på hd82 ev hd86, samt at ejg skulle beholde hd800xlv.. men da må jeg jo legge ut en god del lapper, samt selge hd800xlv etterpå.

Får se hva de sier til eposten. Om jeg kan få bedre rabatt mot at de beholder hd800xlv, så jeg slipper å selge den, torr jeg at jeg går for hd82.. ev tror jeg at jeg hever kjøpet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor stort bilde man kan få med hd82. På PJ Calc står det 95 tommer, men er det oppgitt med max zoom???

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Noen som vet hvor stort bilde man kan få med hd82. På PJ Calc står det 95 tommer, men er det oppgitt med max zoom???
    http://avforum.no/forum/1528943-post4.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beskuet HD82 i UK nå og den er STILLE!
    Fargene var også mye bedre enn hd800xlv'en.

Hørte ingen bråk fra DLP-hjulet, det var fin flyt i bildet.
    Sortnivåene har jeg ikke sånn 100% feelingen av, da de ikke hadde lov å blende av rommet helt (var tre glassruter i døren, som gikk i full høyde, krav mtp. brann).

Det virket dog som bra sortnivå også, men det som imponerte mest var støynivået (ev. manglende støy!). En fryd for øret! Grønn og rødt var eksepsjonelt mye bedre enn de forrige DLP'ene jeg har sett på.

Jeg skal betale meg opp til hd82 (reklamasjonssak).

Ps. svært monster må man si dette er :-) Men det er jo derfor den er såpass stille også. Det er jo også lins shift i den, samt sentrert linse.. Ikke dumt :-)

Jeg var redd hd82 var for svak, mtp. hd800xlv var 2000 ansi.. Men den fungerte knall faktisk (selv med spots på, i demorommet, var det mulig å se bildet med greie farger og kontraster).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •