tw2900/tw3500/alternativer egnet i lys stue? Samt plassering på hylle og kjøling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tw2900/tw3500/alternativer egnet i lys stue? Samt plassering på hylle og kjøling

Vurderer å gå til anskaffelse av prosjektor, men blir ikke klok på hva som vil være det mest fornuftige valget.

Prosjektoren blir montert på stue hvor det er lyse vegger og lyst tak, samt at det er relativt mye vinduer som uansett vil slippe inn en del lys selv med persienner for. Kasteavstand blir ca 3.5 meter og bredden på lerrett er begrenset til 180cm.

Planen er å montere prosjektøren på en glasshylle som ikke er større enn prosjektøren helt oppunder taket. WAF er en viktig faktor, og lens shift blir derfor også viktig.

Vurderer Epson tw2900 og tw3500, men er åpen for andre alternativer også. Har også vanskelig for kåre noen vinner mellom disse to også, forskjellen er vel 1800 vs 1600 ansi, men usikker på hvor mye det spiller inn rommet/forholdene tatt i betraktning.

tw4400 har også vært oppe til vurdering, men etter som lyskontrollen er meget begrenset i rommet er jeg usikker på hvor mye glede en vil ha av det ekstra sortnivået i tw4400. Bedre flyt ved panoreringer som 4400 vil gi hadde vært kjekt, men vet ikke om det er verdt å doble kostnaden når man uansett ikke vil få full glede av den forbedrede bildekvaliteten mtp lys.

Noen som har noen synspunkter å komme med?
    Er det noe som forhindrer montering på hylle rett oppunder tak hvor det vil være friluft kun forran og på sidene mtp kjøling etc? Evt andre forslag til montering som vil gjøre at den ikke stikker seg ut så mye?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring ble:
    Lys stue, hvite vegger, lyst tak og gulv.
    3 store vinduer ved siden av lerret, og ytterligere 2 vinduer mer i stuen.
    kasteavstand 3.7m til et lerret som er 2m bredt.

Epson TW3500 = ble jeg misfornøyd med. Ene og alene totalt utvasket sortnivå i min stue

Sony VPL-HW15 = ble jeg mye mere fornøyd mer. Utrolig mye mere "sort" i min stue. Mye bedre billeddynamikk og dybde i bilde. Litt dårligere på farger.

Sonyen er litt dårlig på WAF, har litt dårligere lensshift, men kan fint settes på en hylle i overkant av lerret. Den er bare sort, stor og tung.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw 2900 Vs 5000

Hadde bestemt meg for å gå for en "god" budsjett HD-projektor; tw2900 for ca 10 000. Tanken var at skrittet opp til noe vesentlig bedre er ca 10 000.

Når jeg ser tw5000 til salgs for 16 000 ble jeg usikker må jeg si. Er forskjellen virkelig VELDIG stor? Så stor at det blir vanskelig å slå seg helt til ro med 2900? Og at jeg vil angre på at jeg sparte disse 6000? Liker ikke blasse bilder ... (Eller må man opp til tw5500 for å få den virkelig store forskjellen?)

Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •