Benq 5000 eller Mitsubishi Hc 3800 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Tror nok du får deg en overraskelse hvis noen hadde kjørt full kalibrering på projektoren din. ;-)
    ja det tror jeg og, men merket stor forskjell på factory settings og amatørkalibreringen. sikler på ny PJ, så neste gang blir det årntlig kalibrering
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    OKay, du har solgt meg Gorm
    DA blir det kalibrering hos av shop til 1400 kr, den burde vel holde ? Trenger vel ikke å ta den sykaste da... Blir vel mer enn bra nok med den til 1400 ? (Håper jeg...)

Gorm har helt sikkert rett i at det er mye å hente på proff kalibrering, men realiteten er likevel at W5000 leverer imponerende bilder rett fra esken. Personlig har jeg vært såpass fornøyd at jeg ikke har sett poenget med å betale 1400 kroner for dette foreløpig, men jeg ser ikke bort fra at jeg velger å gjøre det etterhvert. Det er sikkert verdt pengene.

Spørsmålet er snarere hvor mye penger man skal legge i en projektor som ser ut til å slite med en del andre ting, men det tar vi i en annen tråd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Gorm har helt sikkert rett i at det er mye å hente på proff kalibrering, men realiteten er likevel at W5000 leverer imponerende bilder rett fra esken. Personlig har jeg vært såpass fornøyd at jeg ikke har sett poenget med å betale 1400 kroner for dette foreløpig, men jeg ser ikke bort fra at jeg velger å gjøre det etterhvert. Det er sikkert verdt pengene.

Spørsmålet er snarere hvor mye penger man skal legge i en projektor som ser ut til å slite med en del andre ting, men det tar vi i en annen tråd.

Rommet mitt er bare 4.10
    Blir 92" for stort for benq w 5000 ?
    I så fall så vurderer jeg hc 3800 istede, kan vel ikke være så dårlig?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    I så fall så vurderer jeg hc 3800 istede, kan vel ikke være så dårlig?
    Har sett HC3800 på demo, og ble imponert over skarpheten og trykket i bildet i lyse scener. Dersom du har et rom som ikke er batcave, men har eksempelvis hvitt tak og ikke er optimalt lysdempet, har jeg tro på at en kan leve godt med HC3800....

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvitt tak og vegger, og et lite vindu. spot lapme i taket

Men har mest lyst på benq 5000, men kan også gå for 2. valget mitt som er hc 3800

Er endelig ferdig med kjellerstua nå, og blir ikke mer enn 4 - 4.10 fra vegg til vegg. Det vil si ca 3.5-3.6 fra linse til lerret.

Vil det da gå å kjøre benq 5000 på 92" eller blir det for lite?

Samme spørsmål blir da til hc 3800, blir det passe med 92" fra samme avstand?

Har sett på den kalkulatoren og skjønte ikke så mye av den.

Takker for raskt svar, da jeg skal handle nå veldig snart

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du må ha 3,7m fra linsa for et 92" lerret, så hvis du har 3,5-3,6m fra linsa tror jeg det kan bli litt snaut med W5000... (BenQ W5000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size.

HC3800 vil gå fint på 92" og angitt avstand: Mitsubishi HC3800 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size.

Jeg hadde imidlertid vurdert en Epson TW2900 eller TW3500 også, korrekte farger er tross alt ikke noe å kimse av, og der er ærlig talt HC3800 helt på jordet... Den har imidlertid som Anfield er inne på godt lysutbytte og lavt støynivå (i ECO-mode vel å merke, og der er jo ikke lysutbyttet like imponerende...), det skal den absolutt ha for, og er det første projektor du kjøper blir du nok ikke misfornøyd uansett!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg veldig i tvil her.
    Rommet er ihvertfall 4.1 fra vegg til vegg.

Noen andre som har forslag til projektor i pris ca maks 12 000 kr.

Hva er forskjellen på TW2900 og TW3500 ? Og er det nødvendig å proffkalibrere disse? Kunne egentlig tenkt meg å slippe dette, heller i værste fall bare kalibrere selv ved en bluray plate eller noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW2900 ser ikke dum ut den Jon, klarer fint 92" i din kjellerstue.
    Har lest litt om denne projektoren og det ser ut som en knall sak. Mr Spock her på forumet har denne og han sier:
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    ...Synes projen er meget bra for pengene.
    Støysvak, bra lenssift, lyssterk. Perfekt i min stue med vitt tak og vegger...
    Hvis du kjøper den på AVShop.no så kommer hele sulamitten på 9686,- ink. frakt, så skipper du kalibrering i første omgang. Ser mange som syns det blir bra bilde out-of-the-box
    *Løpe å hjemme seg før Gorm kommer med kjeppen*

Kanskje noen som har info om et rimelig 92" lerret her som du kan få smelt opp i din hjemmekino?

BTW; Isak her

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Isak så det på nicket at det var deg også

Har også nå vurdert litt om jeg skal ha benq 5000 og smelle opp 84" lerret, vet ikke om 84" blir litt lite eller? Blir ihvertfall perfekt iforhold til avstanden.

ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 200cm - 84" (TILBUD !) - Ramme - Lerret - Projektor og Tilbehør er tilbud på lerret her, men er det noen som har peil på om dette er et bra lerret, eller bør jeg styre unna?

Er jo også IFA messe i Berlin i disse dager, så kan kanskje også være lurt å vente noen uker. Nye modeller kommer jo nå snart, så vil tippe at prisene vil synke litt. Uten at jeg har så peil på det er sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg målebånd ned i kjelleren, mål opp og se selv om du syns det blir for lite

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •