optoma hd 65?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: optoma hd 65?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

optoma hd 65?

hei, jeg lurer på projektor i loftstuen. Det kommer ikke så mye lys inn og avstanden til lerretet er 3,5 m.

Har lurt på optoma hd 65, men det er få som selger den.

Lurer på om andre har noen gode tips om hva jeg bør bruke, det skal være en grei projektor til rundt 5500kr, altså ikke noe sinnsykt bra.

Håper noen kan hjelpe meg

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma HD20 (HD2000) med (eller uten) lerret fra NetOnNet for rundt 10 000. Gode omtaler: Test 1, test 2.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han sa 5500kr

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt ei stund på Epson EB-W7 , den koster 4790,- på netonnet.no , har 1280x800 oppløsning og lampetid på 5000(!) timer i eco-mode. Grei lysstyrke og kontrast har den også, eneste ulempen er at den kun har analog video inn, ingen dvi eller hdmi. Hjemmekino-varianten heter forøvrig TW450 og koster noen lapper mer i de fleste nettsjapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har optoma hd 20 fått mye gode responser?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tulling 2
    har optoma hd 20 fått mye gode responser?

Den har fått mye skryt rundt omkring.
    Søk på den inne her så skal du finne noen tåder.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Den har fått mye skryt rundt omkring.
    Søk på den inne her så skal du finne noen tåder.
    I de samme trådene vil du samtidig se at BenQ W5000 seiler opp som en seriøs utfordrer, ikke minst pga. "nesten" lik pris og bedre prestasjoner. Men stigem har jo hele tida ét trinn til, ikke sant?

Dessverre ser BenQ W5000 ikke ut til å være lagervare. Et unntak er AVShop som mener å kunne skaffe den (ville hatt bekreftelse på e-post om akkurat det). Ellers ligger den her og der ute på nettbutikker til 12`-13000 kr - samme pris som utenlands.

Ops, beklager evgeny!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ optoma hd 20 er det veldig lite ANSI, og jeg lurer på om det er en stor minus?
    Det står forskjellig på flere sider om ANSI og kontrasten, så jeg vet ikke hva jeg skal tro på

Og hvor mye koster en pære til den?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På eBay får du lampe til denne for USD190 uten lampehus og 235 med.

Lurer selv på om noen har erfaring med å kjøpe bare pære/reflektor og om det blir like bra som om man kjøper lampa montert i lampehus (som blir dyrere). Tyner selv på en - ikke le! - Panasonic PT-AE700 og vurderer pære #3 til denne.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har nå tilbud på HD600X fra Optoma, etterfølgeren til HD65. 4 lapper skal de ha for den. Jeg har bestilt, så får vi se hvor bra den er. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Komplett har nå tilbud på HD600X fra Optoma, etterfølgeren til HD65. 4 lapper skal de ha for den. Jeg har bestilt, så får vi se hvor bra den er. ;-)

Gi rapport når den kommer i hus..

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    Gi rapport når den kommer i hus..
    Menig Tacritan avgir rapport!

Prosjektør i hus - bra bilde, støysvak, nydelige farger og skarp som bare pokker.

Fulgte med Komponent -> vga overgang, bæreveske og strømkabel. Fjernkontrollen ser ut som en fjorten år gammel gutt har designa den (blått lys i knappene, plast all over). Godt man har Logitech Harmony. ;-)

Største ulempen så langt - den har ganske short throw, jeg har ikke stor nok vegg til å bruke den på det gamle opphenget ca 3.5m unna lerretet, jeg får rett og slett ikke smått nok bilde. Må fikse nytt oppheng i tak (idag er opphenget veggfesta). Minste bildet jeg klarte var i overkant av 100 tommer på 3.5 meter. Dette er egentlig positivt, stor skjerm på kort avstand - men ikke for meg siden jeg må stokke om på hele opplegget mitt.

Var den verdt penga? Definitivt!

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tro noe annet en at det må være et røverkjøp til 4k, men litt synd med såpass begrenset optikk.

Komplett.no - Optoma Projektor HD600X

Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Menig Tacritan avgir rapport!

Prosjektør i hus - bra bilde, støysvak, nydelige farger og skarp som bare pokker.

Fulgte med Komponent -> vga overgang, bæreveske og strømkabel. Fjernkontrollen ser ut som en fjorten år gammel gutt har designa den (blått lys i knappene, plast all over). Godt man har Logitech Harmony. ;-)

Største ulempen så langt - den har ganske short throw, jeg har ikke stor nok vegg til å bruke den på det gamle opphenget ca 3.5m unna lerretet, jeg får rett og slett ikke smått nok bilde. Må fikse nytt oppheng i tak (idag er opphenget veggfesta). Minste bildet jeg klarte var i overkant av 100 tommer på 3.5 meter. Dette er egentlig positivt, stor skjerm på kort avstand - men ikke for meg siden jeg må stokke om på hele opplegget mitt.

Var den verdt penga? Definitivt!
    høres bra ut. Støyer lite er jo bra. Ser du noe til regnbuer på den?
    Hvordan er den om man har litt lys på? Har tenkt å kjøpe for å ha i kjellerstue til film(i mørket) og endel fotball(greit å ikke ha det bekmørkt når man har folk på besøk for å se kamp) Funker den til dette?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt optimal i lyst rom, men det funker greit nok. Man ser iallefall hva som skjer på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Er ingen vinduer det slipper inn lys fra i rommet. Kun tenkt å ha et par lamper med dempet lys der man sitter slik at man slipper å sitte og se fotball i tussmørket...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har fått kjørt den litt mer Tacritan.
    Fortsatt fornøyd? Noe som er irriterende med den?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt optimal i lyst rom, men det funker greit nok. Man ser iallefall hva som skjer på skjermen.
    er vel heller sjeldent at en PJ koser seg i lys. Etter det jeg har erfart så er det flere måter og ha lyset på. lys som p'kommer inn i det lyset som PJ gir gir sttørre "Skade" enn når jeg har lys bak irommet under PJ

Det er uansett et røverkjøp den PJ, jeg ville ha handlet før tilbudet forsvant

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    Regner med at du har fått kjørt den litt mer Tacritan.
    Fortsatt fornøyd? Noe som er irriterende med den?
    Litt treig respons fra fjernkontrollen (den medfølgende, har ikke fått programmert Harmony'en enda), men det er jo bare mens man setter opp prosjektøren, tok meg et par minutter. Bortsett fra det er jeg storfornøyd, bildekvaliteten er så utrolig mye bedre enn på min gamle InFocus X7. Kan ikke se antydninger til regnbue-effekter på den. Også veldig imponert over støynivået, den er spesifisert til 29dB, X7'en var 26, men Optomaen virker mye stillere. Har prosjektøren stående på et CD-stativ rett bak sofaen nå, og den høres nesten ikke når film snurrer på anlegget, X7'en var faktisk hørbar til tider. Har ikke fått handlet nytt oppheng enda så plasseringa plager meg litt, men ikke veldig. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med en demobrukt Optoma hd67 (hadde gått 4 timer) til en pris under det komplett selger hd600x for. Veldig fornøyd foreløpig. Synes bildet den gir til den prisen er knall. Lager litt lyd, men hører den ikke med stereo på.

Har ikke blueray-spiller så ikke behov for 1080p. Kjører 720p filmer gjennom western digital media-spiller, samt ser fotball gjennom dekoder. Så til mitt bruk er den ypperlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •