Panasonic AE300 og native oppløsning ved DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE300 og native oppløsning ved DVI

Hadde satt pris på et kjapt svar på dette spørsmålet. Prøvde å søke litt men det var litt uklare meninger som kom fram.

Da min AE500 er på reparasjon har jeg fått låne en AE300. Kjører Powerstrip, men greier ikke å sette native oppløsning på projektoren. Hverken 960x540@60Hz eller 960x540@50Hz fungerer overhodet. Er det noen luretriks får å få dette til å fungere? Bruker forøvrig en DVI-kabel. Har ikke en VGA-kabel liggene så ikke kom med det forslaget..

Er det forøvrig noen mulighet for å sette den i 50Hz over DVI og ikke bare 60Hz?

På forhånd takk!

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE300 og native oppløsning ved DVI

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hadde satt pris på et kjapt svar på dette spørsmålet. Prøvde å søke litt men det var litt uklare meninger som kom fram.

Da min AE500 er på reparasjon har jeg fått låne en AE300. Kjører Powerstrip, men greier ikke å sette native oppløsning på projektoren. Hverken 960x540@60Hz eller 960x540@50Hz fungerer overhodet. Er det noen luretriks får å få dette til å fungere? Bruker forøvrig en DVI-kabel. Har ikke en VGA-kabel liggene så ikke kom med det forslaget..

Er det forøvrig noen mulighet for å sette den i 50Hz over DVI og ikke bare 60Hz?

På forhånd takk!
    nærmeste du kommer native via DVI på AE300 er 1280x768.

-Ronny

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg husker fra min spede oppstart på hjemmekinofronten, og da jeg hadde en AE300 med feil hjemme, fant jeg ut at det ikke er mulig å kjøre 300'en i native oppløsning (1:1 pixelmapping) av en eller annen idiotisk årsak. Dette gjaldt både VGA og DVI så det spiller ingen rolle om du ikke har noen VGA kabel.

Mulig jeg husker feil, men noe bak i hodet mitt sier meg at dette ikke var mulig.

Det var en av mange grunner til at jeg droppet 300'en...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har helt rett der Rinn. Det ble til slutt ved at jeg kjører 848x480@60Hz på projektoren. På denne måten slipper jeg i det minste at bildet må skaleres to ganger (spiller for det meste sone 1 filmer på pcen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •