Sony VPL-VW90 "3D Home Theater Projector" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 137
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stemmer at irisen allerede er deaktivert så fort projektoren mottar "3D" signal. Synd, for jeg øynet at det muligens var et lite håp om bedre lysstyrke i mørke scener.
    Når det gjelder FI, eller motionflow, så er jeg overrasket over hvor god VW90 er blitt. Jeg har akkurat gått gjennom "gamle" referanse scener, og forbløffende nok gjør VW90 en bedre jobb enn TW5500. Der TW5500 deaktiveres, gjør VW90 faktisk en såpass god jobb at resultatet stort sett er mindre artefakter, enn det 24Hz "hakkingen" introduserer. Bedre med ørsmå artefakter, enn at objekter hakker bortover duken.
    Jeg har blitt glad i Motionflow i low på VW90 og kommer ikke til å slå den av. Og jeg har vært veldig kritisk til Motionflow tidligere, nå ser det bare helt j$%&$% hakkete når jeg slår den av og slår den rett på igjen. Som du sier så er det bedre med litt artefakter enn hakkingen...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og studerer til øyet blir vått. Finnes det noen produkter og samenligne vw90 med, hvordan er 3d opplevelsen kontra en stor tv, grun for det er at mine preferanser er kino i 4d madame tussaud og samsung 3d på expert. Mine 3d preferanser er meget dårlig. Er det for tidlig å kjøpe en slik projektor nå, har stue kino nå, men begynner utbygging til våren av kino rom, kommer info om det senere.

Er det prøvd med forskjellige avspillere, og hvilken har dere prøvd med.
    Selv er ny ervervede onkyo nr5008 som blir receiver og jeg hadde tenkt på onkyo ONKYO BD-SP808B Blu-ray avspiller som avspiller, men den sa mono ikke var en 3d spiller selv om av shop reklamerer for det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kort fortalt er effekten på plass hva 3D angår, og den er også med minimalt med crosstalk. Problemet er som tidligere nevnt svakt lysutbytte, som kan forbedres ved:

1. Begrense lerretsstørrelsen noe.
    2. Bruke en matt hvit duk fremfor grå.
    3. *relativt kostbart* Bruke en anamorfisk linse.
    4. ...og ikke minst.... få byttet ut Sony 3D-brillene så kjapt som mulig, de stjeler ALT for mye lys...

Overstående gjelder hvis du har tilgang til et mørkmaskert rom, hvis ikke hadde jeg ikke anbefalt hvit duk uansett da det går på for stor bekostning av bildekvaliteten i 2D som tross alt er det en vil se klart mest av.

Hvorvidt en skal avvente neste generasjon eller kline til på nåværende er jo litt vanskelig å si, men generelt vil jeg tro at 3D vil dukke opp i noe rimeligere prissjikter i løpet av høsten 2011, men ikke nødvendigvis noe bedre enn VW90 av den grunn... Det som imidlertid dukker opp nærmere i tid (antatt ankomst er foreløpig januar 2011) er en ny modell fra Mitsibishi som baserer seg på samme type SXRD-paneler (evt. forrige generasjons paneler, de som ble brukt i VW85, det kan egentlig være begge ettersom det ikke spesifiseres eksakt fillrate på Mitsubishien, uansett har jo også forrige generasjon høy ytelse...). Denne ligger noe under VW90 i pris pr. dato, og kan - hvis spesifikasjonene er ihht ytelsen - være en aktuell (mot)kandidat.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kort fortalt er effekten på plass hva 3D angår, og den er også med minimalt med crosstalk. Problemet er som tidligere nevnt svakt lysutbytte, som kan forbedres ved:

4. ...og ikke minst.... få byttet ut Sony 3D-brillene så kjapt som mulig, de stjeler ALT for mye lys...

Overstående gjelder hvis du har tilgang til et mørkmaskert rom, hvis ikke hadde jeg ikke anbefalt hvit duk uansett da det går på for stor bekostning av bildekvaliteten i 2D som tross alt er det en vil se klart mest av.

Hvorvidt en skal avvente neste generasjon eller kline til på nåværende er jo litt vanskelig å si, men generelt vil jeg tro at 3D vil dukke opp i noe rimeligere prissjikter i løpet av høsten 2011, men ikke nødvendigvis noe bedre enn VW90 av den grunn... Det som imidlertid dukker opp nærmere i tid (antatt ankomst er foreløpig januar 2011) er en ny modell fra Mitsibishi som baserer seg på samme type SXRD-paneler (evt. forrige generasjons paneler, de som ble brukt i VW85, det kan egentlig være begge ettersom det ikke spesifiseres eksakt fillrate på Mitsubishien, uansett har jo også forrige generasjon høy ytelse...). Denne ligger noe under VW90 i pris pr. dato, og kan - hvis spesifikasjonene er ihht ytelsen - være en aktuell (mot)kandidat.
    Mitsubishi skal bruke de siste panelene fra Sony.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det virkelig slik at en hvit duk ødelegger kvaliteten på 2D i forhold til en grå duk? Der er jeg ikke enig. i hine hårde dager hvor projektorene ikke hadde et tilstrekkelig sortnivå var det et kjent triks å forbedre sortnivået ved å bruke en grå duk. En moderne projektor med godt sortnivå vil ikke bli bedre med en grå duk, så lenge man har en dedikert hjemmekino. Da vil en hvit duk gi et mer korrekt bilde og mer trykk og økt kontrast, spesielt ansikontrasten vil bli bedre med en hvit duk.

Jeg tror uansett man må revurdere hele lerretstenkningen nå som 3D projektorene er kommet. Det kan nesten virke som om de som har bygd store kinoer med store duker faktisk må vurdere å kjøpe enda et lerret, for eksempel et tabtentionlerret som kommer ned foran det andre, som er mindre i størrelse, eventuelt som kompenserer med høyere gain.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, det er jo derfor jeg skriver at hvit duk vil kunne fungere bra i en dedikert kino der graden av refleksjoner er begrenset. En hvit duk vil imidlertid fremdeles absorbere mer av lysrefleksjonene i en lysere stuesetting, og der vil fremdeles etter mitt syn en grå duk trolig vil fungere best. Dette må en jo for øvrig vurdere fra tilfelle til tilfelle, i noen settinger er det kanskje slik at faktisk hvit duk vil gjøre jobben like godt.

Når det gjelder å bruke en ekstra "3D"-duk, er på ingen måte den tanken dum, men en del ekstra "plunder" da. I tillegg er det jo som nevnt slik at dagens 3D ikke nødvendigvis gir et 100% korrekt bilde av det lysutbyttet som er mulig å produsere ettersom brillene pr. dato tar alt for mye lys.

Det er også slik at "grå duk" ikke nødvendigvis er det samme, det finnes jo flere varianter der flere av produsentene har valgt en lysere nyanse på sine nyere modeller nettopp som følge av bedre projeksjonsteknologi...

Jeg mener for øvrig ikke å komme med noen eksakte "svar" her, 3D og projeksjon er jo like nytt for meg som alle andre - men jeg ser nok mer effektive briller som et viktig første "step" i retning mer lys ettersom jeg hørte nylig at Sony-brillene strupet noe i retning av 85-90% av lyset, og da sliter en vel egentlig nærmest uansett størrelse på lerretet skulle en tro...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    , 3D og projeksjon er jo like nytt for meg som alle andre -

hehe, ikke helt rett kanskje. Mange skulle nok "gnagd av seg armen" for å ha samme tilgang på "3D" projektorer som deg. Er jo ikke alle som kan sitte å tenke; elle melle, hvilken skal jeg se på i dag? X9 med anmorf linse, eller VW90 med anamorf linse? Vriene valg dette..........

Ellers er jeg veldig enig i at grå duk er det eneste saliggjørende i rom med mye refleksjoner (stue), mens hvit duk nok er å foretrekke i "bat cave". Skulle gitt mye for en Stewart Studiotek 130 G3 så lenge VW90 står i hjemmekinoen. Vet ikke om jeg ville valgt denne duken til en annen projektor dog, for det er relativt drepende for godt sortnivå
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Er det virkelig slik at en hvit duk ødelegger kvaliteten på 2D i forhold til en grå duk? Der er jeg ikke enig. i hine hårde dager hvor projektorene ikke hadde et tilstrekkelig sortnivå var det et kjent triks å forbedre sortnivået ved å bruke en grå duk. En moderne projektor med godt sortnivå vil ikke bli bedre med en grå duk, så lenge man har en dedikert hjemmekino. Da vil en hvit duk gi et mer korrekt bilde og mer trykk og økt kontrast, spesielt ansikontrasten vil bli bedre med en hvit duk.

Jeg tror uansett man må revurdere hele lerretstenkningen nå som 3D projektorene er kommet. Det kan nesten virke som om de som har bygd store kinoer med store duker faktisk må vurdere å kjøpe enda et lerret, for eksempel et tabtentionlerret som kommer ned foran det andre, som er mindre i størrelse, eventuelt som kompenserer med høyere gain.
    Det er jo ikke snakk om å ødelegge kvaliteten, men snarere at grå duk kan forbedre bildekvaliteten. Per i dag er det ingen projektorer som har et sortnivå som er så bra at en grå duk ikke kan hjelpe til.
    En hvit duk kan gi noe mer punch i bildet, men den kan så absolutt ikke gi økt kontrast. Erfaringsmessig vil opplevd bildedynamikk, spesielt i mørke scener, være bedre med en grå duk.

Jeg er forøvrig enig med deg i tankegangen rundt 3D, og det er veldig dumt at folk kan bli tvunget til å bytte lerret "kun" fordi 3D-teknologien ikke er bra nok enda. Dog, det er vel det som er prisen å betale for å ha ddet siste nye

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvitt vs. grått lerret

Hvordan påvirker sortnivå på projectoren hvor sort det er mulig å få bildet på lerretet? Er man ikke hovedsakelig begrenset av hvor mørkt det aktuelle området av lerretet er? Eller er det slik at de beste projectorene med best sortnivå greier å utelate/isolere bort lyset fra de mørkeste delene i bildet?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Hvordan påvirker sortnivå på projectoren hvor sort det er mulig å få bildet på lerretet? Er man ikke hovedsakelig begrenset av hvor mørkt det aktuelle området av lerretet er? Eller er det slik at de beste projectorene med best sortnivå greier å utelate/isolere bort lyset fra de mørkeste delene i bildet?
    Dette er litt OT, men forklaringen er egentlig ganske enkel.
    Sortnivået på projektoren bestemmes av hvor lite lys den sender ut når bildet skal være maksimalt sort. Dersom projektoren hadde vært helt ideel på dette området så hadde den ikke sendt ut noe lys i det hele tatt i en maksimalt sort scene. Dessverre er det ingen projektorer i dag som kan skilte med absolutt sort (0% lys).

Dog, dersom vi hadde hatt en slik projektor så ville det vært rommet som bestemte godt sortnivå som var mulig. Når det er sagt så er det ytterst sjelden interessant å diskutere et bilde som er 100% sort siden dette i filmsammenheng opptrer svært sjelden. Det er derfor mer interessant å ta utgangspunkt i et scenario der vi har en mørk scene med noen lyse objekter. Da vil rommet og lerretet i de aller fleste tilfeller bety like mye eller mer enn projektoren, gitt at den er av "bra" kvalitet. Er rommet 100% lyskontrollert, det vil si at man har så og si ingen refleksjon, vil hvitt lerret kunne fungere bra, også i mørke scener. Dersom rommet ikke er 100% lyskontrollert så vil manm få refleksjoner fra vegger og tak som vil påvirke bildet man har på lerretet. I disse tilfellene vil grå duk være et klart valg siden refleksjonene i mye mindre grad vil påvirke bildedynamikk og sortnivå.

Personlig så liket jeg best grå duk uansett projektor og rom, men jeg har nok mer fokus på sortnivå enn de fleste

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor VW90 ikke er på AVshop nå?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det annonsert noen 3.parts briller som støtter 240Hz?

Xpand sine X-103 briller gir bedre lysutbytte med går ikke høyere enn 144Hz.

Xpand lanserte nye briller under CES, men jeg har ikke klart å finne noen spesifikasjoner på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det annonsert noen 3.parts briller som støtter 240Hz?

Xpand sine X-103 briller gir bedre lysutbytte med går ikke høyere enn 144Hz.

Xpand lanserte nye briller under CES, men jeg har ikke klart å finne noen spesifikasjoner på dem.
    XpanD: De nye brillene til XpanD kommer på markedet i april. XpanD skryter av at de er de raskeste på markedet, med en klar margin ("they’re also the fastest by a significant margin")
    De ligger ikke under Products på nettsiden til XpanD ennå, kommer nok info om Refresh -Hz når de blir lagt til: XPAND - XPAND Products

Monster: The Monster Vision MAX 3D Glasses Powered by Bit Cauldron - 3D Vision Blog
    3D-TV: Monster Vision Max 3D - DinSide Bolig
    Bit Cauldron
    Fast Glass for a clearer, brighter picture
    - Glass provides maximum brightness
    - Glass provides neutral color density
    - Multi-frequency 50/100, 60/120, 84 Hz operation
    - 240 Hz display ready
    XpanD X103 vs Monster Vision Max 3D Glasses!? - Page 4 - AVS Forum

Ukjent kinesisk merke: 3D Glasses for 200HZ/240HZ/480HZ 3D TV - Alibaba.com - lureri?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Er det noen som vet hvorfor VW90 ikke er på AVshop nå?

Tviler på at de har solgt 4 stykker de siste dagene, så jeg er rimelig sikker på at den er tilgjengelig. Det er nok heller en feil på nettsiden?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp Lyd og bilde i posten og de hadde testet VW90 med ikke alt for bra resultat.

2D bildet var meget bra, mens 3D var "ubrukelig" skrev de. VW90s forsøk på å unngå crosstalk resulterte i et alt for mørkt bilde (i forhold til JVC) som gjorde 3D som et "ikke-alternativ" sammenlignet med JVCs prosjektorer.

De skrev også at man MÅTTE ha lærret med gain (de brukte x1,2) og et grått lærret var ikke noe alternativ dersom man ville kjøre 3D på denne.

Sitter flere av dere med samme oppfatning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har Lasse Svendsen helt rett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp.

Det som overrasker meg veldig er den sterke ordbruken.
    På konklusjon skriver han: "Desverre er lysutbyttet i 3D-modus så dårlig, at projektoren vi lfremstå som nærmest ubrukelig på 3D. Glem filtre på brillene, og glem grått lerret. 3D MÅ ha hvitt lerret ellers mister man alt for mye lys, og fargegjengivelsen blir plass. Men ulempen med å tilføre mer lyd, er mer synlig crosstalk i 3D".

Her må man rett og slett velge: 3D eller 2D. Eller kjøpe to lerret, med og uten gain.

Spørsmålet jeg sitter igjen med da er om det er verdt dobbel pris for å få så pass mye bedre 2D bilde, da 3D er "ubrukelig"?

Tydeligvis verdt å vente på 2. generasjon her og håper på bedre tider.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vente på andre, tredje og fjerde generasjon, og det vil ikke hjelpe stort. Problemet er at man sitter og ser på en refleksjon, og at lysstyrken dermed ikke blir høy nok. Uansett hvor høy lysstyrke man klarer å få, så vil det uansett bli et kompromiss. Høy nok lysstyrke, betyr at sort må inneholde store mengder lys, og sortnivået og kontrasten blir dermed latterlig dårlig.
    Skal man satse på 3D via projektor, så kjøp en svært lyssterk DLP-projektor til dette formålet, og bruk en god 2D projektor ved siden av.
    Passive briller, via en løsning med to projektorer, er heller ingen løsning, for det betinger sølv-lerret, som igjen er helt ubrukelig når du skal se 2D.

Nei, kjøp heller en stor plasma til 3D, og bruk projektoren i 2D. Det er i alle fall min løsning så langt.

Om VW90 er verd prisdifferansen fra HW20 er jo avhengig av den enkeltes lommebok. At VW90 forsvarer prisen som 2D projektor alene, er det liten tvil om.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Om VW90 er verd prisdifferansen fra HW20 er jo avhengig av den enkeltes lommebok. At VW90 forsvarer prisen som 2D projektor alene, er det liten tvil om.
    Jeg har nå en Mitsubishi HC 7000 som jeg i bunn og grunn er rimelig fornøyd med. Men det er en del småting som jeg ikke er helt fornøyd med, for å summere opp:

Det jeg liker med den:
    - Høres omtrent ikke, nesten lydløs, gjelder både vifte og iris
    - Veldig skarpt bilde
    - Jevnt over godt bilde og et ålreit sortnivå
    - Jeg merker ikke ikke iris'n jobbe (hvilket jeg gjorde på gamle HC 5000).

Det som gjør at oppgraderingsspøkelset har tatt hus i meg:
    - Den mangler litt "punch" i bildet synes jeg. Jeg har ganske så mørkt rom egentlig. Men med 230 cm brett lerret, hvit duk til og med, så synes jeg nesten den er for mørk. jeg har vært mye utenlands/borte siste åra så lampa har egentlig ikke mer enn 6-700 timer tror jeg.
    - Spesielt mørkt synes jeg det er når jeg skal spille Xbox/playstation osv...Da vil jeg helst ha mer lys.
    - Bildet myldrer ganske så mye opp ved panoreringer
    - Jeg har siste tiden flyttet godstolene enda nærmere, slik at synsvinkelen min blir omtrent slik jeg liker å ha det på kino (laaangt fram) - og da aner jeg litt av screendoor effekten/hønsenettingen eller hva jeg skal kalle det
    - Den er ukalibrert (DET kunne jeg gjort noe med da, men...)

3D er ikke såååå viktig for meg. Men å få rettet opp de manglene jeg nevner over og ikke miste det jeg liker fra den hadde vært ålreit.

Og da er frågan - vil Sony VW 90 gi meg en bra dytt i riktig retning?
    - bedret sortnivå, men mer detaljeringer i det mørke partiene
    - samtidig mer punch i lyse scener
    - ikke noe særlig mere støy fra vifta
    - Iris som er ikke mer merkbar hverken synsmessig (ikke mer enn HC 7000 i hvert fall) og og hørselsmessig
    - glattere (mindre screendoor), men fortsatt skarpt bilde

Jeg innser at VW 90 er i en annen prisklasse, og en annen teknologi, men jeg kan strekke meg dit hvis alt stemmer. 3D som sagt... ikke så viktig. Mulig jeg skrur det på hvis jeg får nevøer og nieser på besøk osv...

Alt blir jo subjektiv om det er verdt det osv... Men jeg hadde stooor positiv forbedring da jeg gikk fra HC 5000 til HC 7000 i sin tid, og syntes det var verdt hver krone.

Rommet er som sagt mørkt, intet lys fra vinduer. Vurderer å kle veggene i sort scenemolton med tiden da jeg synes det slår bra reflekser fra malinga som er på veggen nå (selv om den er relavit mørk blå).

(Uansett hva jeg går for av kjøp skal det kalibrereres ja..)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    3D er ikke såååå viktig for meg. Men å få rettet opp de manglene jeg nevner over og ikke miste det jeg liker fra den hadde vært ålreit.

Og da er frågan - vil Sony VW 90 gi meg en bra dytt i riktig retning?
    - bedret sortnivå, men mer detaljeringer i det mørke partiene
    - samtidig mer punch i lyse scener
    - ikke noe særlig mere støy fra vifta
    - Iris som er ikke mer merkbar hverken synsmessig (ikke mer enn HC 7000 i hvert fall) og og hørselsmessig
    - glattere (mindre screendoor), men fortsatt skarpt bilde

Jeg innser at VW 90 er i en annen prisklasse, og en annen teknologi, men jeg kan strekke meg dit hvis alt stemmer. 3D som sagt... ikke så viktig. Mulig jeg skrur det på hvis jeg får nevøer og nieser på besøk osv...

Alt blir jo subjektiv om det er verdt det osv... Men jeg hadde stooor positiv forbedring da jeg gikk fra HC 5000 til HC 7000 i sin tid, og syntes det var verdt hver krone.
    Ut i fra at 3D ikke er viktig; hvorfor så dyrt, når alt du etterspør blir besvart i "bøtter og spann" med HW20? Og det til langt under halve prisen.
    Hvis vi beskriver oppgraderingen fra HC7000 til HW20 som bytte av bil, så vil oppgraderingen fra HC5000 til HC7000 fremstå som bytte hjulkapsler på den gamle bilen ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •