Sony VPL-VW90 "3D Home Theater Projector" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 137
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis! Det blir nok bedre med hvit duk, men bruker du ISCO-linsen din nå? Denne vil jo kunne hente ut en hel del lys, 20-25% om den fungerer ihht spesifikasjonene.

Det blir jo som du sier slik at lysutbyttet reduseres en hel del som følge av kjappere oppdatering på lukkebrillene, og heldigvis vil trolig bedre briller dukke opp i løpet av litt tid, og dermed trolig gi noe mer lys...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker! Jeg bruker ikke Isco III linsen enda da Anamorph strekk ikke virker i 3D, men nå kommer jo snart Lumagen Radience XS 3D prosessoren og med den skal jo strekken fungere i 3D så da vil jeg bruke linsen igjen. Og jeg vil tro 3D får et stort løft med hvit duk, bare håper man kan leve med det dårligere sortnivået når man ser 2D.

Ellers så har jeg sett en time av Avatar Extended edition nå, og jeg må bare si at jeg er nesten målløs. Denne projektoren er det beste jeg har sett med god margin og den blir jo bare enda bedre etter kalibrering. Dette lover bra!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    OK, med hvit duk + ISCO kan jo dette blir veldig bra også på 3D selv med maksimal lukkehastighet, gleder meg til å få sett på denne saken selv, antar det blir i morgen eller senest lørdag...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    OK, med hvit duk + ISCO kan jo dette blir veldig bra også på 3D selv med maksimal lukkehastighet, gleder meg til å få sett på denne saken selv, antar det blir i morgen eller senest lørdag...
    Det lille jeg har sett i 3D så er det bare maks lukkehastighet som funker bra, det blir for mye crosstalk og annet tull i medium og high lysstyrke i 3D desverre for lysstyrken økes betraktelig i high. Men det som overrasker meg litt er hvor bra Motionflow funker på Low, men så har jeg jo kun sett animert film + Avarar og den er jo mest animert den også. Men det virker som om Motionflow har fått en betraktelig oppgradering.
    Mvh Andreas

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er jeg veldig misunnelig og du har akkurat helt mye vann på mølla:-D

Det at du er så fornøyd i 2D lover godt for jeg vet at du også er kresen.

Er det slik at denne lysstyrken man kan velge, er det ett direkte utslag av lukkehastighet?
    Altså low er høyeste hastighet?

Siden hjemmkinoen din er borte fra "min hjemmekino" kan du være så snill å gi en kort beskrivelse av kinoen din, tenker da spesielt på størrelsen på lerret og sitteavstand.

Har du fått tak i noen "live" 3D filmer enda?
    Avatar 3D kan vel brukes da den ikke er så animert som "vanlige" barnefilmer.
    Har du A christmas carol på 3D Blu-ray?
    Det er den beste 3D filmen jeg har sett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For det første er jeg veldig misunnelig og du har akkurat helt mye vann på mølla:-D

Det at du er så fornøyd i 2D lover godt for jeg vet at du også er kresen.

Er det slik at denne lysstyrken man kan velge, er det ett direkte utslag av lukkehastighet?
    Altså low er høyeste hastighet?

Siden hjemmkinoen din er borte fra "min hjemmekino" kan du være så snill å gi en kort beskrivelse av kinoen din, tenker da spesielt på størrelsen på lerret og sitteavstand.

Har du fått tak i noen "live" 3D filmer enda?
    Avatar 3D kan vel brukes da den ikke er så animert som "vanlige" barnefilmer.
    Har du A christmas carol på 3D Blu-ray?
    Det er den beste 3D filmen jeg har sett.

Jeg har slettet kinoen fra minhjemmekino fordi jeg bygger ny, men den gamle er operativ til den nye er ferdig. Min stitteavstand er ca 3,8 m og lerretet er 3m bredt 2.35:1 og projektoren har en kasteavstand på ca 4.7m.

Har ikke sett noen "live" 3D filmer enda, men jeg har Grand Canyon River Wild(ellernoe i den duren) så jeg skal sjekke ut den i kveld. Så litt på A Christmas Carol i går og den ser helt fantastisk ut.

Jeg tror lysstyrkeinnstillingen på 3D går på lukkehastigheten, men er ikke sikker. Low er i allefall den som gir minst crosstalk (du må se godt etter for i det hele tatt å se noe særlig) og andre artifakter, men det er også den med minst lys.
    Mvh Andreas

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig at de ikke klarer å lage perfekt 3d på en prosjektor til den syke prisen. burde ikke vært lov

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    utrolig at de ikke klarer å lage perfekt 3d på en prosjektor til den syke prisen. burde ikke vært lov
    Det finnes ingen perfekte projektorer til 2D heller og dette er første generasjon 3D projektor. Og den forsvarer prisen med 2D bildekvaliteten spør du meg, men selfølgelig burde den hatt mer lys i 3D.
    Mvh Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det finnes ingen perfekte projektorer til 2D heller og dette er første generasjon 3D projektor. Og den forsvarer prisen med 2D bildekvaliteten spør du meg, men selfølgelig burde den hatt mer lyd i 3D.
    Mer lyd?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mer lyd?
    Hehe - så den jeg også, men siden "D" og "S" er så nær hverandre på tastaturet, så lot jeg være å kommentere det :-)

Men usansett - veldig artig at du "brøyter 3D vei", Andreas21! Bare skriv videre om dine erfaringer og opplevelser med denne PJ'en. Jeg er drit misunnelig!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mer lyd?
    Endret!ops:
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - så den jeg også, men siden "D" og "S" er så nær hverandre på tastaturet, så lot jeg være å kommentere det :-)

Men usansett - veldig artig at du "brøyter 3D vei", Andreas21! Bare skriv videre om dine erfaringer og opplevelser med denne PJ'en. Jeg er drit misunnelig!
    Jeg venter på Lumagen Radience videoprosessor og har bestilt hvit duk og kommer kanskje til å vente litt med å teste så mye mer 3D før jeg får inn disse. VW90 kan ikke bruke anamorphisk strekk i 3D, men det kan Lumagen og jeg gidder ikke zoome.

Så en film i går kveld også (2D) og det er bare å ta av seg hatten for denne projektoren!
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en film i går kveld også (2D) og det er bare å ta av seg hatten for denne projektoren!
    Gratulerer med ny, flott prosjektor! Det høres veldig lovende ut, særlig på 2D som i og for seg er det eneste som er interssant for min del. Jeg vurderer selv også Runco Q-750i LED prosjektoren. Sjekket du opp denne? Eller var 3D et av kriteriene for deg?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til Andreas referanser, har nok Q750i for lav lysstyrke (lyse scener), og samtidig for dårlig sortnivå i de mørkeste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Gratulerer med ny, flott prosjektor! Det høres veldig lovende ut, særlig på 2D som i og for seg er det eneste som er interssant for min del. Jeg vurderer selv også Runco Q-750i LED prosjektoren. Sjekket du opp denne? Eller var 3D et av kriteriene for deg?
    Takker! Jeg vurderte aldri Runco og som Gorm sier er den rett og slett for "dårlig". I tillegg har den en pris jeg ikke er villig til å betale for en projektor, 3D er ikke viktig for meg og jeg ser på det kun som en bonus...
    Mvh Andreas

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mitt lerret er bare 185cm bredt 1,1 gain Davision lerret og i 16:9 format, og da spørs det om ikke det blir nok lys i min lille bat-cave.
    Vi sitter bare 2,75 M fra.

Hva tror dere?

2D er selvsagt det aller viktigste, men 3D er en artig bonus som ungene nok vil like.

Jeg går ut i fra at den ikke støyer noe mer enn forrige generasjon?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, mitt lerret er bare 185cm bredt 1,1 gain Davision lerret og i 16:9 format, og da spørs det om ikke det blir nok lys i min lille bat-cave.
    Vi sitter bare 2,75 M fra.

Hva tror dere?

2D er selvsagt det aller viktigste, men 3D er en artig bonus som ungene nok vil like.

Jeg går ut i fra at den ikke støyer noe mer enn forrige generasjon?
    Du vil nok få en rimelig bra 3D opplevelse med den lerretstørrelsen, og på 2D er den meeeget bra. Støyen er nok ørlite høyere enn VW85, men det er ikke noe å snakke om den er veldig stille selv i høy modus på pæren.
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I forhold til Andreas referanser, har nok Q750i for lav lysstyrke (lyse scener), og samtidig for dårlig sortnivå i de mørkeste.
    Det er jo litt pussig da det er de som har hatt VW200 og gått over til denne (Q750i) og fått hakeslepp. Men ellers har vel Runco nylig kommet med en LED-variant som er mer lyssterk. Fordelen med LED ellers er jo at lysstyrken ikke taper seg underveis som det gjør med vanlig pære. Mon tro om Sony og JVC kommer med dette etter hvert.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Det er jo litt pussig da det er de som har hatt VW200 og gått over til denne (Q750i) og fått hakeslepp. Men ellers har vel Runco nylig kommet med en LED-variant som er mer lyssterk. Fordelen med LED ellers er jo at lysstyrken ikke taper seg underveis som det gjør med vanlig pære. Mon tro om Sony og JVC kommer med dette etter hvert.
    Du må huske at VW200 er en "gammel" projektor som ikke er i nærheten av VW90. Dette kan vel Gorm bekrefte da han faktisk har sett og kalibrert VW200, noe jeg ikke har gjort.:grin:

Og det med at ledpærene ikke taper lysstyrke er jo en myte, de taper mye lysstyrke på noen timer disse også. Er vel en tråd om det på AVS Forum.
    Mvh Andreas

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske at VW200 er en "gammel" projektor som ikke er i nærheten av VW90. Dette kan vel Gorm bekrefte da han faktisk har sett og kalibrert VW200, noe jeg ikke har gjort.:grin:

Og det med at ledpærene ikke taper lysstyrke er jo en myte, de taper mye lysstyrke på noen timer disse også. Er vel en tråd om det på AVS Forum.
    Ok. Skal sjekke opp ved anledning. Ellers høres det da utvilsomt veldig lovende ut for VW90 sin del om det er slik at den mye bedre enn VW200.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •