epson eh-tw4400 vs sony vpl-hw15 sxrd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei.

Kan noen si hvilken av disse prosjektorene som er best? Og eventuelt hva som er bedre på den ene og visa versa?
    Jeg har et dedikert hjemmekinorom med full lyskontroll.

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slenger meg med

Slenger meg med på denne for og løfte den litt på listen.
    Står svært lite om TW-4400 her på forumet, med unntak av litt kritikk i tråden til TW-5500.
    Slik som jeg har forstått det er 4400 og 5500 ganske like (rett meg gjerne).
    Med untak av kalibreringsmuligheter og sertifisering. Hvordan vil da denne komme opp i mot Sony f,eks på en fotballkamp , Dette i godt kontrolerte lysomgivelser, litt lys blir det selvsagt for og finne Liverpool skjerfet når vi scorer.
    Ved Filmtitting blir det full lyskontroll. 92" Lerret.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har TW4400 får et etterlengtet prisdropp (har jo nærmest gått for veiledende pris hele tiden). Avshop har jo prisgaranti på denne modellen så da sier jeg bare "løp & kjøp"

Epson Hemmabioprojektor EH-TW4400 TV/Lyd > Projektor > Video > Foto > Projektorer > hos Scandinavian Photo

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket hos Nettdata & de svarte med at TW4400 er UTGÅTT og at de derfor ikke kan skaffe flere.

Erstatningsmodell(er) kommer rundt 01.12. Detaljer kommer vel ut på CEDIA som starter 22 September 2010

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW4400 har ikke utgått, den skal fortsette side om side med TW3200/TW3600/TW5500, samt R2000 og R4000.

TW4400 kan forøvrig kalibreres på lik linje med TW5500, den er bare ikke satt opp med korrekt fargerom fra fabrikk.

Forskjellen på TW4400 og TW5500 er i all hovedsak den dynamiske irisen. TW5500 har fått en ny type iris, som ikke forandrer fargetemperaturen i særlig grad når den jobber. Irisen i TW4400 gir endringer i bildets fargetemperatur i det den jobber (mens den åpner eller lukker).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Sjekket hos Nettdata & de svarte med at TW4400 er UTGÅTT og at de derfor ikke kan skaffe flere.

Erstatningsmodell(er) kommer rundt 01.12. Detaljer kommer vel ut på CEDIA som starter 22 September 2010
    Alle nyheter fra Epson ble lansert på IFA, det kommer ingen nyheter fra de på Cedia så vidt jeg vet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    TW4400 kan forøvrig kalibreres på lik linje med TW5500, den er bare ikke satt opp med korrekt fargerom fra fabrikk.
    Jeg bestilte akkurat en TW4400 fra Avshop. Denne blir levert MED Basic kalibrering til 17K. Er BASIC er ok løsning for TW4400 eller vinner man mye på neste steg opp i kalibrering?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte akkurat en TW4400 fra Avshop. Denne blir levert MED Basic kalibrering til 17K. Er BASIC er ok løsning for TW4400 eller vinner man mye på neste steg opp i kalibrering?
    Siden denne ikke har perfekt fargerom prekalibrert fra fabrikk vil det vel lønne seg å få denne proffkalibrert via AVShop.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Siden denne ikke har perfekt fargerom prekalibrert fra fabrikk vil det vel lønne seg å få denne proffkalibrert via AVShop.
    Joda, men det er 2 nivåer kalibrering. Hva er forskjellen på det ferdige resultatet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det er 2 nivåer kalibrering. Hva er forskjellen på det ferdige resultatet?
    Uten at jeg kjenner AVShops opplegg vil jeg tro at Basic er kun gråskala kalibrering mens proff er fargerom, gråskala, gamma osv avhengig av hvilke muligheter projektoren har. Har den mulighet for fargerom som jo TW4400 har er det absolutt verd å få den proffkalibrert.

Forskjellen er stor!
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Slik som jeg har forstått det er 4400 og 5500 ganske like (rett meg gjerne).
    Med untak av kalibreringsmuligheter og sertifisering. Hvordan vil da denne komme opp i mot Sony f,eks på en fotballkamp , Dette i godt kontrolerte lysomgivelser, litt lys blir det selvsagt for og finne Liverpool skjerfet når vi scorer.
    Etter å ha levd med Panasonic PT-AE4000 i 9 måneder og deretter testet ut HW15 i noen dager kan jeg trygt anbefale en modell MED interpolering/FI for fotballkamper. Her kommer FI til sin absolutte rett. HW15 som mangler dette gir et uklart bilde ved middels/raske panoreringer, noe som er helt normalt og de aller fleste vet ikke bedre & finner seg i det(?). Med FI blir det skarpt og stødig.

Har du derimot opplevd Liverpool MED FI vil du aldri gå tilbake. Slik jeg forstår det gjør både Epson TW4400 & Panasonic AE4000 en glimrende jobb her (Panasonic kan jeg bekrefte selv), mens f.eks JVC 550/750 og Optoma 82 gjør en "middels" jobb som ender med å bli deaktivert.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Uten at jeg kjenner AVShops opplegg vil jeg tro at Basic er kun gråskala kalibrering mens proff er fargerom, gråskala, gamma osv avhengig av hvilke muligheter projektoren har. Har den mulighet for fargerom som jo TW4400 har er det absolutt verd å få den proffkalibrert.

Forskjellen er stor!
    Hmm, da MÅ jeg ha "FULL" kalibrering. Det som er synd er at dette ikke var en opsjon da jeg bestilte (basic er jo inkludert, prisdiff opp til FULL er 600,-). Spørs hvordan man får til en oppgradering før levering. Jeg får ringe avshop på mandag med mindre noen vet hvordan jeg kommer i mål...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da MÅ jeg ha "FULL" kalibrering. Det som er synd er at dette ikke var en opsjon da jeg bestilte (basic er jo inkludert, prisdiff opp til FULL er 600,-). Spørs hvordan man får til en oppgradering før levering. Jeg får ringe avshop på mandag med mindre noen vet hvordan jeg kommer i mål...
    hei - hvordan gikk det med kalibreringen din? ble det PROFF? og hvordan er resultatet blitt?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    hei - hvordan gikk det med kalibreringen din? ble det PROFF? og hvordan er resultatet blitt?
    Hei, nei det er på "to do" lista. Blir 600,- i mellomlegg for "full pupp" Helt greit. Tar det neste uke tipper jeg.

Magefølelsen sier at det muligens blir skifte til Epson R2000 eller Panasonic AE5000 tidlig 2011...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •